ΕΛΛΑΔΑ

Ψηφιακός βοηθός: Η νέα υπηρεσία για την ηλεκτρονική διεκπεραίωση αιτημάτων χωρίς έγγραφα

Ψηφιακός βοηθός: Η νέα υπηρεσία για την ηλεκτρονική διεκπεραίωση αιτημάτων χωρίς έγγραφα
Pixabay

Μια  νέα υπηρεσία από το gov, που θα τεθεί σε εφαρμογή τις επόμενες ημέρες θα δίνει την δυνατότητα διεκπεραίωσης ενός αιτήματος του πολίτη χωρίς καν να προσκομιζεται κάποιο έγγραφο από τον ενδιαφερόμενο.

Πρόκειται για τον ψηφιακό βοηθό στο gov.gr το οποίο ανέφερε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών.

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης τόνισε στην ομιλά του την έμφαση που δίνει η κυβέρνηση στην ψηφιοποίηση επιχειρήσεων και δημοσίων υπηρεσιών.

Αναφερόμενος στον Ψηφιακό Βοηθό στο gov.gr, τόνισε πως θα ανακοινωθεί τις επόμενες μέρες και αποτελεί επί της ουσίας μια πρώτη υλοποίηση τεχνητής νοημοσύνης.

Όπως διευκρίνισε ο κ. Παπαστεργίου, μέσω του Ψηφιακού Βοηθού, ο πολίτης θα μπορεί να πληκτρολογεί ή να εκφωνεί το αίτημά του, και εν συνεχεία εκείνος θα του απαντά και θα τον καθοδηγεί για τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει.

Παράλληλα ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης αναφέρθηκε στην καινούργια έκδοση του mywallet, η οποία θα περιλαμβάνει κάρτα ανεργίας δακτυλίου για όσους κινούνται στην Αθήνα, το πιστοποιητικό για ανθρώπους με αναπηρία, ενώ σταδιακά θα μπει και το φοιτητικό πάσο, αλλά και επαγγελματικές ιδιότητες.

Προσεχώς, η συγκεκριμένη εφαρμογή θα εμπερικλείει και πακέτο υπηρεσιών που σχετίζονται με το αυτοκίνητο, όπως την άδεια ΚΤΕΟ κ.λ.π, «ενώ πολύ σύντομα θα ξεχάσουμε την έννοια του πιστοποιητικού, καθώς, χάρις στην αναβάθμιση του wallet, θα δίνεται η δυνατότητα μεταφοράς πληροφοριών χωρίς την ανάγκη διακίνησης αρχείων pdf».

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε, το νέο wallet δεν θα χρειάζεται να εκδίδονται πιστοποιητικά από το Δημόσιο για το Δημόσιο, αλλά ούτε και να διακινούνται ψηφιακά τα ίδια έγγραφα, ενώ ο πολίτης θα δίνει μόνο την έγκρισή του ώστε η κάθε υπηρεσία ή φορέας να έχει πρόσβαση σε συγκεκριμένα στοιχεία που ζητούνται τη δεδομένη χρονική στιγμή, προκειμένου να ολοκληρωθεί η απαιτούμενη διαδικασία. Το επόμενο βήμα θα είναι η κατάργηση των πιστοποιητικών, όπου δεν χρειάζεται.