ΕΛΛΑΔΑ

Μαίρη Χρονοπούλου: Το «αντίο» του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου στη «μεγάλη κυρία»

Μαίρη Χρονοπούλου: Το «αντίο» του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου στη «μεγάλη κυρία»
Φωτογραφία της Φίνος Φιλμ της Μαίρης Χρονοπούλου Finos Flim / Facebook

«Tην επιφανή σταρ με διαχρονικό εκτόπισμα», Μαίρη Χρονοπούλου αποχαιρετά σε συλλυπητήριο μήνυμά του το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.

Στο μήνυμά του περιγράφει την πορεία της «μεγάλης κυρίας», σημειώνοντας πως «διέτρεξε σχεδόν ολόκληρο το θεματικό φάσμα της μυθοπλασίας, από το μελόδραμα και το ηθογραφικό δράμα των ανοικτών οριζόντων έως το μιούζικαλ και άφησε έντονο το αποτύπωμά της και στον νέο ελληνικό κινηματογράφο».

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου εξέφρασε «τα βαθιά συλλυπητήριά του στους οικείους της».

Το μήνυμα του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου

Το «ελληνικό γουέστερν» του Βασίλη Γεωργιάδη «Το χώμα βάφτηκε κόκκινο», στο οποίο πρωταγωνίστησε το 1966, ήταν υποψήφιο για Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας.

Η Μαίρη Χρονοπούλου στάθηκε, άλλοτε αέρινη κι άλλοτε δωρική, στο πλευρό όλων σχεδόν των αντρών πρωταγωνιστών εκείνων των χρόνων, δίπλα στον Νίκο Κούρκουλο, τον Αλέκο Αλεξανδράκη, τον Φαίδωνα Γεωργίτση, τον Γιώργο Φούντα.

Η παρουσία της γέμισε το κινηματογραφικό κάδρο σκηνοθετών που συνδέθηκαν με τις καλύτερες στιγμές της Φίνος Φιλμ, του Βασίλη Γεωργιάδη, του Ντίνου Δημόπουλου, του Γιάννη Δαλιανίδη, του Νίκου Φώσκολου.

Η Μαίρη Χρονοπούλου άφησε έντονο το αποτύπωμά της και στον νέο ελληνικό κινηματογράφο.

Ανάμεσα στις σπουδαίες συνεργασίες της ήταν αυτές με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο (Οι κυνηγοί, Ταξίδι στα Κύθηρα) και τον Κώστα Βρεττάκο (Τα παιδιά της Χελιδόνας). Ο τελευταίος πρωταγωνιστικός ρόλος της ήταν το 1996 στην ταινία «Προς την Ελευθερία» του Χάρη Παπαδόπουλου.