Φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ F-601»: Η Ελλάδα θωρακίζεται - Το μήνυμα Δένδια στην Τουρκία
Με την καθέλκυση της πρώτης ελληνικής «ψηφιακής» φρεγάτας Belharra «ΚΙΜΩΝ F-601» το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό γυρίζει σελίδα, περνώντας σε νέα εποχή. Αυτή ήταν η επισήμανση του υπουργού Άμυνας, Νίκου Δένδια μετά την κοπή της κορδέλας στη πρύμνη της νεότευκτης ελληνικής φρεγάτας.
«Περνάμε σε μία νέα εποχή, στον 21ο αιώνα. Η Φρεγάτα αυτή, μαζί με τις άλλες δύο που θα ακολουθήσουν, τον «Νέαρχο» και τον «Φορμίωνα», θα αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, της ελληνικής πολεμικής μηχανής και θα λειτουργήσουν ως παράγοντες σταθερότητας, ειρήνης, αλλά και προβολής ισχύος στο Αιγαίο, στην Ανατολική Μεσόγειο, στην ευρύτερη περιοχή μας, αλλά και πέρα από τον ορίζοντα» είπε ο υπουργός Άμυνας.
Η δεύτερη επισήμανση του Νίκου Δένδια αφορούσε εμμέσως πλην σαφώς τα πρόσφατα προκλητικά και ψευδή δημοσιεύματα τουρκικών εφημερίδων, που ανέφεραν ότι «η Αθήνα αποστρατιωτικοποιεί τα νησιά και αυτό είναι ένα πολύ θετικό βήμα σε αυτή τη περίοδο επαναπροσέγγισης».
Η απάντηση του Νίκου Δένδια ήταν σαφής: «Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη αλλά και κάθε Κυβέρνηση της Ελληνικής Δημοκρατίας είναι απολύτως αποφασισμένη να προασπίσει τον Εθνικό χώρο. Και να εξηγήσω με τον πιο καθαρό τρόπο: Ό,τι απειλείται δεν αποστρατιωτικοποιείται».
Μετά την αθηναϊκή τριήρη και το θωρηκτό «Γ. Αβέρωφ» οι ανάστροφες πλώρες επιστρέφουν στο Αιγαίο, υπερασπίζοντας την εθνική κυριαρχία και τα κυριαρχικά μας δικαιώματα. Ύστερα από σχεδόν τρεις δεκαετίες με την τουρκική επιθετικότητα στο κόκκινο και τον Ταγίπ Ερντογάν να εξαπολύει πολεμικές απειλές, ελήφθη η απόφαση για ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού με καινούργιες Μονάδες Επιφανείας.
Το Ναυτικό Επιτελείο κατέληξε μετά από διαβουλεύσεις στην επιλογή των γαλλικών φρεγατών Belharra με το κόστος του εξοπλιστικού προγράμματος να αγγίζει τα 3,5 δις ευρώ. Η υλοποίηση του προγράμματος ξεκίνησε αμέσως και σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία οι φρεγάτες θα παραδοθούν νωρίτερα από το συμφωνηθέν χρονοδιάγραμμα. Το περασμένο Ιούλιο ξεκίνησε να «χτίζεται» και το τρίτο ελληνικό πλοίο με την ονομασία «ΦΟΡΜΙΩΝ».
Ο Νίκος Δένδιας και ο Αντιναύαρχος Ι. Δρυμούσης ξεναγήθηκαν στη φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ» και επιθεώρησαν τις εργασίες ναυπήγησης της δεύτερης ελληνικής φρεγάτας «Νέαρχος» η οποία βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο συναρμολόγησης των τμημάτων της.
«Η «ΚΙΜΩΝ» είναι η πρώτη από τις 3 νέες φρεγάτες της κλάσης που θα παραλάβει το Πολεμικό Ναυτικό μετά από 27 χρόνια. Η τελευταία φορά που το ελληνικό ναυτικό παρέλαβε πλοίο ήταν 1996 με την παραλαβή της 4ης φρεγάτας ΜΕΚΟ ΣΑΛΑΜΙΣ».
Ο ιστός PSIM (Panoramic Sensors and Intelligence Module) της φρεγάτας «ΚΙΜΩΝ» βάρους 150 τόνων και ύψους 40 μέτρων, δεν έχει τοποθετηθεί ακόμα, αλλά έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του.
Η μετακίνηση του PSIM γίνεται σιγά-σιγά με τροχοφόρες πλατφόρμες για να πάει στη θέση όπου θα ξεκινήσουν οι δοκιμές του στο ναυπηγείο της Naval Group. Ο ιστός είναι ένα ολοκληρωμένο συγκρότημα του πλοίου, όπως το ραντάρ, οι κεραίες τηλεπικοινωνιών, οι αισθητήρες, οι καλωδιώσεις, τα οποία συναρμολογούνται όλα μαζί αυτόνομα και μετά «κουμπώνουν» πάνω στο κύτος. Η μέθοδος αυτή κατασκευής επιτρέπει την αυτόνομη λειτουργία και δοκιμή του.
«Από τη φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ» όπως βλέπετε λείπει ο ιστός πολλαπλών ρόλων πανοραμικής απεικόνισης, στον οποίο βρίσκεται το ραντάρ, το κέντρο μάχης και οι αισθητήρες. Σύμφωνα με τη Naval Group θα τοποθετηθεί άμεσα.»
Η δεύτερη ελληνική φρεγάτα «ΝΕΑΡΧΟΣ» βρίσκεται στη ναυπηγική κλίνη με τις εργασίες να προχωρούν με γρήγορο ρυθμό.
«Πίσω μου βλέπετε ένα από τα τμήματα του «ΝΕΑΡΧΟΥ» της δεύτερης ελληνικής Belharra που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στη δεξαμενή ναυπήγησης. Παράλληλα ετοιμάζονται και τα υπόλοιπα τμήματα του «ΝΕΑΡΧΟΥ» που θα ενοποιηθούν το επόμενο διάστημα.»
Η φρεγάτες Belharra έχουν εκτόπισμα 4.500 τόνους, μήκος περίπου 122 μέτρα, με μέγιστη ταχύτητα 27 κόμβους και πλήρωμα 120 ατόμων. Σε εξέλιξη βρίσκεται από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού η διαδικασία επιλογής των μελών που θα στελεχώσουν την πρώτη φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ». Οι 120 επίλεκτοι θα μεταβούν στη Λοριάν τον Μάιο του 2024 για να εκπαιδευτούν πάνω στα υπερσύγχρονα συστήματα του πλοίου.