ΕΛΛΑΔΑ

Πτώση Καναντέρ στην Κάρυστο: Η χώρα στο πένθος για τον χαμό των πιλότων - «Βουβή» η Ελευσίνα

Πτώση Καναντέρ στην Κάρυστο: Η χώρα στο πένθος για τον χαμό των πιλότων - «Βουβή» η Ελευσίνα
IN TIME / ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Πανελλήνια συγκίνηση προκάλεσε η συντριβή του Καναντέρ στην Κάρυστο με θλιβερό απολογισμό τον θάνατο των δύο πιλότων που επιχειρούσαν στο φλεγόμενο μέτωπο. Ο θρήνος για τον χαμό του 34χρονου κυβερνήτη του Canadair, Σμηναγού, Χρήστου Μουλά, και του 27χρονου συγκυβερνήτη, Ανθυποσμηναγού Περικλή Στεφανίδη, είναι ακόμη πιο έκδηλος στην Πολεμική Αεροπορία, ενώ ο υπουργός Άμυνας, Νίκος Δένδια, κήρυξε τριήμερο πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις.

Η μοίρα έπαιξε άσχημο παιχνίδι στους δύο χειριστές την ώρα που επιχειρούσαν πάνω από μια εστία φωτιάς σε ρεματιά, κοντά στο χωριό Πλατανιστός της Καρύστου, εκεί όπου άφησαν την τελευταία τους πνοή πάνω στο καθήκον.


Στην Ελευσίνα, εκεί όπου βρίσκεται η Αεροπορική Βάση και η 383 Μοίρα Ειδικών Επιχειρήσεων και Αεροπυρόσβεσης έπεσε «βουβαμάρα» με τους αξιωματικούς να σφίγγουν τα δόντια για να αντέξουν τον χαμό των συναδέλφων τους, να στηρίξουν ο ένας τον άλλο και να δώσουν το κουράγιο στους επόμενους πιλότους που θα μπουν στο καναντέρ από αύριο το πρωί κιόλας για να πετάξουν στα πύρινα μέτωπα.

Η τελευταία υδροληψία του μοιραίου Καναντέρ

Νέο βίντεο - ντοκουμέντο από την τελευταία υδροληψία του μοιραίου Καναντέρ, που στοίχισε τη ζωή στους δύο χειριστές, βλέπει το φως της δημοσιότητας.

Όπως καταγράφεται στο βίντεο, το Καναντέρ κάνει την υδροληψία, πριν πάει να επιχειρήσει για τις αναζωπυρώσεις στην Κάρυστο, στη Νότια Εύβοια.

Την ίδια στιγμή, συγκλονίζουν οι εικόνες από τα συντρίμμια του Καναντέρ. Οι έρευνες έχουν πλέον ολοκληρωθεί, μετά και την εύρεση των δύο σορών.

Η μοιραία πτήση

Το αεροσκάφος, τύπου CL 215, κατέπεσε σε ρεματιά, καθώς προσπαθούσε να πραγματοποιήσει ανύψωση, βρήκε ο πλωτήρας σε δέντρο και αποκολλήθηκε από το δεξί φτερό.

Το αεροσκάφος είχε απογειωθεί από την Νέα Αγχίαλο Βόλου λίγο πριν από τις 12:00 και επιχειρούσε στην πυρκαγιά της Καρύστου και συγκεκριμένα στην περιοχή Πλατανιστός.

Το αεροπλάνο από την απώλεια στήριξης πήρε κλίση δεξιά, καρφώθηκε σε ρέμα και ανεφλέγη. Τη στιγμή τη συντριβής του Καναντέρ αποτύπωσε ο φακός της ΕΡΤ.

Από την πρώτη στιγμή στήθηκε μεγάλη επιχείρηση έρευνας και διάσωσης από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας.

Tριήμερο πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις

Mε απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια, κηρύσσεται τριήμερο πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις (από 25 έως 27 Ιουλίου 2023) για την απώλεια της ζωής, εν ώρα καθήκοντος, των Αξιωματικών της Πολεμικής Αεροπορίας και χειριστών του πυροσβεστικού αεροσκάφους CL-215, το οποίο επιχειρούσε στην Εύβοια.

Ο Νίκος Δένδιας, δήλωσε για τον άδικο χαμό των δύο χειριστών του πυροσβεστικού αεροσκάφους CL-215:

«Η απώλεια της ζωής των Αξιωματικών της Πολεμικής Αεροπορίας και χειριστών του πυροσβεστικού αεροσκάφους, εν ώρα καθήκοντος και ενώ επιχειρούσαν να προστατεύσουν τις ζωές και τις περιουσίες των πολιτών, όπως και το περιβάλλον της πατρίδας μας, προκαλεί βαθύτατη θλίψη. Η σκέψη μας βρίσκεται στις οικογένειές τους και στους συναδέλφους τους, στους οποίους απευθύνουμε τα πλέον ειλικρινή μας συλλυπητήρια».

Αεροναυπηγός: «Δεν είχαν ούτε χώρο, ούτε χρόνο για ελιγμούς»

Μια πρώτη απόπειρα ερμηνείας της συντριβής του Καναντέρ στην Κάρυστο έκανε ο βετεράνος αεροναυπηγός και εκδότης του περιοδικού ΠΤΗΣΗ Φαίδων Καραϊωσηφίδης. Σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ νωρίτερα σήμερα ο κ. Καραϊωσηφίδης τόνισε κατ’ αρχάς ότι τα συγκεκριμένα αεροπλάνα CL-215 δεν διαθέτουν σύστημα εκτίναξης ή διαφυγής.

«Η καλύτερη ελπίδα που έχουν οι χειριστές σε περίπτωση που συμβεί κάτι, είναι να επιχειρήσουν αναγκαστική προσγείωση έστω και σε ανώμαλο έδαφος, όπως συνέβη το 2015 στη Λακωνία και το 2016 στα Δερβενοχώρια και δε θρηνήσαμε θύματα» συμπλήρωσε ο αεροναυπηγός.

Αλλωστε σύμφωνα το ρεπορτάζ του CNN Greece, το Καναντέρ που έκανε βύθιση και εν συνεχεία ρίψη νερού, κατά την προσπάθεια ανύψωσης βρήκε ο πλωτήρας σε δέντρο και αποκολλήθηκε από το δεξί φτερό. Το αεροπλάνο από την απώλεια στήριξης πήρε κλίση δεξιά, καρφώθηκε σε ρέμα και ανεφλέγη.

Ο κ. Καραϊωσηφίδης τονίζει πως είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε τι συνέβη προηγουμένως ώστε η τροχιά του αεροπλάνου να το οδηγήσει μέσα στο «εδαφικό ανάγλυφο».

«Από κει και ύστερα δεν υπήρχε ούτε χρόνος αλλά κυρίως ούτε χώρος ελιγμών […] Και αμέσως μετά τη ρίψη νερού, το αεροπλάνο ελαφρώνει και εκτινάσσεται στον αέρα – πρέπει να ληφθεί κι αυτό υπόψη για το πώς μπορεί να διαμορφωθεί η τροχιά του» τόνισε.