Η Κωτσόβολος οδηγεί την πορεία προς τη βιωσιμότητα με όραμα και δράσεις
Η πράσινη διαδρομή προς τη βιωσιμότητα είναι σήμερα το ζητούμενο για το σύνολο της κοινωνίας, παγκοσμίως. Πλέον, έχουμε όλοι αντιληφθεί πως χρειάζεται αλλαγή «εδώ και τώρα» τόσο όσον αφορά στη νοοτροπία μας όσο και στο μοντέλο της Οικονομίας μας, προκειμένου να αναστραφούν οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής στον πλανήτη μας. Σε διακρατικό επίπεδο, ήδη έχουν τεθεί σε ισχύ και εφαρμόζονται συμφωνίες προκειμένου να επιτευχθεί η ολοκλήρωση της πράσινης μετάβασης, με μέτρα που αφορούν σε όλο το φάσμα δραστηριοτήτων, τόσο ατομικά, για τον καθέναν μας στην καθημερινότητά μας, όσο και όσον αφορά στις επιχειρήσεις, σε όποιον τομέα και εάν δραστηριοποιούνται.
Αυτό είναι πράγματι και ένα από τα κρισιμότερα στάδια της πράσινης μετάβασης: Ιδιωτικές επιχειρήσεις – ηγέτες στον κλάδο τους, με σημαντικό προφίλ κοινωνικού αποτυπώματος, με πολυδιάστατη δράση και πολλαπλές ενέργειες σε βάθος χρόνου, αναλαμβάνουν με πρωτοποριακές στρατηγικές να οδηγήσουν τις εξελίξεις. Πρόκειται για επιχειρήσεις που σχεδιάζουν, δρομολογούν και εφαρμόζουν τρόπους λειτουργίας, προτού αυτοί οριστούν ως υποχρεωτικοί. Επιχειρήσεις που δίνουν το παράδειγμα, που δείχνουν το πώς μπορεί να γίνει πραγματικότητα ένα βιώσιμο μέλλον για όλους μας.
«Το κόκκινο είναι το χρώμα μας. Το πράσινο η διαδρομή μας»
Στην Ελλάδα, η Κωτσόβολος έχει ενσωματώσει ήδη μια σειρά από πράσινες δράσεις, πρωτοπορώντας στον δρόμο της βιωσιμότητας. Παράλληλα, μας καλεί να ακολουθήσουμε το παράδειγμά της και να υιοθετήσουμε αυτές τις συνήθειες, ώστε εντάξουμε στη δική μας καθημερινότητα πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον, για να επιτύχουμε τη βιώσιμη ανάπτυξη του μέλλοντος. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός πως η Κωτσόβολος έχει δεσμευτεί να συμβάλλει σε έναν καλύτερο κόσμο για όλους μας, ενώ έχει βραβευτεί για την πράσινη πορεία της.
Η βράβευσή της, ειδικά, ως η κορυφαία ελληνική εταιρεία με δράσεις για την προστασία του περιβάλλοντος το αποδεικνύει: Η Κωτσόβολος είναι το «Green Brand of the Year» στα Green Brand Awards για το 2023 και η διάκριση αυτή ήρθε με καθημερινή, συνολική προσπάθεια.
Κωτσόβολος - "Πράσινες" πρωτοβουλίες για ένα βιώσιμο μέλλον, μία καλύτερη ζωή!
Το βασικό μήνυμα της εταιρείας είναι σαφές: «Το κόκκινο είναι το χρώμα μας. Το πράσινο η διαδρομή μας» και αυτό εφαρμόζεται σε όλο το εύρος των διαδικασιών της.
Στην ουσία της στρατηγικής της βρίσκεται η άποψη πως απαιτείται καθημερινή εργασία με περιβαλλοντική συνείδηση, προκειμένου να επέλθει ουσιαστική αλλαγή. Έτσι, κάθε λειτουργία της εταιρείας προσαρμόζεται αναλόγως στις επιταγές της βιωσιμότητας, ώστε από τη μία να μειώνονται διαρκώς οι ρύποι και από την άλλη να ενισχύεται η κυκλική οικονομία, όπου αυτό είναι εφικτό σήμερα, ώστε να συνεχίζουμε #mazi, για έναν καλύτερο κόσμο.
Δράσεις για έναν καλύτερο κόσμο
Προτεραιότητα για την Κωτσόβολος είναι ο εκμηδενισμός του ανθρακικού της αποτυπώματος έως το 2040. Έτσι, έχει εισάγει στον στόλο οχημάτων της ηλεκτροκίνητα vans με τα οποία δρομολογούνται οι παραδόσεις προς τους πελάτες της, ενώ σκοπεύει έως το 2030, να έχει αντικατασταθεί το 100% των συμβατικών οχημάτων μικρού μεγέθους. Παράλληλα, γίνονται ήδη παραδόσεις με ηλεκτρικά ποδήλατα σε αστικά κέντρα της χώρας, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα κατά 94% μειωμένους ρύπους, σε σχέση με το αν οι παραδόσεις αυτές γίνονταν με συμβατικά vans.
Πέραν αυτού, στο σύνολο των καταστημάτων και στα υποστηρικτικά γραφεία της αλυσίδας Κωτσόβολος καταναλώνεται κατά έως και 75% λιγότερη ενέργεια, έχοντας αλλάξει τις όλες τις ηλεκτρικές λάμπες σε LED χαμηλής κατανάλωσης.
Ταυτόχρονα, δρομολογείται και η όσο το δυνατόν πληρέστερη εφαρμογή των αρχών της κυκλικής οικονομίας. Η Κωτσόβολος έχει ανακυκλώσει πάνω από 25.500 τόνους ηλεκτρικών συσκευών από το 2020, γεγονός που σημαίνει πως είναι η Νο 1 retailer εταιρεία στην ανακύκλωση συσκευών στην Ελλάδα. Επιπλέον και προς τη συγκεκριμένη στόχευση, η εταιρεία διεξάγει κάθε χρόνο περισσότερες από 170.000 επισκευές, οι οποίες γίνονται σε 58 service points που έχει ιδρύσει στα καταστήματά της αλλά και στα σπίτια των πελατών και ιδίως, στο υπερσύγχρονο επισκευαστικό της κέντρο, συνολικής έκτασης 3100 τ.μ.. Επιπροσθέτως, δημιουργεί πάνω από 20.000 ανταλλακτικά, αξιοποιώντας μη λειτουργικές και μη επισκευάσιμες συσκευές, τα οποία σε διαφορετική περίπτωση θα κατέληγαν ως απόβλητα.
Στο ίδιο πνεύμα, των αρχών της κυκλικής οικονομίας είναι και το πρόγραμμα «Δεύτερο Σπίτι», που η Κωτσόβολος διεξάγει με την υποστήριξη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ). Μέσω αυτού, 233 οικογένειες σε 8 διαφορετικούς Δήμους της Ελλάδας απέκτησαν συσκευές πρώτης ανάγκης που χρειάζονταν πραγματικά, βοηθώντας στη βελτίωση της καθημερινότητάς τους, καθώς οι συσκευές αυτές απέκτησαν δεύτερη «ζωή» μέσα σε ένα «δεύτερο σπίτι».
Τέλος, αξίζει να γνωρίζουμε πως η Κωτσόβολος έχει μειώσει τα διαφημιστικά φυλλάδια κατά 50% σε σχέση με το 2022, καθώς ολοκληρώνει τη σταδιακή μετάβαση σε πλήρως ψηφιακή μορφή, ενώ οι διαφημιστικές προβολές εντός των καταστημάτων της αλυσίδας γίνονται με τη χρήση 100% ανακυκλώσιμου χαρτιού με πιστοποίηση FSC.
Με κινήσεις στρατηγικές, που έχουν αντίκτυπο στο σύνολο της κοινωνίας, η Κωτσόβολος εφαρμόζει τις αρχές της βιωσιμότητας, δρομολογώντας τις εξελίξεις. Με κόκκινο χρώμα και πράσινη πορεία, δείχνει τον δρόμο και δημιουργεί έναν καλύτερο κόσμο για όλους μας.