Οι τρεις προτεραιότητες του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Υγεία, ακίνητα, gov.gr
Ανανεώθηκε:
Μεταβιβάσεις ακινήτων, my Health, ένταξη περισσότερων υπηρεσιών στο gov.gr αποτελούν τις προτεραιότητες του σχεδιασμού της νέας ηγεσίας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Εξάλλου, το στίγμα των πρώτων σε σειρά βασικών έργων δράσης έδωσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου από την πρώτη κιόλας ημέρα που ανέλαβε τα καθήκοντά του στην τελετή παραλαβής δηλώνοντας ότι στο στόχαστρό του βρίσκεται η εξυπηρέτηση των πολιτών και «πώς θα μπορέσουμε μέσω της ψηφιακής διακυβέρνησης να δώσουμε στους πολίτες να καταλάβουν ότι τελικά υπάρχουν άνθρωποι, δομές, υποδομές οι οποίες σκέφτονται όλο το 24ωρο για εκείνους».
Μεταβιβάσεις ακινήτων
Στις πρώτες κινήσεις του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης φαίνεται να είναι η ανακοίνωση του ψηφιακού φακέλου μεταβίβασης ακινήτου, ο οποίος είναι έτοιμος να «βγει από το συρτάρι». Σε πρώτη φάση το ψηφιακό σύστημα θα λειτουργήσει πιλοτικά, και θα μπορούν να το χρησιμοποιήσουν οι συμβολαιογράφοι και να αντλήσουν ψηφιακά τον όγκο χαρτιών που ζητούν από τους πολίτες. Εφόσον το ακίνητο του ενδιαφερόμενου πολίτη είναι κτηματογραφημένο και τακτοποιημένο, ο συμβολαιογράφος θα μπορεί να αντλήσει όλα τα στοιχεία, τα έγγραφα τα οποία αφορούν το ακίνητο, αυτόματα από την πλατφόρμα.
My Health
Ο ψηφιακός ιατρικός φάκελος, που βρίσκεται στην εφαρμογή MyHealth app, περιλαμβάνει πέραν των ιατρικών παραπεμπτικών και των ψηφιακών ραντεβού στον προσωπικό γιατρό, και τις εξετάσεις στις οποίες έχει υποβληθεί ο πολίτης. Μάλιστα, «εμπλουτίζεται» από νοσοκομεία, κλινικές και διαγνωστικά κέντρα μέσω του gov.gr (myhealth.gov.gr) ή εναλλακτικά μέσω της εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα MyHealth, όπου οι πολίτες μπορούν να εκδώσουν αποτελέσματα εξετάσεων και πιστοποιητικά νοσηλείας ή επίσκεψης.
Στόχος του υπουργείου είναι η πλήρης ανάπτυξη του συστήματος όπου θα καλύπτεται το σύνολο των δημόσιων και ιδιωτικών δομών υγείας, διαδικασία που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2023, ενώ το ιστορικό εξετάσεων και νοσηλειών θα πηγαίνει σε βάθος πολλών ετών.
Gov.gr
Σε ακόμη υψηλότερη τροχιά επιδιώκει να βάλει την ψηφιοποίηση του κράτους ο κ. Παπαστεργίου έχοντας ως στόχο να αυξήσει σε 5.000 τις υπηρεσίες του gov.gr, της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης του κράτους, προκειμένου οι συναλλαγές του πολίτη με το Δημόσιο να γίνονται από απόσταση. Ο σχεδιασμός προβλέπει να έχει ψηφιοποιηθεί και ενταχθεί στο gov.gr περισσότερο από το 90% των υπηρεσιών του κράτους.
Να σημειώσουμε ότι από το 2019 μέχρι σήμερα, από τις 501 ψηφιακές υπηρεσίες το gov.gr μετρά 1.556 υπηρεσίες. Αυτός ο τριπλασιασμός μεταφράστηκε σε περίπου 100 φορές περισσότερες συναλλαγές με το Δημόσιο και άρα λιγότερες ουρές στις οποίες δεν χρειάστηκε να περιμένουν οι πολίτες.
Αξίζει να επισημάνουμε ότι ο κ. Παπαστεργίου θα δώσει ιδιαίτερη σημασία και βαρύτητα και σε τομείς, όπως η κυβερνοασφάλεια, αλλά και η τεχνητή νοημοσύνη, η οποία βρίσκει εφαρμογή σε κλάδους όπως η τηλεϊατρική, με χειρουργεία εξ αποστάσεως, αλλά και η αυτοκίνηση, καθώς οχήματα όπως είναι τα φορτηγά θα μπορούν να κινούνται χωρίς οδηγό, ενώ στην ψηλά στην ατζέντα του βρίσκεται και η ψηφιοποίηση των δήμων, καθώς όπως τόνισε «τα 90 εκατ. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης και τα 232 εκατ. από το ΕΣΠΑ θα κατευθυνθούν σε έργα που έχουν ανάγκη οι δήμοι».