ΕΛΛΑΔΑ

Δράμα χωρίς τέλος στην Πύλο: Άκαρπες έρευνες, συλλήψεις και εκατοντάδες νεκροί

Δράμα χωρίς τέλος στην Πύλο: Άκαρπες έρευνες, συλλήψεις και εκατοντάδες νεκροί
INTIME

Σβήνουν οι ελπίδες όσο περνούν οι ώρες, για τον εντοπισμό άλλων επιζώντων από το πολύνεκρο ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου, με τον αριθμό των διασωθέντων να έχει «παγώσει» στους 104.

Μέχρι στιγμής έχουν ανασυρθεί 79 σοροί από τη θάλασσα, αριθμός που δεν έχει αλλάξει από το απόγευμα της Τετάρτης.

Σύμφωνα με αναφορές, στα αμπάρια του αλιευτικού σκάφους «Αντριάνα» βρίσκονταν γυναίκες και παιδιά, ενώ μετανάστες που γλίτωσαν από την τραγωδία, μεταφέρουν πως πάνω στο πλοίο επέβαιναν 500-700 άτομα, ωστόσο ο ακριβής αριθμός δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί.

Μάλιστα, κατά πληροφορίες, το σκάφος φέρεται τελικά να ξεκίνησε άδειο από την Αίγυπτο και κατόπιν να «φόρτωσε» επιβάτες στο Τομπρούκ της Λιβύης.

Προορισμός του αλιευτικού ήταν η Ιταλία, ενώ μέχρι στιγμής έχουν γίνει εννέα συλλήψεις Αιγυπτίων, που φέρονται να ήταν οι διακινητές. Ανάμεσα στους διασωθέντες υπάρχουν υπήκοοι Αιγύπτου, Λιβύης και Πακιστάν.

Στο μεταξύ, κρίσιμα είναι τα ερωτήματα που παραμένουν αναπάντητα, τόσο για τον αριθμό των επιβαινόντων στο αλιευτικό, που ναυάγησε ανοιχτά της Πύλου, όσο και για τις συνθήκες, κάτω από τις οποίες ναυάγησε.

Πληροφορίες, που δημοσιεύουν και ιταλικά ΜΜΕ, είναι ότι υπήρξε μεγάλη αναταραχή πάνω στο πλοίο, μεταξύ μεταναστών και δουλεμπόρων, που μπορεί να δικαιολογεί την ανατροπή του, ενώ ο εκπρόσωπος Τύπου του Λιμενικού Σώματος υποστηρίζει πως δεν μπορούσε να γίνει επιχείρηση νωρίτερα στα διεθνή ύδατα, δίχως την έγκριση του κυβερνήτη.

AP

Γιατί είναι δύσκολο να ανασυρθεί το ναυάγιο

Επαγγελματίες δύτες και εκπαιδευτές, τονίζουν στο CNN Greece ότι το ναυάγιο είναι εξαιρετικά δύσκολο να ανασυρθεί, καθώς στο σημείο όπου βυθίστηκε, το βαθύτερο της Μεσογείου (Calypso Deep), μπορούν να φτάσουν μόνο υποβρύχια ειδικά ρομποτικά οχήματα, που η Ελλάδα δεν διαθέτει.

Μια τέτοια επιχείρηση ανάσυρσης θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί μόνο με τη συνδρομή χωρών που διαθέτουν ανάλογα ρομποτικά μηχανήματα, ωστόσο το κόστος είναι δυσβάσταχτο, σημειώνουν επαγγελματίες του είδους.

«Μιλάμε για ένα κόστος άνω των 100 εκατ. ευρώ -και περισσότερο- τη στιγμή που σχεδόν καμία χώρα στην Ευρώπη δεν διαθέτει τέτοια μηχανήματα. Επομένως, εάν προκύψει ένα τέτοιο σενάριο ποιος θα αναλάβει το κόστος; Ποιες χώρες θα συνδράμουν; Σε περίπτωση που όντως συνέβαινε κάτι τέτοιο, η επιχείρηση θα είχε διάρκεια τουλάχιστον για 15 ημέρες. Θα έπρεπε επομένως να ζητήσουμε βοήθεια πιθανότατα από Αμερική, έχοντας κατά νου τις εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες, καθώς θα έπρεπε να συρθούν καλώδια σε βάθος τουλάχιστον 5.000 μέτρων. Επίσης, όσο περνούν οι ώρες οι ελπίδες για επιζώντες εξανεμίζονται», αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές που έχουν γνώση επί του θέματος.

Εννέα συλλήψεις- Θα οδηγηθούν στον εισαγγελέα

Την ίδια ώρα, σε 9 συλλήψεις προχώρησαν οι Αρχές για το πολύνεκρο ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου. Σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για Αιγύπτιους.

Τα άτομα είχαν προσαχθεί στο κεντρικό Λιμεναρχείο Καλαμάτας όπου και ανακρίθηκαν ως για τη διακίνηση των μεταναστών, οι οποίοι επέβαιναν στο αλιευτικό σκάφος «Αντριάνα», το οποίο ναυάγησε ανοιχτά της Πύλου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα άτομα αυτά θα μεταφερθούν στον εισαγγελέα για να τους ασκηθεί ποινική δίωξη.

Την Παρασκευή η μεταφορά των διασωθέντων στη δομή της Μαλακάσας

Το πρωί της Παρασκευής μετά τις 08.00 πρόκειται να ξεκινήσουν από την Καλαμάτα τα μισθωμένα από τον δήμο λεωφορεία τα οποία θα μεταφέρουν τους διασωθέντες στη δομή της Μαλακάσας.

Ανάμεσά τους είναι και κάποιοι ανήλικοι που θα μεταφερθούν αρχικά στη Μαλακάσα για να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες ταυτοποίησης και στη συνέχεια θα μεταφερθούν σε δομές ανηλίκων.

Στην Καλαμάτα ο επικεφαλής της Frontex

Νωρίτερα, ο επικεφαλής της Frontex, Χανς Λέιτενς βρέθηκε στο Λιμεναρχείο της Καλαμάτας προκειμένου να ενημερωθεί για τις έρευνες.

«Είμαι εδώ για να κατανοήσω καλύτερα τι συνέβη και τον ρόλο της Frontex. Είμαι εδώ επίσης για να εκφράσω την αλληλεγγύη μου και τη βοήθειά μου στους Έλληνες συναδέλφους που έκαναν ό,τι περισσότερο μπορούσαν για να σώσουν ζωές» είπε ο κ. Λάιτενς. Όπως είπε η καρδιά του είναι με τα θύματα και τις οικογένειές του ενώ τόνισε ότι μόλις έμαθε για το δυστύχημα άλλαξε το πρόγραμμα του για να έρθει στην Καλαμάτα. «Είναι ένα φρικτό γεγονός», σημείωσε.

Στην Καλαμάτα η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες

Στην πόλη έχει μεταβεί και κλιμάκιο της Υπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες προκειμένου να βοηθήσει στο έργο των αρχών, των διασωστών και των εθελοντών.

«Παρείχαμε είδη πρώτης ανάγκης, καθώς και είδη ατομικής υγιεινής. Μετά από αίτημα των αστυνομικών αρχών, αραβόφωνος συνάδελφός μας βοηθάει στο έργο της ομάδας αναγνώρισης θυμάτων καταστροφών κατά την επικοινωνία της με τους επιζώντες. Βρισκόμαστε σε ετοιμότητα προκειμένου να παράσχουμε περαιτέρω υποστήριξη στις δύσκολες στιγμές που συνεχίζονται», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Στέλλα Νάνου, υπεύθυνη επικοινωνίας της Υπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.

«Περίπου 600 άτομα στο αλιευτικό»

Για περίπου 600 άτομα στο καράβι που ναυάγησε σε διεθνή ύδατα ανοιχτά της Πύλου κάνει λόγο ο επικεφαλής της FRONTEX, σε συνέντευξή του στη γερμανική εφημερίδα Sueddeutsche Zeitung (SZ).

«Η κατάσταση είναι ιδιαίτερα δραματική», λέει ο Λέιτενς: «Την Τρίτη, οι συνάδελφοί μου εντόπισαν το αλιευτικό σκάφος, με το οποίο περίπου 600 άτομα, στοιβαγμένοι πιθανότατα από λαθρεμπόρους, κατευθύνονταν προς την Ελλάδα. Αναφέραμε το σκάφος στις τοπικές αρχές, όπως ήταν καθήκον μας. Είναι ασύλληπτα λυπηρό το γεγονός, ότι βυθίστηκε την Τετάρτη και σημειώθηκε άλλο ένα τραγικό δυστύχημα. Πέταξα κατευθείαν στην Ελλάδα, για να διευκρινίσω, τι ακριβώς συνέβη και πώς μπορούμε να παράσχουμε περισσότερη προστασία».

Ο Ολλανδός, νέος επικεφαλής της FRONTEX, σημειώνει ότι η διάσωση ζωών είναι κορυφαία προτεραιότητα. «Αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε θαύματα», προσθέτει, «παρακολουθούμε μια θάλασσα διπλάσια από τη Γαλλία, την Ισπανία και την Ιταλία μαζί. Είναι πολύ δύσκολο να βοηθήσεις όποιον έχει ανάγκη. Γιατί οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να πάρουν μεγάλα ρίσκα. Και φυσικά προσπαθούν να φτάσουν στην ευρωπαϊκή πλευρά απαρατήρητοι».

«Το δρομολόγιο του θανάτου και οι εκβιασμοί»

Το σκάφος είχε μήκος περίπου 30 μέτρων και σε τέτοιου είδους πλοία, οι διακινητές στοιβάζουν συχνά από 400 έως 750 άτομα, σύμφωνα με την ΕΡΤ. Μάλιστα, κατά τις ίδιες πληροφορίες, μετανάστες συχνά πληρώνουν 3.000 με 6.000 ευρώ για το «ταξίδι του θανάτου».

Οι πληροφορίες θέλουν το κύκλωμα διακίνησης να είχε σελίδα στο facebook όπου εκεί είχαν αποτανθεί οι απελπισμένοι μετανάστες και πρόσφυγες αναζητώντας τη δική τους «γη της επαγγελίας στην Ευρώπη».

Επίσης, υπάρχουν πληροφορίες για εκβιασμό των μεταναστών από τους διακινητές. «Σε περίπτωση δηλαδή που δεν κάθονταν ήσυχοι ή δημιουργούσαν κάποια αναστάτωση, δεν τους έδιναν νερό. Εκεί αποδίδουν ουσιαστικά και οι αρχές το γεγονός ότι εμπορικό πλοίο που τους είχε δώσει τρόφιμα και μπουκαλάκια με νερό, κάποια στιγμή πέταξε τα μπουκαλάκια νερό μέσα στη θάλασσα. Τους εκβίαζαν με το πιο πολύτιμο αγαθό».

Ασυνόδευτοι ανήλικοι μεταξύ των διασωθέντων

Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου μεταξύ των 104 διασωθέντων από το ναυάγιο της Πύλου υπάρχουν και 6-8 ασυνόδευτοι ανήλικοι οι οποίοι θα μεταφερθούν μαζί με τους υπόλοιπους διασωθέντες στη δομή της Μαλακάσας.

Εκεί θα παραμείνουν για μια ή δύο νύχτες και στη συνέχεια θα μεταφερθούν σε άλλες δομές για ανηλίκους. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες πρόκειται για ανήλικους άνω των 16 ετών.

AP

Λιμενικό: «Αν είχαμε επέμβει, θα προκαλούσαμε εμείς το ναυάγιο»

Στο μεταξύ, ο πλωτάρχης Νίκος Αλεξίου, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, σημείωσε ότι αν το Λιμενικό είχε επέμβει, θα μπορούσε να είχε προκαλέσει το ναυάγιο.

«Αν γινόταν κάποια βίαιη επέμβαση σε αλιευτικό με κόσμο φορτωμένο στα έξαλα και στα ύφαλά του, θα μπορούσαμε να προκαλούσαμε εμείς το ναυτικό ατύχημα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, σε ερώτηση για το αν το ναυάγιο θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί, ο ίδιος υποστήριξε ότι «δέκα λεπτά πριν βυθιστεί, έχασε τη μηχανή του. Αν δεν είχε συμβεί αυτό, πιθανότατα να μην είχαν μετακινηθεί».

«Δεν είχαμε να αντιμετωπίσουμε εμπόρους όπλων ή ναρκωτικών. Βίαιη επέμβαση σε ένα σκάφος με τόσο κόσμο», όπως υποστήριξε, «θα οδηγούσε σε μετατόπιση φορτίου και ναυάγιο».

«Παραμείναμε δίπλα, αν μας χρειαστούν να σώσουμε ανθρώπους, και αυτό κάναμε. Ειδοποιηθήκαμε από το Ιταλικό Λιμενικό για την ύπαρξη του σκάφους, κάναμε ό,τι έπρεπε. Εντοπίστηκε το σκάφος, προσεγγίστηκε από φορτηγά, παρέλαβαν από ένα εφόδια, αρνήθηκαν στη συνέχεια. Αργότερα έφτασε και το δικό μας πλωτό, σκάφος 25-30 μέτρων, δήλωναν ότι δεν ήθελαν διάσωση, δεν ήθελαν να έρθουν στην Ελλάδα. Βλέποντας την κατάσταση, δεν φύγαμε, δεν αποδεσμεύσαμε, τα ξημερώματα έχασε τη μηχανή του, μετακινήθηκε κόσμος, έχασε το κέντρο βάρους και ανετράπη», τόνισε ο κ. Αλεξίου.

Παρέμβαση Ντογιάκου για το πολύνεκρο δυστύχημα

Την ίδια ώρα, εντολή για εποπτεία των ερευνών και ανακριτικών πράξεων για τα αίτια του πολύνεκρου ναυαγίου στην Πύλο έδωσε ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τις πληροφορίες, επικεφαλής της σχετική εποπτείας τέθηκε ο αντεισαγγελέας του ανωτάτου δικαστηρίου, Γεώργιος Οικονόμου, ο οποίος βρίσκεται ήδη στην Καλαμάτα, όπου διενεργούνται οι έρευνες για τον εντοπισμό διακινητών και την ταυτοποίηση των συνθηκών του θαλάσσιου δυστυχήματος.

Παράλληλα, την εποπτεία των διαδικασιών έχει αναλάβει η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Καλαμάτας Πολυξένη Τσούλη.

Συγγενείς επιβαινόντων στο λιμάνι της Καλαμάτας

Τις τελευταίες ώρες, συνεχώς καταφθάνουν συγγενείς επιβαινόντων στο λιμάνι της Καλαμάτας ψάχνοντας εναγωνίως τους δικούς τους ανθρώπους που βρίσκονταν στο αλιευτικό πλοίο που ναυάγησε στα ανοιχτά της Πύλου.

Καθώς αυξάνεται ο αριθμός των συγγενών, αυξάνεται και η αγωνία για την τύχη των οικείων τους. Άλλοι συνοδεύονται από φίλους τους και άλλοι μόνοι τους, ακολουθώντας όμως την ίδια διαδικασία. Στέκονται στα κιγκλιδώματα που έχουν τοποθετηθεί, συνομιλούν με τις αρμόδιες αρχές, οι οποίοι σημειώνουν τα στοιχεία τους αφήνοντας κάποιους να περάσουν μήπως και αναγνωρίσουν το άτομο που αναζητούν.

Παράλληλα στα κινητά κέντρα που έχουν στηθεί, όλη τη μέρα οι διασωθέντες μετανάστες υποβάλλονται διαρκώς σε εξετάσεις, ενώ τους παρέχεται και ψυχολογική υποστήριξη από τους εθελοντές και τις οργανώσεις που από χθες κατέφτασαν στο λιμάνι.

Ο Κασίμ Αμπουζίντ έφτασε από τη Γερμανία και μαζί με έναν φίλο του σήμερα το μεσημέρι βρέθηκε στο λιμάνι της Καλαμάτας αναζητώντας τη γυναίκα του κι άλλους 6 συγγενείς του που επέβαιναν στο πλοίο. Διασχίζοντας τον δρόμο προς τον χώρο όπου διαμένουν οι διασωθέντες μετανάστες πλησίαζε στις χαραμάδες μήπως και καταφέρει να βρει κάποιον από τους αγνοούμενους οικείους του, ενώ έδειχνε και φωτογραφία της γυναίκας του μήπως και την έχει δει κάποιος.

Συνομιλώντας με στελέχη του Λιμενικού Σώματος του επετράπη η είσοδος στον χώρο, ώστε να ψάξει μέσα μήπως τυχόν έβρισκε τη σύζυγό του. Όπως ανέφερε η γυναίκα του πήγαινε στην Ιταλία, ενώ σε επικοινωνία που είχε μαζί της του είχε πει ότι στο αλιευτικό πλοίο βρίσκονταν άλλες 20 γυναίκες, οι περισσότερες από τις οποίες ήταν στα αμπάρια.

Ο 'Αφταμπ ζει στην Αγγλία και είναι από το Πακιστάν και όπως λέει βρήκαν έναν συγγενή τους, αλλά αναζητούν ακόμη άλλα 4 άτομα. «Θέλουμε να μάθουμε που είναι ο υπόλοιπος κόσμος», ανέφερε.

Άμεση η κινητοποίηση των Αρχών

Άμεση ήταν η κινητοποίηση των τοπικών Αρχών στην Καλαμάτα, όπως δήλωσε ο δήμαρχος Καλαμάτας, Θανάσης Βασιλόπουλος.

«Κινητοποιήσαμε τις διαδικασίες όλες συνεργαστήκαμε με τις υγειονομικές δομές της περιοχής και όχι μόνο, τέθηκαν σε επιφυλακή τα νοσοκομεία της Λακωνίας και της Αρκαδίας, ήρθαν εδώ ασθενοφόρα απ' όλη την Πελοπόννησο, γιατί είχαμε την ελπίδα ότι θα κληθούμε να διαχειριστούμε πάρα πολλούς διασωθέντες. Ο νεκροί είναι 78 εκ των οποίων μια γυναίκα κι αυτό επιβεβαιώνει ότι υπήρχαν γυναίκες μέσα στην ομάδα αυτή που ήταν στο σκάφος, όπως έλεγαν και οι ίδιοι οι πρόσφυγες. Δεν ήταν μόνο 182 άτομα, ήταν σίγουρα τριπλάσιοι», επισήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος Καλαμάτας.

Ο κ. Βασιλόπουλος έδωσε έμφαση στην βοήθεια που παρείχαν οι κάτοικοι της Καλαμάτας. «Φάνηκε και χθες η κινητικότητα της κοινότητας της Καλαμάτας. Παρ' ό,τι έχουμε δημοτικά μαγειρεία και είχαμε ετοιμάσει το χθεσινοβραδινό φαγητό, τελικά δεν το φέραμε διότι έφεραν εδώ οι φορείς της περιοχής 160 μερίδες που προμηθεύτηκαν από κέτερινγκ για να φάνε οι άνθρωποι εδώ όπως και οι διασώστες που παραμένουν εδώ όλη την ημέρα. Και σήμερα συνεχίζουν φορείς και πολίτες να φέρνουν και νερό και ρούχα και φαγητό. Ήρθαν από χθες καινούργια ρούχα, παντόφλες, εσώρουχα, παπούτσια, από επιχειρήσεις τις περιοχής μας», σημείωσε.

Το χρονικό της τραγωδίας

Αναφορικά με την επιχείρηση διάσωσης αλλοδαπών σε διεθνή ύδατα στη θαλάσσια περιοχή 47 ν.μ. νοτιοδυτικά Πύλου, τα γεγονότα μέχρι τη βύθιση του σκάφους όπου επέβαιναν οι αλλοδαποί, όπως τα γεγονότα αυτά καταγράφηκαν στο Κέντρο Επιχειρήσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας, έχουν ως ακολούθως:

• Το πρωί της 13ης Ιουνίου γύρω στις 11:00 από το Κέντρο Επιχειρήσεων Ρώμης ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. ότι υπάρχει ένα αλιευτικό σκάφος με μεγάλο αριθμό μεταναστών (στα διεθνή ύδατα νοτιοδυτικά της Πελοποννήσου) σύμφωνα με πληροφορία που ελήφθη στις ιταλικές αρχές έπειτα από κλήση ακτιβίστριας ΜΚΟ.

• Το Λιμενικό Σώμα προέβη στη διαδικασία επαλήθευσης. Ελικόπτερο του Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. απογειώθηκε περί τις 13:50 από Μυτιλήνη με προορισμό το αλιευτικό σκάφος.

• Στις 15:35 εντοπίστηκε το αλιευτικό σκάφος από το ελικόπτερο του Λιμενικού να πλέει με σταθερή πορεία και ταχύτητα έχοντας ικανό αριθμό ατόμων στα εξωτερικά καταστρώματα αυτού.

• Αμέσως μετά τον εντοπισμό από το ελικόπτερο, ενημερώθηκαν τα παραπλέοντα στην περιοχή πλοία και τους ζητήθηκε να αλλάξουν πορεία και να ενημερώνουν το ΕΚΣΕΔ για τις κινήσεις και την εν γένει κατάσταση του αλιευτικού σκάφους.

• Ταυτόχρονα δόθηκε εντολή σε πλοίο 40 μέτρων του Λιμενικού Σώματος να αποπλεύσει από τα Χανιά Κρήτης προς το Ιόνιο και την περιοχή του αλιευτικού.

• Η πρώτη επικοινωνία με το αλιευτικό σκάφος μετά από δυσκολία επετεύχθη περί τις 14:00.

• Το αλιευτικό σκάφος δεν ζήτησε καμία συνδρομή από το Λιμενικό Σώμα και την Ελλάδα.

• Δεύτερη απογείωση του ελικοπτέρου περί τις 18:00, όπου πάλι διαπιστώθηκε ότι το σκάφος πλέει με σταθερή πορεία και ταχύτητα.

• Επετεύχθη επικοινωνία του ΕΚΣΕΔ με το σκάφος μέσω δορυφορικού τηλεφώνου περί ώρα 18:30. Ο χρήστης του δορυφορικού τηλεφώνου που επέβαινε στο σκάφος, ο οποίος μιλούσε αγγλικά, απάντησε ότι το σκάφος δεν κινδυνεύει, δεν επιθυμούν βοήθεια πλην τροφίμων και νερού και ότι επιθυμούν να συνεχίσουν με προορισμό την Ιταλία.

• Το ΕΚΣΕΔ απέστειλε ένα παραπλέον πλοίο με σημαία Μάλτας το οποίο προσέγγισε περί τις 18:00 το αλιευτικό, και αφού το αλιευτικό σταμάτησε - όπως του ζητήθηκε από το εμπορικό πλοίο – του προμήθευσε τρόφιμα και νερό.

• Επανειλημμένως ρωτήθηκε το αλιευτικό από το εμπορικό πλοίο αν επιθυμεί επιπλέον συνδρομή ή αν κινδυνεύει ή αν θέλει κάτι άλλο από την Ελλάδα. Απάντησαν «δεν θέλουμε τίποτα άλλο από το να συνεχίσουμε για Ιταλία».

• Στη συνέχεια βρέθηκε και δεύτερο παραπλέον, ελληνικό αυτή τη φορά πλοίο, που απεστάλη στο αλιευτικό γύρω στις 21:00 προκειμένου να δοθούν επιπλέον τροφοεφόδια και οποιαδήποτε άλλη συνδρομή. Έλαβαν μόνον το νερό, ενώ τα λοιπά εφόδια τα πέταξαν στη θάλασσα.

• Από τις 15:30 μέχρι τις 21:00 ο θάλαμος επιχειρήσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας είχε επανειλημμένως επικοινωνία με το αλιευτικό μέσω δορυφορικού τηλεφώνου. Σε όλες επαναλάμβαναν σταθερά ότι επιθυμούν να πλεύσουν προς Ιταλία και δεν ήθελαν καμία συνδρομή από την Ελλάδα.

• Στις 22:40 κατέπλευσε πλησίον του αλιευτικού το σκάφος του Λιμενικού Σώματος από την Κρήτη. Παρέμεινε σε απόσταση και το παρατηρούσε διακριτικά, χωρίς να διαπιστώνει πρόβλημα στην πλεύση του, καθώς είχε σταθερή πορεία και ταχύτητα.

• Αυτό συνεχίστηκε μέχρι τις 01:40 της 14ης Ιουνίου. Την ως άνω ώρα ο επιβαίνων στο αλιευτικό ενημέρωσε το Κέντρο Επιχειρήσεων του Αρχηγείου ότι παρουσιάστηκε βλάβη στη μηχανή του σκάφους και έπαψε να κινείται.

• Το συγκεκριμένο γεγονός επιβεβαιώθηκε και από το παραπλέον πλωτό του Λιμενικού.

• Άμεσα το πλωτό του Λ.Σ. προσπάθησε να προσεγγίσει το αλιευτικό για να διαπιστώσει το πρόβλημα

• Στις 02:04 πμ ο Κυβερνήτης του παραπλέοντος σκάφους του Λ.Σ. ενημέρωσε το Κέντρο Επιχειρήσεων ότι είδε το αλιευτικό να παίρνει μια δεξιά στη συνέχεια μια απότομη αριστερά κλίση και μετά άλλη μια δεξιά κλίση τόσο μεγάλη που είχε ως αποτέλεσμα την ανατροπή του αλιευτικού (ναυτ. Ορολογία «παλάντζο»).

• Σε δέκα με δεκαπέντε λεπτά αργότερα το σκάφος βυθίστηκε ολοσχερώς. Πλήθος επιβαινόντων που βρίσκονταν στα εξωτερικά καταστρώματα έπεσαν στη θάλασσα.

• Έναρξη ευρείας επιχείρησης έρευνας – διάσωσης.