Πανελλήνιες 2023: Τι πρέπει να έχετε μαζί σας κατά τη διάρκεια της εξέτασης
Με το «στίβο» των Πανελλαδικών Εξετάσεων να ξεκινά αύριο, Πέμπτη 1 Ιουνίου για τους μαθητές και τις μαθήτριες των ΕΠΑΛ, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή σε όλα όσα πρέπει να έχουν μαζί τους, γιατί πολλές φορές το άγχος μπορεί να γίνει κακός «σύμβουλος».
Το CNN Greece, συμμεριζόμενο το μεγάλο ενδιαφέρον μαθητών, γονέων και καθηγητών για την αμεσότερη και την πιο έγκυρη ενημέρωση για τα Θέματα και τις Απαντήσεις των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2023, σε συνεργασία με τον Όμιλο Φροντιστηρίων Πουκαμισάς, καθ’ όλη τη διάρκεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων θα σας προσφέρει την πληρέστερη ενημέρωση.
Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια της τρίωρης δοκιμασίας, πρέπει να έχετε απαραιτήτως μαζί σας:
- Δελτίο ταυτότητας ή διαβατήριο
- Δελτίο εξεταζομένου Πανελλαδικών Εξετάσεων (καρτελάκι)
- Τρία στυλό (μπλε ή μαύρου χρώματος), μολύβι, γόμα και ξύστρα
- Γεωμετρικά όργανα, όπου χρειάζονται
- Ένα μπουκαλάκι με νερό ή χυμό
- Ένα ρολόι χειρός, ώστε να διαχειριζόμαστε σωστά τον χρόνο μας κατά τη διάρκεια της εξέτασης (όχι smartwatch)
Τι πρέπει να κάνετε κατά τη διάρκεια της εξέτασης
- Διαβάζουμε τα θέματα αργά και προσεκτικά, ώστε να κατανοήσουμε πλήρως τι ζητείται, ξεκινάμε από αυτά που γνωρίζουμε καλύτερα και είναι κατά τη γνώμη μας ευκολότερα.
- Αφού απαντήσουμε κάποιο ερώτημα, καλό θα ήταν να διαβάσουμε άλλη μία φορά την εκφώνηση.
- Ερωτήσεις που μας φαίνονται γνωστές και εύκολες χρειάζονται περισσότερη προσοχή.
- Ακόμη και αν κάποιο από τα θέματα δεν μας θυμίζει κάτι, δεν πρέπει να απογοητευτούμε, καθώς μπορεί στη συνέχεια της εξέτασης να «καθαρίσει» το μυαλό μας και να το κατανοήσουμε.
- Δεν αποκαρδιωνόμαστε από τυχόν δύσκολα θέματα και, κυρίως, δεν τα παρατάμε. Τα θέματα όσο δύσκολα φαίνονται σε εμάς άλλο τόσο δύσκολα φαίνονται και στους άλλους μαθητές.
- Χρησιμοποιούμε, όπου χρειάζεται, το πρόχειρο (δηλαδή, τις τελευταίες σελίδες του τετραδίου).
- Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επιμείνουμε για πολλή ώρα σε κάποιο θέμα που μας δυσκολεύει ιδιαίτερα. Πρέπει να προχωρήσουμε, να αντιμετωπίσουμε τα υπόλοιπα ζητούμενα και μετά να επιστρέψουμε στο ερώτημα που δεν λύσαμε και να αφοσιωθούμε σε αυτό.
- Γράφουμε ό,τι γνωρίζουμε, ακόμη και αν δεν είμαστε σίγουροι· δεν αφήνουμε κανένα ερώτημα χωρίς απάντηση.
- Το γραπτό μας πρέπει να αποπνέει σιγουριά και να δίνουμε σαφείς απαντήσεις, ώστε ο διορθωτής να μην έχει την παραμικρή αμφιβολία για τις γνώσεις μας.
- Προσέχουμε την εμφάνιση του γραπτού μας, ώστε να είναι ευανάγνωστο. Ένα καλά δομημένο και καθαρογραμμένο γραπτό είναι βέβαιο πως προκαταβάλλει θετικά τον διορθωτή.
- Κατανέμουμε σωστά τον χρόνο ανάμεσα στα θέματα, ώστε να αφήσουμε τουλάχιστον 10 λεπτά για να ξαναδιαβάσουμε τις απαντήσεις μας και να διορθώσουμε τυχόν ορθογραφικά και εκφραστικά λάθη.
- Δεν βιαζόμαστε. Αν μέσα στον ενθουσιασμό μας βιαστούμε, υπάρχει κίνδυνος να δώσουμε λανθασμένες απαντήσεις.
- Ακόμα και αν έχουμε τελειώσει νωρίτερα, εξαντλούμε τον χρόνο της εξέτασης! Διαβάζουμε ξανά και ξανά τις απαντήσεις μας, ώστε να είμαστε σίγουροι ότι τίποτα δεν διέφυγε από την προσοχή μας.
- Αφού τελειώσει η εξέταση… τελείωσε και το μάθημα αυτό! Δεν μπορούμε να ξέρουμε απολύτως τι γράψαμε και, κυρίως, δεν ξέρουμε πώς έχουν γράψει οι άλλοι. Ας μην ξεχνάμε ότι ο βαθμός μας συγκρίνεται με τους βαθμούς των άλλων υποψηφίων.
Στόχος μας, πλέον, είναι το επόμενο μάθημα και διαγράφουμε τα συναισθήματά μας μετά το τέλος της εξέτασης.