ΕΛΛΑΔΑ

Τι συμβαίνει με την υποστήριξη των Chinook - Στα χνάρια των S-70 και τα μεταφορικά ελικόπτερα

Τι συμβαίνει με την υποστήριξη των Chinook - Στα χνάρια των S-70 και τα μεταφορικά ελικόπτερα
ΓΕΣ

Σε ενέργειες για να επιστρέψει η διαθεσιμότητα των βαρέων μεταφορικών ελικοπτέρων Chinook σε φυσιολογικά επίπεδα και να εξασφαλιστούν περισσότερες ώρες πτήσης ώστε να καλυφθούν οι αυξημένες επιχειρησιακές ανάγκες του Γενικού Επιτελείου Στρατού και της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου, προχωρά η ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων.

Σύμφωνα με τη σύμβαση που υπεγράφη πριν από λίγες ημέρες, η βαριά συντήρηση των CH-47 Chinook θα μπορεί να γίνει σε ιδιωτική εταιρεία υπό την καθοδήγηση της κατασκευάστριας Boeing κατά τα πρότυπα της υποστήριξης των Ελικοπτέρων S-70 Aegean Hawk του Πολεμικού Ναυτικού.

Περισσότερες ώρες πτήσης

Πηγές του ΓΕΣ αναφέρουν στο CNN Greece ότι η απόφαση αυτή θα δώσει «ανάσα» στον Στόλο των Chinook, ο οποίος μετά και την «καθήλωση» των μεταγωγικών αεροσκαφών ενδεχομένως να κληθεί να αναλάβει μεγαλύτερο μέρος του μεταφορικού έργου.

1535527226ch47d_pict_6_530_398-1.jpg
ΓΕΣ

Οι ίδιες πηγές, τονίζουν ότι το «outsourcing» σε ιδιωτική εταιρεία θα γίνεται μόνο αφού εξαντληθεί η δυνατότητα του τεχνικού κλιμακίου των Μεγάρων και θα αφορά αποκλειστικά στη συντήρηση των 200 ωρών ενώ την καθημερινή υποστήριξη θα συνεχίσει να πραγματοποιεί η Αεροπορία Στρατού.

Το κόστος της δαπάνης του «outsourcing» θα προέρχεται από τα 110 εκατομμύρια ευρώ της σύμβασης για την εν συνεχεία υποστήριξη των Chinook, η οποία υπεγράφη λίγο πριν το Πάσχα, μετά την «άφιξη» της αμερικανικής LoA στην Αθήνα.

ΓΕΣ

Κάθε Chinook που συμπληρώνει 200 ώρες πτήσης πρέπει να περάσει από εξονυχιστικό έλεγχο. Η διαδικασία αυτή είναι χρονοβόρα και μπορεί να διαρκέσει από δύο έως και τέσσερις μήνες, αναλόγως των βλαβών που θα εντοπιστούν. Κατά τη βαριά συντήρηση, το ελικόπτερο «ξηλώνεται» και ελέγχονται όλα τα μέρη του για βλάβες και ρωγμές. Εκτός από χρόνο, η διαδικασία αυτή απαιτεί και μεγάλο αριθμό προσωπικού.

Η δυνατότητα υποστήριξης από ιδιώτη θα προσφέρει στην ηγεσία «διέξοδο» για την αξιοποίηση των Chinook πέραν των προβλεπόμενων ωρών πτήσης που μπορούν να εξασφαλίσουν οι τεχνικοί της Αεροπορίας Στρατού. Αν για παράδειγμα, το ΓΕΕΘΑ ή το ΓΕΣ αποφασίσει ότι θέλει περισσότερες από 2.000 ώρες πτήσης τον χρόνο εξαιτίας των αυξημένων επιχειρησιακών αναγκών, δηλαδή περισσότερες από 10 συντηρήσεις, τότε τις επιπλέον ώρες θα τις δώσει ο ιδιώτης.

Επαναφορά διαθεσιμοτήτων

Την ίδια ώρα, η συμμετοχή των Ενόπλων Δυνάμεων σε ασκήσεις και συνεκπαιδεύσεις, οι αυξημένες διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας αλλά και η αντιπυρική περίοδος που ξεκίνησε την περασμένη Τετάρτη, δημιουργούν πίεση για αύξηση των διαθεσιμοτήτων στα μεταφορικά ελικόπτερα.

ΓΕΣ

Αρμόδιες πηγές, επισημαίνουν στο CNN Greece ότι σύντομα οι διαθεσιμότητες των Chinook θα βρίσκονται στο 70% ενώ καταβάλλονται προσπάθειες να αυξηθούν και οι ώρες πτήσης. Οι αριθμοί των βαρέων μεταφορικών ελικοπτέρων είχαν μειωθεί δραματικά τον περασμένο Οκτώβριο, όταν μια τεχνική οδηγία των Αμερικανών καθήλωσε τον Στόλο των Chinook παγκοσμίως. Η οδηγία αφορούσε σε βλάβη του συστήματος καυσίμων, η οποία μπορούσε να προκαλέσει διαρροή και φωτιά στους κινητήρες.

ΓΕΣ

Τα ελληνικά Chinook υποβλήθηκαν σε εξαντλητικούς ελέγχους και όσα διαπιστώθηκε ότι δεν επηρεάζονται από τη βλάβη, συνέχισαν να πετούν ενώ σταδιακά ξεκίνησε η αποκατάσταση και των υπολοίπων με ανταλλακτικά που ήρθαν από τις Ηνωμένες Πολιτείες.