ΕΛΛΑΔΑ

Εξελίξεις στο θέμα των C-130 - Το CNN Greece επισκέφθηκε τη «βάση» τους στην Αμερική

Εξελίξεις στο θέμα των C-130 - Το CNN Greece επισκέφθηκε τη «βάση» τους στην Αμερική
Lockheed Martin

Επίσημη επιστολή με την οποία ζητά να ενημερωθεί σχετικά με το κόστος και τη διαθεσιμότητα (LoRfor P&A) τεσσάρων καινούργιων ή μεταχειρισμένων μεταγωγικών αεροσκαφών C-130H και C-130J έστειλε η Αθήνα στην Ουάσιγκτον μέσω του Γραφείου Αμυντικής Συνεργασίας της αμερικανικής πρεσβείας. 

Προκειμένου να αντιμετωπίσει όσο πιο γρήγορα γίνεται το πρόβλημα με τις χαμηλές διαθεσιμότητες των βασικών μεταγωγικών αεροσκαφών της, η Ελλάδα αναθέτει στις Ηνωμένες Πολιτείες να διερευνήσουν ποιο είναι το κόστος πρόσκτησης καινούργιων μεταγωγικών και πόσο χρόνο απαιτεί η κατασκευή τους αλλά και πόσα C-130 βρίσκονται σε διαδικασία πώλησης και σε ποιους χρήστες ανήκουν, ώστε τα αεροπλάνα να αγοραστούν μέσω διακρατικού προγράμματος FMS (Foreign Military Sales).

Το επίσημο ελληνικό αίτημα για κόστος και διαθεσιμότητα εστάλη λίγα εικοσιτετράωρα μετά την προσωρινή καθήλωση του ενός από τα δύο C-130 που έχει διαθέσιμα η Πολεμική Αεροπορία, το οποίο επρόκειτο να μεταφέρει τη 2η ΕΜΑΚ στις σεισμόπληκτες περιοχές της Τουρκίας. Ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι, με την κυβέρνηση και τη στρατιωτική ηγεσία να προβαίνουν σε άμεσες ενέργειες για την «ανάσταση» του ελληνικού Στόλου C-130. Σύμφωνα με πληροφορίες, στην επιστολή ζητείται ενημέρωση και για τους δύο τύπους, το C-130H που χρησιμοποιεί από το 1974 η Πολεμική Αεροπορία αλλά και τη νεότερη έκδοση, το C-130J.

Στο «στόχαστρο» το C-130J

Η Lockheed Martin έχει ήδη στα χέρια της την επιστολή της Αθήνας και σύντομα θα στείλει την απάντηση της στην αμερικανική κυβέρνηση και εκείνη με τη σειρά της θα απαντήσει στη ΓΔΑΕΕ για το κόστος και τη διαθεσιμότητα των C-130J.

Το CNN Greece βρέθηκε στο εργοστάσιο όπου κατασκευάζονται τα C-130J, στη Τζόρτζια των Ηνωμένων Πολιτειών μετά από πρόσκληση της Lockheed Martin. Εκεί καταλήγουν και τα τμήματα της ατράκτου που κατασκευάζει η ΕΑΒ στις εγκαταστάσεις της στην Τανάγρα και στη συνέχεια μεταφέρονται στην Ατλάντα και συγκεκριμένα στη Μαριέττα όπου βρίσκεται η γραμμή παραγωγής του θρυλικού μεταγωγικού.

Ο Τιμ Τζέρμαν, Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της LM, μας μίλησε για την πρόκληση που αντιμετώπισε η εταιρεία στην προσπάθεια της να εισάγει το νεότερο C-130J Super Hercules σε μία ήδη κορεσμένη από C-130Β. H αγορά με πάνω από 64 χρήστες, 2.600 αεροπλάνα και 24 εκατομμύρια ώρες πτήσης. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τον ίδιο, το C-130J κέρδισε το στοίχημα αφού έχουν ήδη παραδοθεί περισσότερα από 520 αεροπλάνα και έχουν συμπληρωθεί 2.5 εκατομμύρια ώρες πτήσης.

Ο πανίσχυρος «Ηρακλής»

Η Ελλάδα δεν κρύβει το ενδιαφέρον της για να ενταχθεί στο «κλαμπ» χρηστών του C-130J. Αν και σχεδιαστικά μοιάζει πολύ με τον προκάτοχο του, ο νέος «Ηρακλής» είναι πιο ισχυρός και ικανός. Μπορεί να μεταφέρει 55% περισσότερο όγκο σε διπλάσια απόσταση σε σχέση με το C-130H, έχει ταχύτερο ρυθμό ανόδου αλλά και δυνατότητα πτήσης σε 20% μεγαλύτερο υψόμετρο.

Σύμφωνα με τους κατασκευαστές του, το C-130J μπορεί να μεταφέρει 128 στρατιώτες ή 92 αλεξιπτωτιστές με πλήρη εξάρτηση και μπορεί να αναλάβει ένα ευρύ φάσμα αποστολών, από θαλάσσια επιτήρηση, εναέριο ανεφοδιασμό και πυρόσβεση μέχρι συμμετοχή σε Ειδικές Επιχειρήσεις. Απαιτεί μάλιστα μικρότερο πλήρωμα σε σχέση με το C-130H, μειώνοντας τον αριθμό των ιπταμένων από επτά σε τρεις.

«Το C-130J μπορεί να απογειωθεί και να προσγειωθεί σε πολύ μικρούς διαδρόμους και έχει τόση δύναμη που ακόμη και αν χάσει έναν από τους τέσσερις κινητήρες θα πετάει όπως ένα C-130H με τους τέσσερις κινητήρες σε πλήρη ισχύ» τονίζει ο Κέβιν Κογιάμα, δοκιμαστής του C-130, με 2.000 ώρες στο ενεργητικό του.