ΕΛΛΑΔΑ

Τέμπη: Ευθύνες και στον σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλου επιρρίπτει ο επιθεωρητής του ΟΣΕ

Τέμπη: Ευθύνες και στον σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλου επιρρίπτει ο επιθεωρητής του ΟΣΕ
AP

Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, ο οποίος είχε αρμοδιότητα να ορίζει τις βάρδιες των σταθμαρχών, έριξε ευθύνες και στον σταθμάρχη του Παλαιοφαρσάλου, στο πλαίσιο της έρευνας για τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, που είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 57 άνθρωποι. 

Ένα ακόμη πρόσωπο φαίνεται πως βάζει στο κάδρο για την τραγωδία στα Τέμπη ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, Δημήτρης Νικολάου.

Κατά την απολογία του στον ειδικό εφέτη ανακριτή, που είναι σε πλήρη εξέλιξη, ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, ο οποίος είχε αρμοδιότητα να ορίζει τις βάρδιες των σταθμαρχών, έριξε ευθύνες και στον σταθμάρχη του Παλαιοφαρσάλου, στο πλαίσιο της έρευνας για τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, που είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 57 άνθρωποι.

Τι υποστήριξε στην απολογία του για τα Τέμπη ο επιθεωρητής του ΟΣΕ

Σε υπόμνημα περίπου 100 σελίδων, ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, σύμφωνα με το Μega, φέρεται να υποστηρίζει ότι εκείνος έβγαλε τις βάρδιες, αλλά τονίζει πως δεν ευθύνεται για το γεγονός ότι οι δύο από τους τρεις σταθμάρχες έφυγαν νωρίτερα από το πόστο τους, ούτε για την επαγγελματική τους κατάρτιση.

Μάλιστα, τονίζει ότι ο ίδιος προτείνει το πρόγραμμα των βαρδιών, αλλά την τελική έγκριση έδινε ο διευθυντής κυκλοφορίας.

Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ φέρεται να ρίχνει ευθύνες και στον σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλου, καθώς, όπως υποστηρίζει, είχε ευθύνη να ενημερώσει τους συναδέλφους του στη Λάρισα ότι το Intercity 62 είχε μία ώρα καθυστέρηση, για την οποία ο ίδιος λέει ότι δεν είχε λάβει γνώση, όπως μετέδωσε και ο ΣΚΑΪ.

Παράλληλα, φέρεται να τόνισε ότι δεν σχετίζεται με την εκπαίδευση του σταθμάρχη Βασίλη Σαμαρά, ο οποίος είχε την απαραίτητη πιστοποίηση και μπορούσε να μείνει μόνος του σε βραδινή βάρδια, αλλά ούτε και με το γεγονός ότι οι άλλοι δύο σταθμάρχες εγκατέλειψαν νωρίτερα τη βάρδια τους.

Όπως λέει, ο ίδιος είχε τρεις σταθμάρχες στη βάρδια έως τις 23:00. «Εγώ προτείνω τις βάρδιες, αλλά εγκρίνονται από τους ανωτέρους μου» φέρεται να υποστήριξε.

Ο 63χρονος επιθεωρητής είπε ότι μετά τις 11 το βράδυ δεν ήταν προγραμματισμένο κάποιο επιβατικό τρένο.

Υπενθυμιζεται, στο σημείο αυτό, ότι ο επιθεωρητής Νικολάου έλαβε αναρρωτική άδεια λίγες ώρες μετά την τραγωδία με τους 57 νεκρούς κι ενώ βρίσκονταν σε εξέλιξη οι επιχειρήσεις απεγκλωβισμού μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη.

Για την απολογία του επιθεωρητή, αλλά και για το ζήτημα της αναρρωτικής άδειας μίλησε και ο δικηγόρος του, Γιάννης Γλύκας, στην ΕΡΤ.

«Το μόνο το οποίο μπορώ να σας πω, είναι ότι κανείς δεν μπορεί να δικαστεί εκ των προτέρων. Δεν έχουμε καν απόδοση κατηγορίας επ' αυτού, δεν εμπεριέχεται στο κατηγορητήριο. Μόνο αυτό μπορώ να σας πω δημόσια, ό,τι έγινε είναι δύο μέρες μετά και προφανώς δεν έχει καμία σχέση με την αποδιδόμενη κατηγορία, είναι μεταγενέστερο και αφού έχει δώσει τρεις καταθέσεις ως μάρτυρας στην τροχαία Λάρισας και αυτοβούλως στην ανακρίτρια Πλημμελειοδικών» υποστήριξε.

Ο κ. Γλύκας στάθηκε, επίσης, στον διαμοιρασμό των ευθυνών σχετικά με το δυστύχημα, αναφέροντας ότι στην πορεία ενδεχομένως θα αποδοθούν ευθύνες και αλλού και, προκειμένου να γίνει αυτό, χρειάζεται αρκετός χρόνος, καθώς υπάρχει πολύς κόσμος για υποστήριξη κατηγορίας. Συμπλήρωσε ότι, με βάση τη γνώση που έχει ο ίδιος, ο εφέτης ανακριτής και η αναπληρώτριά του κινούνται τάχιστα και εξέφρασε την πεποίθηση ότι η διερεύνηση θα γίνει πάρα πολύ σωστά.