Τέμπη: Σε εφέτη ανακριτή καταθέτουν σήμερα οι δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας
Ανανεώθηκε:
Στον εφέτη ανακριτή αναμένεται να βρεθούν σήμερα Παρασκευή (24/3) οι δύο σταθμάρχες προκειμένου να καταθέσουν σχετικά με την εμπλοκή τους στο πολύνεκρο δυστύχημα των Tεμπών που έγινε στις 28 Φεβρουαρίου όπου 57 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.
Υπενθυμίζεται ότι οι δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας στο σταθμό Λάρισας, την επίμαχη εκείνη μέρα, φέρεται να είχαν φύγει από το πόστο τους πριν την ολοκλήρωση της βάρδιας τους και γι’ αυτό τους ασκήθηκε ποινική δίωξη για το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών και για τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή και σωματική βλάβη κατά συρροή.
Σύμφωνα με το larissanet.gr oι δύο σταθμάρχες, ένας εργάζεται με σύμβαση αορίστου χρόνου και ένας με σύμβαση έργου, οδηγήθηκαν αρχικά ενώπιων του ανακριτή στις 17 Μαρτίου αλλά ζήτησαν και έλαβαν προθεσμία προκειμένου να προλάβουν να ενημερωθούν οι συνήγοροί τους για τα στοιχεία της δικογραφίας. Μάλιστα όπως είπε μια εκ των συνηγόρων των σταθμαρχών, ο πελάτης της «είναι συγκλονισμένος».
Ακολουθεί η απολογία του προϊστάμενου επιθεώρησης
Εκτός από τους δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας, κλήση να απολογηθεί έλαβε και ο προϊστάμενος επιθεώρησης ο οποίος αναμένεται να παρουσιαστεί στο ανακριτικό γραφείο στις 30 Μαρτίου. «Ήταν πάντοτε στη διάθεση των Αρχών.
Έχει καταθέσει και προανακριτικά και ανακριτικά ως μάρτυρας και όλες οι εξηγήσεις του θα τεθούν αναλυτικά και με απολογητικό υπόμνημα.
Υπενθυμίζεται ότι ο επιθεωρητής είχε λάβει αναρρωτική άδεια μετά την τραγωδία στα Τέμπη χωρίς να υποβληθεί σε καμία διαγνωστική εξέταση και χωρίς να προσέλθει στο ΤΕΠ του ΓΝ Βόλου. Για το περιστατικό αυτό είχαν τεθεί σε αναστολή καθηκόντων οι εμπλεκόμενοι γιατροί και παραπέμφθηκαν στο πειθαρχικό συμβούλιο.
Τι είπε ο 59χρονος σταθμάρχης στην ανακρίτρια
Ο 59χρονος σταθμάρχης που προφυλακίστηκε μετά το πολύνεκρο δυστύχημα, δεν εμφανίστηκε με απολογητικό υπόμνημα στην ανακρίτρια, αλλά ξεκίνησε αμέσως να απαντάει στις ερωτήσεις.
«Ο κατηγορούμενος είπε τα πάντα: Τα πράγματα όπως ακριβώς έγιναν χωρίς να φοβηθεί αν από την αναφορά αυτή προκύπτουν ευθύνες για τον εαυτό του ή όχι». «Ο άνθρωπος ούτε έπινε, ούτε γλεντούσε. Πότε δεν εγκατέλειψε τη θέση του» τόνισε δικηγόρος του σταθμάρχη, Στέφανος Παντζαρτζίδης και πρόσθεσε πως ο κατηγορούμενος είναι σε πολύ κακή ψυχολογική κατάσταση.
Δίνοντας τον τόνο της υπερασπιστικής γραμμής που θα ακολουθήσει, δήλωσε ακόμη πως «επί 20 λεπτά ήταν επιφορτισμένος μόνος του με την σιδηροδρομική ασφάλεια όλης της Κεντρικής Ελλάδας».
Ο κ. Παντζαρτζίδης χαρακτήρισε «επικοινωνιακή και δικηγορική αλητεία» διάφορες ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας και πρόσθεσε πως ο σταθμάρχης δεν «έπινε» και δεν «γλένταγε» τη μοιραία στιγμή του δυστυχήματος.
Το μαύρο κουτί στα χέρια των πραγματογνωμόνων
Καθοριστικής σημασίας για τις εξελίξεις αναμένεται να παίξει και το «μαύρο κουτί» της επιβατικής αμαξοστοιχία. Θα επιχειρηθεί ανάκτηση στοιχείων για την κίνηση και την ταχύτητα που είχε αναπτύξει και θα αναζητηθούν οι ακριβείς αιτίες της μεγάλης έκρηξης και φωτιάς που ακολούθησε, η οποία σχεδόν «έλιωσε» τα πρώτα βαγόνια.
Εικάζεται ότι οφείλεται στις μεγάλες ποσότητες λαδιού που υπάρχουν στις μηχανές των τρένων
Το χρονικό της τραγωδίας
Ώρα 23.05 βράδυ 28ης Φεβρουαρίου. Ο κατηγορούμενος σταθμάρχης Λάρισας δίνει στο μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας Intercity 62 τη μοιραία εντολή. Έχει κρατήσει κλειδωμένη τη διαγώνιο 118Α και στέλνει το τρένο στην κάθοδο της διαδρομής για Θεσσαλονίκη. Και το κρίσιμο ερώτημα που προκύπτει είναι αν γνώριζε ότι το στέλνει στην κάθοδο ή θεωρούσε ότι το έστελνε στην τροχιά ανόδου.
Μετά από λίγα λεπτά, στο σταθμαρχείο Λάρισας φτάνουν οι πρώτες σοκαριστικές πληροφορίες για φρικτή σύγκρουση με τραυματίες και νεκρούς. Ο 59χρονος σταθμάρχης καταλαβαίνει ότι έκανε ένα τραγικό λάθος.
Σύμφωνα με εργαζόμενους του σταθμαρχείου Λάρισας, ο 59χρονος γίνεται νευρικός, αγχώνεται, μπαινοβγαίνει στο κτίριο και λίγο πριν την προσαγωγή του λέει σε συνάδελφό του: «Την πάτησα», φέρεται να λέει ο σταθμάρχης πριν την προσαγωγή. Αρχικά ισχυρίστηκε ότι είχε κάνει τα προβλεπόμενα, ένα 24ωρο μετά θα παραδεχόταν το μερίδιο των ευθυνών του στην απαρχαιωμένη εν πολλοίς χειροκίνητη διαδικασία συντονισμού της κυκλοφορίας. Όταν πήγε στον ανακριτή μιλούσε πια για τα φέρετρα που θα βαραίνουν για πάντα τους ώμους του.