ΕΛΛΑΔΑ

Επανεκκίνηση σιδηροδρόμων – Ποια δρομολόγια πραγματοποιούνται

Επανεκκίνηση σιδηροδρόμων – Ποια δρομολόγια πραγματοποιούνται
Eurokinissi / ΜΠΟΛΑΡΗ ΤΑΤΙΑΝΑ

Στις ράγες μπαίνουν από σήμερα τα τρένα και ο προαστιακός με το πρώτο δρομολόγιο να εκτελείται στις 4:45 τα ξημερώματα, 22 ημέρες μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.

Με πρώτο τον συρμό του προαστιακού από Αθήνα για Οινόη, στις 4:45 τα ξημερώματα, έγινε η επανεκκίνηση των δρομολογίων του σιδηροδρόμου, ωστόσο τα δρομολόγια αρχικά θα είναι περιορισμένα, ενώ ανά πενθήμερο θα προστίθενται γραμμές. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι να ολοκληρωθεί το σύστημα της τηλεδιοίκησης, θα εκτελούνται μειωμένα δρομολόγια, ενώ σε κάθε σήραγγα θα κινείται μόνο μία αμαξοστοιχία.

O νέος διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους στο Σταθμό Λαρίσης τόνισε:

«Τόσο η διοίκηση όσο και οι εργαζομένοι του ΟΣΕ είμαστε αποφασισμένοι να θέσουμε σε λειτουργία εκ νέου τα τρένα της χώρας. Δηλώνουμε ότι θα κάνουμε ότι είναι ανθρωπίνως δυνατόν για να ξανακερδίσουμε την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού μας. Με δεδομένο ότι ο σιδηρόδρομος είναι το πλέον φιλικό στο περιβάλλον μέσο, αξίζει να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για τη γρήγορη και ασφαλέστερη επαναλειτουργία του, θέλουμε και εσείς να σταθείτε δίπλα μας γιατί για όλους μας η επόμενη μέρα του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι ένα στοίχημα που πρέπει να το κερδίσουμε όλοι μαζί. Ξεκίνησαν ήδη τα προαστιακά σήμερα από Αθήνα για Χαλκίδα και Αθήνα για Αεροδρόμιο, για τις υπόλοιπες έχει ανακοινωθεί το πρόγραμμα από τον υπουργό και τον πρωθυπουργό και σταδιακά μέσα σε πέντε εβδομάδες σκοπεύουμε να αποκαταστήσουμε τη λειτουργία των συρμών με τα μέτρα ασφαλείας που έχουμε ανακοινώσει».

Από την πλευρά των εργαζομένων, ο Ιωάννης Κοκκινάκης σταθμάρχης του ΟΣΕ, ο οποίος ήταν στη νυχτερινή βάρδια μιλώντας στην ΕΡΤ, επεσήμανε ότι ήταν πολύ δύσκολη η επανεκκίνηση για εκείνον μετά από 40 χρόνια δουλειάς, καθώς ο κόσμος ήταν φοβισμένος και προσπαθούσε να τους εμψυχώσει για να ανέβουν στο τρένο. Σημείωσε πως «ξεκίνησαν σήμερα, μετά από πολύ καιρό από το τραγικό συμβάν -που μας έπληξε όλους συναισθηματικά και ψυχολογικά- τα δρομολόγια για το Αεροδρόμιο και τη Χαλκίδα. Έχουμε 18 δρομολόγια για το Αεροδρόμιο και 12 για Χαλκίδα. Οι εντολές που μας έχουν δοθεί από τη διοίκηση είναι δύο σταθμάρχες ανά βάρδια, δυο μηχανοδηγοί και δύο συνοδοί στις αμαξοστοιχίες, να κινούνται οι συρμοί με μειωμένες ταχύτητες». Επίσης ζήτησε συγγνώμη για το σιδηροδρομικό δυστύχημα και κάλεσε τον κόσμο να επανέλθει και να τους στηρίξει και να ταξιδεύουν και πάλι με το τρένο.

Τα μέτρα ασφαλείας

Πλέον, κάθε σταθμός στελεχώνεται με δυο σταθμάρχες και όλοι οι προαστιακοί συρμοί με δυο μηχανοδηγούς και τουλάχιστον έναν συνοδό. Επιπλέον μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση. Συγκεκριμένα, το όριο ορίζεται στα 80 χλμ/ώρα σε προαστιακούς και εμπορευματικούς συρμούς και στα 100 χλμ/ώρα στις επιβατικές αμαξοστοιχίες.

Τα άμεσα μέτρα:

2 σταθμάρχες σε κάθε σταθμό

2 μηχανοδηγοί +1 συνοδός στον Προαστιακό

Μείωση ταχύτητας

80χλμ σε προαστιακούς/εμπορευματικούς συρμούς

100χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες

Τα δρομολόγια που ξεκινούν σήμερα Τετάρτη

Ειδικότερα, όπως ανακοινώθηκε, η Hellenic Train θα πραγματοποιήσει τα παρακάτω δρομολόγια Πειραιάς – Αθήνα- Αεροδρόμιο, Αεροδρόμιο- Αθήνα- Πειραιάς, Ανω Λιόσια – Αεροδρόμιο, Αεροδρόμιο- Ανω Λιόσια, Ανω Λιόσια- Κάντζα, Κάντζα- Ανω Λιόσια, Αθήνα- Χαλκίδα- Αθήνα, Προαστιακός Πάτρας

Και τα 2 τουριστικά : Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο, Διακοφτό – Καλάβρυτα

Ο Προαστιακός Πάτρας θα έχει τα δρομολόγια:

Ολυμπία - Πύργος - Κατάκολο

Διακοφτό - Καλάβρυτα

Τι αποφασίστηκε για την επανεκκίνηση τρένων και προαστιακού

Υπενθυμίζεται ότι τη Δευτέρα (20/3) συνεδρίασε το Συντονιστικό Κέντρο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων για τα μέτρα για την ασφαλή διέλευση των τρένων. Σύμφωνα με τις τελικές αποφάσεις, οι αμαξοστοιχίες θα κινούνται σε διαφορετικές ώρες τη νύχτα, προκειμένου να μην υπάρχει το ενδεχόμενο να διασταυρωθούν, σε σημεία όπου υπάρχει μονοδρόμηση της γραμμής.

Ταυτόχρονα, αποφασίστηκε να υπάρχουν δύο μηχανοδηγοί σε όλα τα δρομολόγια των τρένων και του προαστιακού, τουλάχιστον ένας συνοδός, ενώ θα υπάρχουν δύο σταθμάρχες, σε σταθμούς όπου μέχρι τώρα, ήταν μόνο ένας.

Στα δρομολογια των InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη, οι συνοδοί αυξάνονται σε τρεις από δύο που ήταν έως τώρα. Επιπλέον μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση

Ακόμη συζητήθηκε το ζήτημα της πυρασφάλειας και της πυρανίχνευσης στις σήραγγες, οι ραδιοεπικοινωνίες και ο φωτισμός στις σήραγγες.