«Καμπανάκι» μηχανοδηγών στην Hellenic Train: Επικίνδυνα επτά σημεία για τα τρένα
Ανανεώθηκε:
![«Καμπανάκι» μηχανοδηγών στην Hellenic Train: Επικίνδυνα επτά σημεία για τα τρένα](https://img.cnngreece.gr/img/780/max/70/2023/03/21/TRAINA.jpg?t=wmvewqMyYFUf54iBWVwYrQ)
Ζητήματα ασφαλείας θέτουν μηχανοδηγοί σε επιστολή τους στην Hellenic Train μία ημέρα πριν την επανέναρξη της πρώτης φάσης των δρομολογίων, τα οποία σταμάτησαν μετά την τραγωδία στα Τέμπη, ενώ πισημαίνουν πως τα δρομολόγια δεν μπορούν να ξεκινήσουν σε επτά σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου εάν πρώτα δεν επιλυθούν τα προβλήματα.
Οι μηχανοδηγοί τονίζουν στην επιστολή τους πως τα ζητήματα που θέτουν, θα πρέπει να λυθούν για να επανεκκινήσουν τα δρομολόγια ενώ αρχικά υπογραμμίζουν πως είχαν έγκαιρα προειδοποιήσει για τη μη λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας, πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη.
Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης Ελλάδας ζητά την ασφαλή λειτουργία των επικοινωνιών και εντός των σηράγγων, την επάνδρωση μεγάλων σταθμών, όπως αυτός της Έδεσσας, αλλά και πιστοποιητικά ελέγχου καταλληλότητας των γεφυρών από τις οποίες διέρχεται το τρένο.
Επιπλέον αναφέρεται στην ανάγκη επαρκούς φύλαξης των ισόπεδων διαβάσεων, ενώ επαναλαμβάνει το αίτημά της για καταγραφή των συνομιλιών των μηχανοδηγών με τους εκπροσώπους του διαχειριστή υποδομής και από την Hellenic Train, «καθώς μετά την σιδηροδρομική τραγωδία υπήρξε επιλεκτική διαρροή συνομιλιών που αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη από τις πραγματικές αιτίες της σιδηροδρομικής τραγωδίας», όπως αναφέρουν.
Επίσης ζητούν να γίνεται και από την Hellenic Train καταγραφή των συνομιλιών των μηχανοδηγών με τους εκπροσώπους του διαχειριστή υποδομής, αφού όπως λένε μετά το τροχαίο δυστύχημα υπήρξε επιλεκτική διαρροή συνομιλιών που αποπροσανατόλισε την κοινή γνώμη.
Αναλυτικά η επιστολή προς την Hellenic Train:
«Η σιδηροδρομική τραγωδία της 28/02/2023 έχει συγκλονίσει την Ελληνική Κοινωνία. 57 άνθρωποι, 11 εξ αυτών εργαζόμενοι επι των αμαξοστοιχιών έχασαν την ζωή τους σε ένα αδιανόητο δυστύχημα.
Το Σωματείο μας είχε έγκαιρα προειδοποιήσει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, για τους κινδύνους που εγκυμονεί η μη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας (Φωτοσήματα – Τηλεδιοίκηση – ETCS).
Δυστυχώς οι επισημάνσεις και οι προειδοποιήσεις μας, ανεξήγητα, είτε υποβαθμίστηκαν είτε δεν λήφθηκαν σοβαρά υπόψη.
Από την 1/3/2023 έχει ανασταλεί η κυκλοφορία των τρένων στην Ελληνική Επικράτεια, ενώ ο νέος Υπουργός Μεταφορών κ. Γεραπετρίτης ανακοίνωσε δέσμη μέτρων για την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στις 22 Μαρτίου 2023.
Το Σωματείο μας συμμετείχε σε μια συνάντηση με την νέα πολιτική ηγεσία, ενώ συνάντηση υπήρξε και με τον νέο Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Τερεζάκη Π. την Παρασκευή 17 Μαρτίου.
Μετά την συνεδρίαση του ΔΣ του Σωματείου μας, θέτουμε υπόψιν σας τα προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν σε συγκεκριμένα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου, προκειμένου να επανεκκινήσουν και σε αυτά, τα σιδηροδρομικά δρομολόγια.
Επισημαίνουμε ότι πιστεύουμε ότι χωρίς την επίλυση τους, δεν μπορεί να ξεκινήσουν δρομολόγια σε αυτά τα σημεία.
–Για την γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη (Στρυμόνα) λειτουργία των επικοινωνιών σε όλη την διαδρομή και όλων των ΑΣΙΔ (Με φύλαξη σε όσες δεν λειτουργούν ή κατάργηση τους ). ‘Αρση των βραδυποριών των 6-10 χλμ και αποκατάσταση της υποδομής σε αυτά τα σημεία.
–Γραμμή Πλατύ – Φλώρινα. Δυνατότητα επικοινωνίας σε όλη την διαδρομή, επάνδρωση σταθμού Έδεσσας (σύρτης ασφαλείας), καθώς και χορήγηση των πιστοποιητικών καταλληλότητας γεφυρών (πότε ελέγχθηκαν τελευταία φορά). Έλεγχος της υποδομής στο χμ σημείο 142.000 εως 152.00 όπου έχει τεθεί βραδυπορία 40 χλμ, λόγω κατολισθήσεων.
–Γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη. Χορήγηση πιστοποιητικά καταλληλότητας γεφυρών, πλήρεις επικοινωνίες κατά μήκος της γραμμής .
–Άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Γραπτή βεβαίωση για την διέλευση από σήραγγες (Τέμπη, Πλαταμώνας) όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχο της και δυνατότητα επικοινωνίας εντός αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας). Αποκατάσταση επικοινωνίας όπου υπάρχουν προβλήματα (πχ Ορφανά – ΣΣ Λάρισας- Ευαγγελισμός).
– Προαστιακός Πειραιάς – Κιάτο. Γραπτή βεβαίωση για την διέλευση από σήραγγες, όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχο της, φωτισμός και δυνατότητα επικοινωνίας εντός αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας).
-Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη. Επάνδρωση με σταθμάρχη του σταθμού Ξάνθης, λειτουργία- φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ, διασφάλιση επικοινωνίας. (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας)
–Λάρισα – Βόλος. Λειτουργία- φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ.
Οι συρμοί ΑEG να τεθούν εκτός κυκλοφορίας καθώς παρουσιάζουν διαρκή προβλήματα κατά την πορεία, μέχρι και την πλήρη αποκατάσταση των προβλημάτων αυτών. H Ηellenic Train να διασφαλίσει ότι το τροχαίο υλικό που πρόκειται να κυκλοφορήσει στην πρώτη φάση θα πρέπει να είναι πλήρως λειτουργικό για την ασφάλεια όλων και την αποφυγή καθυστερήσεων.
Άμεση λειτουργία του GSMR εφόσον αυτό έχει πιστοποιηθεί.
Εκτός αυτών, ο ΟΣΕ οφείλει να φροντίσει άμεσα και να ενημερώσει γραπτώς εντός 10 ημερών για τον σχεδιασμό του για την εκπόνηση σχεδίου εκ-χόρτωση των γραμμών σε όλη την σιδηροδρομική υποδομή. Όπως σας έχουμε ήδη ενημερώσει, ζητάμε την καταγραφή των συνομιλιών των μηχανοδηγών με τους εκπροσώπους του διαχειριστή υποδομής ΚΑΙ από την Hellenic Train καθώς μετά την σιδηροδρομική τραγωδία υπήρξε επιλεκτική διαρροή συνομιλιών που αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη από τις πραγματικές αιτίες της σιδηροδρομικής τραγωδίας.
Τέλος σας ενημερώνουμε ότι ο κ. Τερεζάκης στην συνάντηση του με το Σωματείο μας, ανέφερε ότι η Hellenic Train έχει παραλάβει 30 φορητές συσκευές GSMR. Όπως αναφέρεται στην επιστολή, «πιστεύουμε ότι, χωρίς την επίλυση τους, δεν μπορεί να ξεκινήσουν δρομολόγια σε αυτά τα σημεία».
ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
![Αντίστροφη μέτρηση για τρένα και προαστιακό – Αύριο τα πρώτα δρομολόγια](https://img.cnngreece.gr/img/320/max/90/2023/03/21/proastiakos.jpg?t=nqjnCewXFPxeC3r3sBqsFQ)
Αντίστροφη μέτρηση για τρένα και προαστιακό – Αύριο τα πρώτα δρομολόγια
![Τελευταία στιγμή αποτράπηκε σύγκρουση τρένων και στις Σέρρες - Δεν υπήρχε σταθμάρχης](https://img.cnngreece.gr/img/320/max/90/2023/03/20/3781354.jpg?t=Llz_3cLsxWMWEIV-GIo_Uw)
Τελευταία στιγμή αποτράπηκε σύγκρουση τρένων και στις Σέρρες - Δεν υπήρχε σταθμάρχης
![Η τηλεδιοίκηση βάζει στην «πρίζα» τη Νέα Δημοκρατία](https://img.cnngreece.gr/img/320/max/90/2023/03/20/2463434.jpg?t=63QhqJDSIN_w5Xvici_1AA)
Η τηλεδιοίκηση βάζει στην «πρίζα» τη Νέα Δημοκρατία
![Τέμπη: Εκατέρωθεν πυρά για την τηλεδιοίκηση - «Χαρτοπόλεμος» ανακοινώσεων](https://img.cnngreece.gr/img/320/max/90/2023/03/20/5841370.jpg?t=e-LmRTJHbKDQ-J7O1j-3fA)
Τέμπη: Εκατέρωθεν πυρά για την τηλεδιοίκηση - «Χαρτοπόλεμος» ανακοινώσεων
SPONSORED
![Mέχρι τέλος Ιουλίου η προθεσμία για τις αιτήσεις φοιτητικού επιδόματος στέγης](https://img.cnngreece.gr/img/320/max/90/2024/07/23/f1e3efaa-4882751.jpg?t=mHvD7nDvINgDcorKSUDQmw)
Mέχρι τέλος Ιουλίου η προθεσμία για τις αιτήσεις φοιτητικού επιδόματος στέγης
04:00![Δικαιούχοι επιδότησης ενοικίου μέσα από το Πρόγραμμα «Κάλυψη» σε 44 Δήμους](https://img.cnngreece.gr/img/320/max/90/2024/07/23/36cedbea-soroush-karimi-Mx5kwvzeGC0-unsplash.jpg?t=1ErFg7GOEIDKaxfi1nszvA)
Δικαιούχοι επιδότησης ενοικίου μέσα από το Πρόγραμμα «Κάλυψη» σε 44 Δήμους
03:00![Ερχονται «τσουχτερά» πρόστιμα για τα ανενεργά POS - Τι γίνεται με τις ταμειακές](https://img.cnngreece.gr/img/320/max/90/2024/07/23/pexels-mikhail-nilov-9304427.jpg?t=EE4POheHMDRAxz3YMdL3sA)
Ερχονται «τσουχτερά» πρόστιμα για τα ανενεργά POS - Τι γίνεται με τις ταμειακές
02:00![Φορολογικές δηλώσεις: Λήγει η προθεσμία - Σενάρια για παράταση](https://img.cnngreece.gr/img/320/max/90/2024/06/11/forologikes-diloseis.jpg?t=o15ivgbR15XbiU8Eup_WMw)
Φορολογικές δηλώσεις: Λήγει η προθεσμία - Σενάρια για παράταση
01:00![ΔΥΠΑ: Αλλες 1.000 νέες θέσεις εργασίας με επιδότηση έως και το 70% μισθού και εισφορών](https://img.cnngreece.gr/img/320/max/90/2024/07/23/1ecd2fc4-john-schnobrich-FlPc9_VocJ4-unsplash.jpg?t=9QPVEwXxjz4ClqUi1-fjAQ)