ΕΛΛΑΔΑ

Στις ράγες και πάλι τα τρένα από τις 22 Μαρτίου - Η δέσμευση Μητσοτάκη και τα ευρήματα της έρευνας

Στις ράγες και πάλι τα τρένα από τις 22 Μαρτίου - Η δέσμευση Μητσοτάκη και τα ευρήματα της έρευνας
Η επιβατική γραμμή που αναμένεται να τεθεί πρώτη σε λειτουργία είναι αυτή που εξυπηρετεί την γραμμή Αθήνα – Χαλκίδα – Αεροδρόμιο EUROKINISSI / ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Την επόμενη Τετάρτη (22/3) αναμένεται να ξεκινήσει το νέο σταδιακό πλαίσιο για την λειτουργία των τρένων, 22 μέρες μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς.

Τα τρένα θα επιστρέψουν στις ράγες με μειωμένα δρομολόγια αρχικά, με κυκλοφορία μόνο μιας αμαξοστοιχίας κάθε φορά σε σήραγγα και προσεχώς επιτήρηση μέσω ηλεκτρονικών καμερών, ώσπου να ολοκληρωθεί το σύστημα της τηλεδιοίκησης.

Η επιβατική γραμμή που αναμένεται να τεθεί πρώτη σε λειτουργία είναι αυτή που εξυπηρετεί την γραμμή Αθήνα – Χαλκίδα – Αεροδρόμιο, ενώ το τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη αναμένεται να επανεκκινήσει στις αρχές Απριλίου.

Στη συνέχεια, ανά πενθήμερο θα προστίθενται γραμμές, έτσι ώστε, σύμφωνα με όσα έκανε γνωστά ο υπουργός Επικρατείας και αρμόδιος για θέματα υποδομών και μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης μετά την σύσκεψη του νεοσυσταθέντος συντονιστικού κέντρου σιδηροδρόμων για τη συντήρηση και αναβάθμιση των υποδομών ασφαλείας, να έχουμε μια πλήρη ανάπτυξη σε περίπου 25 ημέρες, δηλαδή πριν από το Πάσχα.

Στα άμεσα μέτρα, κάθε σταθμός στελεχώνεται με δύο σταθμάρχες και όλοι οι προαστιακοί συρμοί με δύο μηχανοδηγούς και έναν συνοδό. Στα δρομολογια των InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη, οι συνοδοί αυξάνονται σε τρεις από δύο που ήταν έως τώρα. Επιπλέον μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση.

Ο υπουργός Επικρατείας χαρακτήρισε ιδιαίτερα σημαντική την επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων, έτσι ώστε να αναβαθμιστεί η εμπιστοσύνη του κοινού στην χρήση του.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στα θέματα ασφάλειας, όπως είναι κατεξοχήν τα ζητήματα της πυρασφάλειας και της πυρανίχνευσης, καθώς και η πιστή τήρηση του κανονισμού κυκλοφορίας.

«Ιδιαίτερη έμφαση ζήτησα στο ζήτημα της ασφάλειας των σηράγγων. Ειδικά για τις σήραγγες, πέρα από την αναγκαία αναβάθμιση, η οποία θα πρέπει να υπάρξει, έχουμε στα πολύ άμεσα σχέδια και την αναβάθμιση της επιτήρησης με ηλεκτρονικές κάμερες. Επιπλέον για το διάστημα έως ότου εγκατασταθεί πλήρως η τηλεδιοίκηση θα υπάρχει σε κάθε περίπτωση μία μόνο αμαξοστοιχία εντός των σηράγγων, έτσι ώστε να διασφαλίζεται απολύτως η κίνηση στις σήραγγες, καθώς και κάθε άλλο μέτρο, το οποίο είναι αναγκαίο για την αναβάθμιση του επίπεδο ασφάλειας», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Γεραπετρίτης.

Παράλληλα επανέλαβε ότι το σύστημα της τοπικής τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε απολύτως την κρίσιμη νύχτα. «Δυστυχώς θα μου επιτρέψετε να πω με περισσή υποκρισία και καθόλου αίσθημα ευθύνης ορισμένοι διακινούν ότι δεν υπάρχει καμία τηλεδιοίκηση στη Λάρισα», είπε χαρακτηριστικά.

Για τις ελλείψεις προσωπικού στο σιδηρόδρομο αλλά και την εκπαίδευση, είπε πως τα οποιαδήποτε κενά στα ζητήματα προσωπικού, αυτά θα εξεταστούν και πρόσθεσε χαρακτηριστικά: «Ήμουν πάρα πολύ σαφής στο ότι θα υπάρχει άμεση ενίσχυση προσωπικού. Η απαίτηση για αναβάθμιση του επίπεδου της εκπαίδευσης και της επιμόρφωσης των κρίσιμων υπαλλήλων του ΟΣΕ είναι στο πλαίσιο της δικής μας λειτουργικότητας».

Ο υπουργός Επικρατείας σημείωσε ότι υπάρχει ήδη ένα εγκεκριμένο σχέδιο για τη διαχείριση κρίσεων από τον Δεκέμβριο του 2020 στους σιδηροδρόμους, το οποίο έχει προκύψει μετά από διαβούλευση με τους φορείς και με τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, και αυτό θα πρέπει να τηρηθεί με απόλυτο σεβασμό.

Η δέσμευση Μητσοτάκη

Εν τω μεταξύ, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σε δηλώσεις του το πρωί του Σαββάτου (18/3) από το Μαρούσι, δεσμέυτηκε να αλλάξει «αυτή την Ελλάδα που πληγώνει».

«Έχω εντολή αυτήν την Ελλάδα, που πληγώνει, να την αλλάξω και σήμερα θα προχωρήσω σε αυτό το δρόμο με ακόμα μεγαλύτερη δύναμη και με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Έχουμε αποδείξει ότι η Νέα Δημοκρατία είναι η πραγματική δύναμη αλλαγής και εκσυγχρονισμού» είπε επίσης ο πρωθυπουργός, τονίζοντας παράλληλα ότι «η καλύτερη δικαίωση για τη θυσία αυτών των παιδιών είναι να εξασφαλίσουμε ότι αυτό το οποίο έγινε στα Τέμπη δεν θα ξαναγίνει ποτέ στη χώρα μας».

Παράλληλα, κάλεσε τους πολίτες να κάνουν έναν συνολικό απολογισμό «και να θυμηθούμε πού ήταν η Ελλάδα το 2019 και πού είναι η Ελλάδα σήμερα».

Επεσήμανε, δε, πως η Νέα Δημοκρατία θα προσέλθει στις εκλογές με σεμνότητα και αυτοπεποίθηση, αναγνωρίζοντας με αυτοπεποίθηση τα λάθη της.

«Το έχω κάνει από την πρώτη στιγμή και έχω πει ότι ένα λάθος γίνεται σφάλμα μόνο όταν επαναλαμβάνεται. Αλάθητος είναι μόνο όποιος δεν κάνει τίποτα. Εμείς έχουμε κάνει πολλά, θα αναγνωρίζουμε τα λάθη μας να γενναιότητα, θα αναλάβουμε τις ευθύνες μας αναλογούν».

Στις βάρδιες πριν ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του ο μοιραίος σταθμάρχης

Νέες αποκαλύψεις για μοιραία λάθη και χειρισμούς που οδήγησαν στην τραγωδία στα Τέμπη έρχονται στο «φως» καθώς προχωρά η δικαστική διερεύνηση του δυστυχήματος.

Η εφημερίδα «Τα Νέα» γράφει σήμερα πως ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας, που έχει προφυλακιστεί, είχε ενταχθεί στο πρόγραμμα του Ιανουαρίου πριν καν ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του και δώσει εξετάσεις. Και μάλιστα, εμφανίζεται ως κανονικός σταθμάρχης και όχι ως μαθητευόμενος –όπως θα ήταν λογικό.

Ο 59χρονος έχει υποστηρίξει στην απολογία του ότι οι δύο άλλοι σταθμάρχες αποχώρησαν νωρίτερα από τα πόστα τους και όχι στις 23:00, όπως προέβλεπε το πρόγραμμα των βαρδιών.

Οι δύο αυτοί σταθμάρχες, μαζί με τον προϊστάμενο του ΟΣΕ που κατήρτισε τις βάρδιες, ζήτησαν και έλαβαν την Παρασκευή (17/3) προθεσμία για να ετοιμάσουν τις απολογίες τους.

Η ίδια εφημερίδα αποκαλύπτει πως το βιβλίο κυκλοφορίας του σταθμαρχείου παρουσιάζει πολλές ασάφειες. Δημιουργούνται, μάλιστα, και ερωτήματα αναφορικά με τα όσα διαδραματίστηκαν στο σταθμαρχείο το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου.

Ο μοιραίος σταθμάρχης φαίνεται να ξεκινάει τη βάρδιά του λίγο πριν από τις 22:00 και είναι αυτός που «διώχνει» την αμαξοστοιχία 63 από τους Νέους Πόρους προς τη Λάρισα στις 21:48. Κάτι το οποίο ενδεχομένως να δείχνει ότι οι δύο κατηγορούμενοι σταθμάρχες να εγκατέλειψαν το πόστο τους από τις 22:00. Στη συνέχεια, ο 59χρονος «διώχνει» την αμαξοστοιχία 93506 από τη Λάρισα προς τους Νέους Πόρους στις 21:50.