ΕΛΛΑΔΑ

Τέμπη: Προθεσμία να απολογηθούν έλαβαν και οι τρεις κατηγορούμενοι

Τέμπη: Προθεσμία να απολογηθούν έλαβαν και οι τρεις κατηγορούμενοι
Μαύρα μπαλόνια στη μνήμη των θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, έξω από το Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI

Προθεσμία να απολογηθούν την ερχόμενη εβδομάδα έλαβαν και οι τρεις κατηγορούμενοι, που είχαν κληθεί να απολογηθούν για το σιδηροδρομικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου.

Οι δύο σταθμάρχες, που φέρονται να έφυγαν νωρίτερα από το προβλεπόμενο από το πόστο τους, εμφανίστηκαν ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή και έλαβαν προθεσμία για να απολογηθούν την ερχόμενη Παρασκευή, 24 Μαρτίου.

Προθεσμία ζήτησε και έλαβε και ο προϊστάμενος του ΟΣΕ, που επίσης βρίσκεται κατηγορούμενος για την υπόθεση, ο οποίος σύμφωνα με την ΕΡΤ θα απολογηθεί στις 30 Μαρτίου.

Οι δύο σταθμάρχες και ο προϊστάμενος βρίσκονται αντιμέτωποι με βαρύτατες κατηγορίες για λάθη και παραλείψεις κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.

Ο επιθεωρητής κυκλοφορίας διώκεται ποινικά για τη διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών –ένα αδίκημα που τιμωρείται σε βαθμό κακουργήματος με ποινές από 10 χρόνια έως και ισόβια.

Παράλληλα, βρίσκεται αντιμέτωπος με κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροήν και σωματικές βλάβες με τον ίδιο χαρακτηριστμό.

Οι δύο σταθμάρχες που βάσει προγράμματος θα έπρεπε να βρίσκονται στις θέσεις τους μέχρι τις 23:00 το μοιραίο βράδυ της ημέρας του δυστυχήματος, αλλά έφυγαν νωρίτερα, αντιμετωπίζουν τις ίδιες κατηγορίες με τον επιθεωρητή κυκλοφορίας αλλά και τον σταθμάρχη Λάρισας Βασίλη Σαμαρά, ο οποίος έχει προφυλακιστεί.

Με ταχύτατους ρυθμούς και μεθοδικότητα συνεχίζονται και οι έρευνες για ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες ανώτερων υπαλλήλων του ΟΣΕ –και πιο συγκεκριμένα εκείνους που υπέγραψαν τις βάρδιες του επιθεωρητή κυκλοφορίας.

Στο «μικροσκόπιο» αναμένεται να μπει και πιστοποίηση ικανότητας του μοιραίου σταθμάρχη, ο οποίος είχε μόλις πριν μερικές ημέρες ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του και δεν είχε επαρκή εμπειρία για να ρυθμίζει την κυκλοφορία των τρένων σε έναν τόσο κομβικό σταθμό.

Σημειωτέον ότι, παράλληλα «τρέχει» και η έρευνα της Οικονομικής Εισαγγελίας για τις συμβάσεις έργων του ΟΣΕ που δεν υλοποιήθηκαν αλλά και αυτή της Αρχής για το Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος, που αναζητά μίζες από εργολαβίες και έργα στον ΟΣΕ.

Όπως έχει γίνει γνωστό, οι έρευνες αυτές θα έχουν βάθος 15ετίας.