ΕΛΛΑΔΑ

Τέμπη: Εν αναμονή νέων διώξεων – Η «μαύρη» λίστα των νεκρών

Λουλούδια και σημειώματα έξω από το δικαστικό Μέγαρο Λάρισας ΤΖΕΚΑΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ

Εν αναμονή νέων διώξεων για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, με τις δικαστικές Αρχές να προχωρούν μεθοδικά την έρευνα για τον εντοπισμό όλων όσων ενδεχομένως να έχουν ευθύνες για την τραγωδία της 28ης Φεβρουαρίου, που άφησε πίσω της 57 νεκρούς.

Ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή στη Λάρισα θα βρεθούν σήμερα Παρασκευή (17/3) οι τρεις σιδηροδρομικοί, που κατηγορούνται ότι συντέλεσαν με τις πράξεις τους στο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη στις 28 Φεβρουαρίου.

Πρόκειται για τον επιθεωρητή κυκλοφορίας και τους δύο σταθμάρχες της Λάρισας που φέρονται να εγκατέλειψαν νωρίτερα από το προβλεπόμενο τα πόστα τους.

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, οι τρεις κατηγορούμενοι, οι οποίοι βρίσκονται αντιμέτωποι με βαρύτατες κατηγορίες για λάθη και παραλείψεις κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, αναμένεται να λάβουν προθεσμία για να απολογηθούν.

Ο επιθεωρητής κυκλοφορίας διώκεται ποινικά για τη διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών –ένα αδίκημα που τιμωρείται σε βαθμό κακουργήματος με ποινές από 10 χρόνια έως και ισόβια.

Παράλληλα βρίσκεται αντιμέτωπος με κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροήν και σωματικές βλάβες με τον ίδιο χαρακτηριστμό.

Οι δύο σταθμάρχες που βάσει προγράμματος θα έπρεπε να βρίσκονται στις θέσεις τους μέχρι τις 23:00 το μοιραίο βράδυ της ημέρας του δυστυχήματος, αλλά έφυγαν νωρίτερα, αντιμετωπίζουν τις ίδιες κατηγορίες με τον επιθεωρητή κυκλοφορίας αλλά και τον σταθμάρχη Λάρισας Βασίλη Σαμαρά, ο οποίος έχει προφυλακιστεί.

Με ταχύτατους ρυθμούς και μεθοδικότητα συνεχίζονται και οι έρευνες για ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες ανώτερων υπαλλήλων του ΟΣΕ –και πιο συγκεκριμένα εκείνους που υπέγραψαν τις βάρδιες του επιθεωρητή κυκλοφορίας.

Στο «μικροσκόπιο» αναμένεται να μπει και πιστοποίηση ικανότητας του μοιραίου σταθμάρχη, ο οποίος είχε μόλις πριν μερικές ημέρες ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του και δεν είχε επαρκή εμπειρία για να ρυθμίζει την κυκλοφορία των τρένων σε έναν τόσο κομβικό σταθμό.

Σημειωτέον ότι παράλληλα «τρέχει» και η έρευνα της Οικονομικής Εισαγγελίας για τις συμβάσεις έργων του ΟΣΕ που δεν υλοποιήθηκαν αλλά και αυτή της Αρχής για το Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος, που αναζητά μίζες από εργολαβίες και έργα στον ΟΣΕ.

Όπως έχει γίνει γνωστό, οι έρευνες αυτές θα έχουν βάθος 15ετίας.

Η «μαύρη» λίστα των νεκρών

Την ίδια ώρα, τη θλιβερή λίστα των νεκρών του δυστυχήματος δημοσιοποιεί σήμερα η τοπική εφημερίδα larisanet.gr, επιβεβαιώνοντας ότι τα περισσότερα θύματα είναι φοιτητές.

Το νεαρότερο σε ηλικία θύμα ήταν 15 ετών...

Σύμφωνα με την τελευταία ανακοίνωση της Αστυνομίας, έπειτα από αναλύσεις δειγμάτων DNA στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών συνολικά ταυτοποιήθηκαν 56 θύματα σε σύνολο 57.

Ο 56ος επιβάτης που ταυτοποιήθηκε ήταν μετανάστης από τη Συρία ενώ για μία περίπτωση βιολογικού υλικού που ελήφθη από συγγενή αγνοουμένης δεν προέκυψε αντιστοίχιση, καθώς δεν εντοπίστηκε σχετικό δείγμα.

  • Παναγιώτης Μπουρνάζης του Ευαγγέλου, 15 ετών, Θεσσαλονίκη
  • Αναστασία Παπαγγελή του Ηλία, 19 ετών, Μαρούσι
  • Μαρία-Θωμαή Ψαροπούλου του Αντωνίου, 20 ετών, Θεσσαλονίκη
  • Χρυσή Πλακιά του Νικολάου, 20 ετών, Τρίκαλα
  • Θωμαή Πλακιά του Νικολάου, 20 ετών, Τρίκαλα
  • Αναστασία-Μαρία Πλακιά του Δημητρίου, 20 ετών, Τρίκαλα
  • Φραντσέσκα Μπέζα του Δημητρίου, 20 ετών, Θεσσαλονίκη
  • Κλαούντια Λάτα του Εντουαρ, 21 ετών, Λάρισα
  • Ελένη Τσίντζα του Δημητρίου, 21 ετών, Θεσσαλονίκη
  • Αναστάσιος Κουτσόπουλος του Δημητρίου, 21 ετών, Καρδίτσα
  • Ιορδάνης Αδαμάκης του Αδάμ, 23 ετών, Καβάλα
  • Κυπριανός Παπαϊωάννου του Χριστόδουλου, 23 ετών, Κύπρος
  • Ιφιγένεια Μήτσκα του Σωτηρίου, 23 ετών, Γιαννιτσά
  • Ντένις Ρούτσι του Πάνο, 23 ετών, Αθήνα
  • Αγάπη Τσακλίδου του Γεωργίου, 23 ετών, Θεσσαλονίκη
  • Αφροδίτη Τσιωμά του Ευαγγέλου, 23 ετών, Θεσσαλονίκη
  • Γεώργιος Παπάζογλου του Λυσσιμάχου, 23 ετών, Θεσσαλονίκη
  • Νικήτας Καραθεοδώρου του Αθανασίου, 24 ετών, Θεσσαλονίκη
  • Άγγελος Τηλκερίδης του Χρήστου, 24 ετών, Νάουσα
  • Καλλιόπη Πορφυρίδου του Λαζάρου, 24 ετών, Θεσσαλονίκη
  • Αναστασία Αδαμίδη του Στέλιου, 25 ετών, Κύπρος
  • Δήμητρα-Ευαγγελία Καπετάνιου του Κλεάνθη, 25 ετών, Θεσσαλονίκη
  • Ελισάβετ Χατζηβασιλείου του Νικολάου, 27 ετών, Θεσσαλονίκη
  • Δημήτριος Ασλανίδης του Παύλου, 27 ετών, Θεσσαλονίκη
  • Ιωάννης Καρασάββας του Αντωνίου, 28 ετών, Θεσσαλονίκη
  • Σωτήριος Καραγεωργίου του Δημητρίου, 28 ετών, Θεσσαλονίκη
  • Ελπίδα Χούπα του Χρήστου, 29 ετών, Αθήνα
  • Δημήτριος Οίκου του Ευθυμίου, 29 ετών, Αλεξανδρούπολη
  • Παναγιώτης Χατζηχαραλάμπους του Βασιλείου, 29 ετών, Αττική
  • Νικόλαος Ναλμπάντης του Δημητρίου, 29 ετών, Θεσσαλονίκη
  • Δημήτριος Μασσαλής του Άγγελου, 30 ετών, Μαρούσι
  • Σοφία-Ειρήνη Ταχμαζίδου του Αναστασίου, 32 ετών, Θεσσαλονίκη
  • Βάιος Βλάχος του Χρήστου, 34 ετών, Καρδίτσα
  • Mia Mohammad Edris του Sahed Mia, 34 ετών, Μπαγκλαντές
  • Αθηνά Κατσάρα του Αθανασίου, 35 ετών, Αθήνα
  • Culea Ionel του Petrica, 35 ετών, Ρουμανία
  • Έλενα Δουρμίκα του Αντωνίου, 35 ετών, Γερμανία
  • Σπυρίδων Βούλγαρης του Παναγιώτη, 35 ετών, Μαρούσι
  • Βάια Μπλέκα του Αναστασίου, 43 ετών, Λάρισα
  • Ανδρέας Παυλίδης του Προδρόμου, 49 ετών, Θεσσαλονίκη
  • Ιωάννης Βουτσινάς του Παναγιώτη, 49 ετών, Πειραιάς
  • Μαρία Μουρτζάκη του Γεωργίου, 52 ετών, Ηράκλειο
  • Βασίλειος-Κυριάκος Κώττας του Ανδρέα, 52 ετών, Θεσσαλονίκη
  • Ευάγγελος Μπουρνάζης του Δημητρίου, 54 ετών, Θεσσαλονίκη
  • Ιωάννης Τζοβάρας του Κωνσταντίνου, 55 ετών, Λαμία
  • Χρυσή Κουκαριώτου του Ιπποκράτη, 56 ετών, Δράμα
  • Βασιλική Χλωρού του Παναγιώτη, 56 ετών, Λάρισα
  • Μαρία Εγούτ του Δημητρίου, 56 ετών, Θεσσαλονίκη
  • Μαρία Μιάρη του Σπυρίδωνα, 56 ετών, Κέρκυρα
  • Γεώργιος Φωτόπουλος του Ηλία, 57 ετών, Ελβετία
  • Γεώργιος Κουτσούμπας του Ιωάννη, 59 ετών, Αμαλιάδα
  • Bozo Pavlini του Sokrat, 62 ετών, Αλβανία
  • Ευαγγελία Ντος Σάντος Σίλβα του Ιπποκράτη, 63 ετών, Δράμα
  • Ιωάννης Καριώτης του Στυλιανού, 63 ετών, Αττική
  • Γεώργιος Κυριακίδης του Δημητρίου, 67 ετών, Τασκένδη

Τι μετέφερε η εμπορευματική αμαξοστοιχία

Σύμφωνα με την επιστολή της Hellenic Train προς το τμήμα κοινοβουλευτικού ελέγχου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η εμπορική αμαξοστοιχία κουβαλούσε λαμαρίνες, τρόφιμα και μπίρες.

Μάλιστα, η Hellenic Train παρέχει λεπτομερή και αναλυτική ενημέρωση για το φορτίο του 63501, καθώς μετά το δυστύχημα αναπτύχθηκαν θεωρίες που ήθελαν τα βαγόνια να μεταφέρουν εύφλεκτο υλικό.

Το έγγραφο φέρει την υπογραφή του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας, Maurizio Capotorto και δίδεται ως απάντηση σε σχετική ερώτηση του προέδρου της «Ελληνικής Λύσης», Κυριάκου Βελόπουλου, προς τη Βουλή των Ελλήνων.

Ακολουθεί το κείμενο της επιστολής, όπως δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα pineiosnews.gr:

Οι αποζημιώσεις της Hellenic Train

Εν τω μεταξύ, η Hellenic Train εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με τις προκαταβολές των ποσών που θα καταβάλλει για την κάλυψη των άμεσων οικονομικών αναγκών, τόσο στις οικογένειες των θανόντων επιβατών του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, όσο και των τραυματιών.

Όπως τονίζει στην ανακοίνωσή της, παρά το γεγονός ότι η εταιρεία δεν ευθύνεται για το δυστύχημα, αλλά τόσο για λόγους ιδιαίτερης κοινωνικής ευαισθησίας και λαμβάνοντας υπόψη την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και Πρακτική σε ανάλογα σιδηροδρομικά δυστυχήματα, θα καταβάλλει:

  • στις οικογένειες των θανόντων επιβατών προκαταβολή ποσού 42.000 ευρώ.
  • στους τραυματίες επιβάτες, ανεξαρτήτως σοβαρότητας του τραυματισμού προκαταβολή ποσού (α) 5.000 ευρώ εάν κατά την ημερομηνία αυτής της ανακοίνωσης δεν νοσηλεύονται σε οποιοδήποτε νοσηλευτικό ίδρυμα ή κλινική και (β) 10.000 ευρώ εάν κατά την ημερομηνία αυτής της ανακοίνωσης παραμένουν νοσηλευμένοι σε οποιοδήποτε νοσηλευτικό ίδρυμα ή κλινική και προς τον σκοπό της κάλυψης άμεσων οικονομικών αναγκών.
  • Παράλληλα, στις οικογένειες των θανόντων, στους τραυματίες και στους λοιπούς επιβάτες της μοιραίας αμαξοστοιχίας θα δοθεί αποζημίωση 300 ευρώ για τις αποσκευές τους.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης