ΕΛΛΑΔΑ

Στις 22 Μαρτίου επανεκκινούν τα τρένα - Μεγαλύτερη ασφάλεια, χαμηλότερες ταχύτητες

Στις 22 Μαρτίου επανεκκινούν τα τρένα - Μεγαλύτερη ασφάλεια, χαμηλότερες ταχύτητες
EUROKINISSI / ΜΑΝΤΖΙΑΡΗΣ ΚΩΣΤΑΣ

Σταδιακή επανεκκίνηση λειτουργίας σε 5 φάσεις (ανά πενθήμερο) με προτεινόμενη έναρξη την 22.03.2023 προβλέπει το σχέδιο για την επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου.

Στις 22 Μαρτίου αναμένεται να ξεκινήσει ο Προαστιακός σε πρώτη φάση με τα δρομολόγια Αθήνα – Χαλκίδα και Αθήνα – Αεροδρόμιο

Έπειτα από πέντε ημέρες αναμένεται να ξεκινήσει και το δρομολόγιο Αθήνα – Κιάτο. Στις 22 του μήνα επίσης θα επανεκκινήσει ο Προαστιακός της Πάτρας και στις 27 Μαρτίου ο Προαστιακός Θεσσαλονίκης – Λάρισας και την ίδια μέρα θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια Κιάτο – Αίγιο και δυο ζευγάρια εμπορικών τρένων. Την 1η Απριλίου θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια και στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης.

Αναλυτικά το πρόγραμμα ασφάλεια και επανεκκίνησης δρομολογίων, όπως τα ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης:

Υπό το φως των ανωτέρω, θα υπάρξει σταδιακή επανεκκίνηση λειτουργίας σε 5 φάσεις (ανά πενθήμερο) με προτεινόμενη έναρξη την 22.03.2023: Συγκεκριμένα:

  • 22.03.2023. Επανεκκίνηση:
    o Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών - Αεροδρόμιο
    o Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια
    o Προαστιακός Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα
    o Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
    o Θεσσαλονίκη – Δράμα
    o Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
    o Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο
    o Κάτω Αχαΐα – Πάτρα
    o Πάτρα – Ρίο
    o Διακοφτό – Καλάβρυτα
    o Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
    o Βόλος – Μηλιές
    o Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)
    o Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

     27.03.2023. Επανεκκίνηση (επιπλέον):

    o Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο

     01.04.2023. Επανεκκίνηση (επιπλέον):
    o InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζεύγος)
    o Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα
    o Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα
    o Λάρισα – Βόλος
    o Λαμία – Στυλίδα

     06.04.2023. Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):
    o InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
    o Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

     11.04.2023. Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):
    o Λοιπά δρομολόγια

    Τουλάχιστον έως την οριστική παράδοση των έργων τεχνολογικής αναβάθμισης του δικτύου, θα εφαρμόζονται επιπλέον τα ακόλουθα:

    α. Άμεση ενίσχυση ασφάλειας
     Κλειστοί 5 σταθμοί (θα λειτουργούν μόνο για επιβίβαση – αποβίβαση).
     Στελέχωση ανοικτών σταθμών με 2 σταθμάρχες.
     Μείωση ταχύτητας σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση σε 80 χλμ και 100 χλμ για προαστιακούς/εμπορευματικούς και επιβατικές αμαξοστοιχίες αντιστοίχως.
     Στελέχωση με 2 μηχανοδηγούς όλων των προαστιακών συρμών
     Στελέχωση των προαστιακών συρμών με 1 συνοδό.
     Στελέχωση με 3 συνοδούς των InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη έναντι των 2 που υπάρχουν σήμερα.
     Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου σε ΟΣΕ και Hellenic Train.

    β. Μηχανισμοί επίλυσης προβλημάτων
     Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).
     Δημιουργία Technical Help Desk με σκοπό την ανταλλαγή τεχνικών πληροφοριών μεταξύ των μηχανοδηγών και της τεχνικής βάσης για την άμεση επίλυση τεχνικών προβλημάτων κατά την πορεία ενός συρμού.
     Εξυπηρέτηση επιβατών σε σημαντικούς σταθμούς του σιδηροδρομικού δικτύου (ιδίως Αθήνα, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Λιανοκλάδι).

    γ. Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού
     Ταχεία ολοκλήρωση πρόσληψης προσωπικού στον ΟΣΕ βάσει προγραμματισμού για το έτος 2022 που βρίσκεται σε εκκρεμότητα.
     Για λόγους ταχύτητας, από την υφιστάμενη προκήρυξη 2022 θα καλυφθεί και ο προγραμματισμός προσλήψεων 2023 για κρίσιμους τομείς συντήρησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και τεχνικού προσωπικού.
     Παραμονή των υπηρετούντων με δελτίο παροχής υπηρεσιών.
     Διερεύνηση δυνατότητας ανανέωσης συμβάσεων με το προσωπικό φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων.
     Επαναξιολόγηση εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης κρίσιμου προσωπικού.
     Ενεργοποίηση ψυχολογικής υποστήριξης κρίσιμου προσωπικού ΟΣΕ και Hellenic Train από εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό.

    δ. Αναβάθμιση και επιτήρηση υποδομών
     Αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα.
     Άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάταξη και συντήρηση σηράγγων.
     Λειτουργία στο συντομότερο δυνατό χρόνο του συστήματος GSM-R στο τροχαίο υλικό για όλες τις επικοινωνίες εργαζομένων στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, καθιστώντας δευτερεύον το σύστημα VHF.
     Αστυνομική προστασία υποδομών σε κρίσιμα σημεία του δικτύου.

    ε. Ρυθμιστικές παρεμβάσεις
     Δρομολόγηση επικαιροποίησης του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας.
     Ποινική αναβάθμιση εγκλημάτων κλοπής και κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού .
     Συμπερίληψη στα μέτρα στήριξης των οικογενειών των θανόντων από δεκαετία σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα.