ΕΛΛΑΔΑ

Ιταλική προσφορά για C-130J - Πόσο κοστίζουν και πότε φτάνουν στην Ελλάδα

Ιταλική προσφορά για C-130J - Πόσο κοστίζουν και πότε φτάνουν στην Ελλάδα
Η απόκτηση τεσσάρων σύγχρονων C-130 δίνει σημαντική ανάσα στην Πολεμική Αεροπορία Πολεμική Αεροπορία

Την ώρα που οι έρευνες για την ανείπωτη τραγωδία των Τεμπών φέρνουν στο φως ελλείψεις, λάθη και κακοδιαχείριση που οδήγησαν στο πρωτοφανές για τα ελληνικά και ευρωπαϊκά δεδομένα σιδηροδρομικό δυστύχημα, στις Ένοπλες Δυνάμεις «τρέχουν» ώστε ανάλογες παραλείψεις να μην οδηγήσουν σε νέες «τραγωδίες».

Όπως αυτή που παραλίγο να προκύψει με την καθήλωση όλων των μεταγωγικών αεροσκαφών C-130B/H όταν η Αθήνα ήθελε να συνδράμει και με δεύτερη ομάδα διασωστών τις έρευνες στις σεισμόπληκτες περιοχές της Τουρκίας. Και αν μία αντίστοιχη φυσική καταστροφή χτυπήσει την Ελλάδα, τότε η τραγωδία θα είναι αναπόφευκτη αν οι διαθεσιμότητες παραμείνουν στα σημερινά επίπεδα.

Το CNN Greece είχε αναδείξει από την πρώτη στιγμή την κατάσταση στην 356 Μοίρα «Ηρακλής» όταν καθηλώθηκε το μοναδικό εν λειτουργία C-130 που διέθετε στις αρχές Φεβρουαρίου η Πολεμική Αεροπορία. Η ανάδειξη του ζητήματος και οι προειδοποιήσεις των αρμοδίων πως η Ελλάδα κινδυνεύει να ξεμείνει από μεταγωγικά μεγάλης μεταφορικής ικανότητας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις επιχειρήσεις εν καιρώ ειρήνης αλλά και στην περίπτωση πολεμικού επεισοδίου, προκάλεσε εξελίξεις με την κυβέρνηση να αναζητά άμεση λύση στο πρόβλημα μέσω της προμήθειας μεταχειρισμένων C-130J.

Η απόκτηση τεσσάρων σύγχρονων C-130 δίνει σημαντική ανάσα στην Πολεμική Αεροπορία, δεν λύνει όμως το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο Στόλος των μεταγωγικώνΠολεμική Αεροπορία

Ιταλική πρόταση

Επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες του CNN Greece, η προσφορά για την αγορά του πιο σύγχρονου μεταγωγικού που κατασκευάζει η Lockheed Martin, του C-130J, ήρθε από την Ιταλία και όχι από τη Μεγάλη Βρετανία, η οποία δεν εξετάζει το ενδεχόμενο πώλησης των αεροσκαφών της πριν το 2025.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ιταλική Αεροπορία προσφέρει στην Ελλάδα τέσσερα μεταχειρισμένα C-130J, δύο εκ των οποίων δύναται να παραδοθούν στην Πολεμική Αεροπορία ακόμη και στις αρχές του 2024 ενώ τα άλλα δύο σε διάστημα 24 μηνών από την υπογραφή της συμφωνίας. Πρόκειται για αεροσκάφη που κατασκευάστηκαν μεταξύ του 2001 και του 2004 και κοστίζουν περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ το ένα, με την τιμή να συμπεριλαμβάνει την εκπαίδευση των χειριστών, τον εξοπλισμό υποστήριξης και εγγύηση για τρία έτη.

Και τα τέσσερα C-130J βρίσκονται σε διαδικασία βαριάς συντήρησης και η επιχειρησιακή τους ζωή υπολογίζεται σε τουλάχιστον 20 έτη. Αυτό σημαίνει ότι αν η Ελλάδα αποφασίσει να τα αγοράσει θα αναβαθμίσει σημαντικά τις μεταφορικές ικανότητες της Πολεμικής Αεροπορίας αφού πρόκειται για αεροσκάφη ανώτερων επιδόσεων από τα υπάρχοντα C-130, με δυνατότητα μεταφοράς βαρύτερου φορτίου και για μεγαλύτερες αποστάσεις.

Η έκδοση J, διαθέτει εκσυγχρονισμένο πιλοτήριο με οθόνες πολλαπλών λειτουργιών, νέο εξοπλισμό πτήσης και ναυτιλίας αλλά και ισχυρότερους κινητήρες. Η τιμή μονάδας για καινούργια αεροσκάφη αγγίζει τα 110 εκατομμύρια ευρώ και οι παραδόσεις υπολογίζονται σε περίπου 48 μήνες, γεγονός που κάνει ιδιαίτερα ελκυστική την ιταλική προσφορά.

Η έκδοση J, διαθέτει εκσυγχρονισμένο πιλοτήριο με οθόνες πολλαπλών λειτουργιών, νέο εξοπλισμό πτήσης και ναυτιλίας αλλά και ισχυρότερους κινητήρεςΠολεμική Αεροπορία

Ανανέωση του Στόλου

Σίγουρα, η απόκτηση τεσσάρων σύγχρονων C-130 δίνει σημαντική ανάσα στην Πολεμική Αεροπορία, δεν λύνει όμως το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο Στόλος των μεταγωγικών.

Με τις υπεράνθρωπες προσπάθειες του προσωπικού της 356 Μοίρας, δύο C-130 επανήλθαν σε πτήσιμη κατάσταση, παρόλα αυτά και τα δύο αεροσκάφη είναι «γεμάτα» από ώρες πτήσης και αργά ή γρήγορα θα πρέπει να μπουν για συντήρηση.

Ένα C-130 βρίσκεται στην Πορτογαλία και τρία εντός της ΕΑΒ, τα οποία σύμφωνα με την εταιρεία θα αποδοθούν στην Πολεμική Αεροπορία μέσα στους επόμενους μήνες. Ακόμη έξι αεροπλάνα «σαπίζουν» στην πίστα της ΕΑΒ χωρίς προοπτική επαναφοράς ενώ άλλα τρία επρόκειτο να μεταφερθούν στο Ισραήλ για υποστήριξη, ωστόσο το υψηλό κόστος και το μεγάλο ρίσκο της μεταφοράς τους είχαν ως αποτέλεσμα να εγκαταλειφθεί και αυτό το σενάριο.