Τέμπη: Κενά μνήμης για το κλειδί επικαλείται ο σταθμάρχης Λάρισας - Νέα στοιχεία για τις βάρδιες
Ανανεώθηκε:
«Αυτό που θυμάμαι είναι πως σίγουρα δεν έδωσα εντολή να ακολουθήσει η αμαξοστοιχία την γραμμή ανόδου για Θεσσαλονίκη», φέρεται να ισχυρίστηκε ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας στην ανακρίτρια, λίγο πριν αποφασιστεί η προφυλάκισή του για το σιδηροδρομικό δυστύχημα που σημειώθηκε στα Τέμπη.
Χαρακτηριστικά, ο κατηγορούμενος έκανε λόγο για «κενά μνήμης» κατά τη διάρκεια της απολογίας του που μετά από 7,5 ώρες κρίθηκε προφυλακιστέος με σύμφωνη γνώμη ανακρίτριας και εισαγγελέα.
Συγκεκριμένα, όταν η απολογία έφτασε στο σημείο για το κλειδί, το οποίο φέρεται να ξέχασε να γυρίσει ο σταθμάρχης, ο κατηγορούμενος ισχυρίστηκε «κενό μνήμης» και ουσιαστικά δεν μπόρεσε να απαντήσει στις ερωτήσεις της ανακρίτριας.
Σε εκείνο το σημείο της απολογίας, ουσιαστικά «σφράγισε» και η διαφαινόμενη υπαιτιότητά του για τη σύγκρουση της αμαξοστοιχίας Intercity 62 με το εμπορικό τρένο και κρίθηκε προφυλακιστέος.
Εξάλλου, ο 59χρονος σταθμάρχης δεν εμφανίστηκε με απολογητικό υπόμνημα και, σύμφωνα με πληροφορίες, χρειάστηκε να απαντήσει σε πλήθος ερωτήσεων της ανακρίτριας και του εισαγγελέα.
Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας και την ανακοίνωση της απόφασης για την προφυλάκιση, ο δικηγόρος του σταθμάρχη, Στέφανος Παντζαρτζίδης, δήλωσε στα ΜΜΕ: «Με ομόφωνη γνώμη εισαγγελέα και ανακριτή ο κατηγορούμενος κρίθηκε προσωρινά προφυλακιστέος. Ήταν κάτι αναμενόμενο λόγω της σπουδαιότητας της υποθέσεως, του βάρους και των ευθυνών» τόνισε , προσθέτοντας: «Δυστυχώς, τώρα αρχίζουν όλα».
«Ο κατηγορούμενος είπε τα πάντα: Τα πράγματα όπως ακριβώς έγιναν, χωρίς να φοβηθεί αν από την αναφορά αυτή προκύπτουν ευθύνες για τον εαυτό του ή όχι. Ο άνθρωπος ούτε έπινε ούτε γλένταγε. Πότε δεν εγκατέλειψε τη θέση του» τόνισε και υπογράμμισε ότι ο 59χρονος βρίσκεται σε τραγική ψυχολογική κατάσταση.
Τα νέα δεδομένα από τον σταθμάρχη του Παλαιοφαρσάλου
Νωρίτερα, τη Δευτέρα (6/3) στην ανακρίτρια για την τραγωδία στα Τέμπη κατέθεσε επί 5,5 ώρες και ο σταθμάρχης του Παλαιοφαρσάλου. Είναι εκείνος που θα αναλάμβανε την επόμενη βάρδια μετά το φρικτό δυστύχημα.
Ο σταθμάρχης προσκόμισε στις αρχές το αρχικό πρόγραμμα με τις υπηρεσίες σταθμαρχών που είχαν οριστεί για τον Φεβρουάριο και όπως όλα δείχνουν, τα λεγόμενά του και το συγκεκριμένο έγγραφο έρχονται σε πλήρη αντίθεση με την κατάθεση του επιθεωρητή των σταθμαρχών του ΟΣΕ στην ανακρίτρια την περασμένη Παρασκευή (3/3).
Στο έγγραφο με το πρόγραμμα φέρεται να αποδεικνύεται ότι τη μοιραία νύχτα είχε οριστεί διπλή βάρδια για το πρωί και το απόγευμα και μονή βάρδια για τη νύχτα.
Πιο αναλυτικά, διπλή βάρδια από τις 6 το πρωί με 3 το μεσημέρι και 2 το μεσημέρι με 11 το βράδυ και μονή νυχτερινή βάρδια από τις 10 το βράδυ μέχρι τις 7 το πρωί της επόμενης. Άρα κάνει λόγο για 9ωρη βάρδια, πράγμα που σημαίνει αυτόματα ότι το μεσοδιάστημα 10 με 11 το βράδυ θα έπρεπε να εργάζονταν στο σταθμαρχείο δύο υπάλληλοι!
Άρα ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας δεν θα έπρεπε να είναι μόνος στο σταθμαρχείο αλλά με τον εργαζόμενο της προηγούμενης βάρδιας, που έληγε στις 11 το βράδυ.
Ωστόσο, στην κατάθεση που έδωσε ο επιθεωρητής των σταθμαρχών του ΟΣΕ στην ανακρίτρια στην οποία παρουσιάστηκε αυτοβούλως, φέρεται να αναφέρει ότι ο 59χρονος σταθμάρχης ήταν μόνος, προσκομίζοντας μάλιστα και εκείνος το πρόγραμμα των υπηρεσιών.
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες των αρχών, ενώ είναι μεγάλο ενδεχόμενο, οι δύο εμπλεκόμενοι υπάλληλοι του σταθμαρχείου Λάρισας να κληθούν στην ανάκριση και για κατ' αντιπαράσταση εξέταση αλλά και να καταθέσουν και οι υπόλοιποι εργαζόμενοι, ούτως ώστε να απαντηθούν καίρια ερωτήματα για τα αίτια της πολύνεκρης τραγωδίας στα Τέμπη.
Το έγγραφο με τις βάρδιες
Σύμφωνα με το έγγραφο των βαρδιών που δημοσιοποίησε ο ΣΚΑΪ, στο σταθμό Λαρίσης ήταν τρία άτομα σε υπηρεσία το κρίσιμο διάστημα από τη στιγμή που γύρισε το μοιραίο κλειδί έως την ώρα της φονικής σύγκρουσης.
Συγκεκριμένα, από το έγγραφο προκύπτει ότι οι βάρδιες είναι οι εξής:
Δύο πρωινοί 06:00 - 15:00
Δύο απογευματινοί 14:00- 23:00
Και ένας βραδινός 22:00- 07:00
Τα ωράρια των βαρδιών «δείχνουν» πως όταν σχολάνε στις 14:00 το μεσημέρι οι δύο πρωινοί, έρχονται στις 15:00 το μεσημέρι οι 2 απογευματινοί, οι οποίοι θα έπρεπε να συμπίπτουν κατά μία ώρα με τον έναν βραδινό που πιάνει στις 22:00 το βράδυ. Δηλαδή 22:00 μέχρι 23:00 το βράδυ θα έπρεπε να βρίσκονται 3 σταθμάρχες στο σημείο. Το στοιχείο αυτό κρίνεται σημαντικό, καθώς στις 22:10 πέρασε ο προαστιακός και ήταν η στιγμή που το «κλειδί» άλλαξε για να περάσει ο συρμός.