Τέμπη: Κατεπείγουσα έρευνα για την αναρρωτική άδεια του προϊστάμενου του σταθμάρχη
Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις προς την κατεύθυνση διερεύνησης των ευθυνών για την τραγωδία στα Τέμπη.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έδωσε εντολή στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρο Ντογιάκο να δοθεί προτεραιότητα στις έρευνες για τα Τέμπη, ενώ ο υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης διέταξε κατεπείγουσα έρευνα για να εξετασθούν οι όροι και οι προϋποθέσεις που χορηγήθηκε αναρρωτική άδεια στον προϊστάμενο του σταθμάρχη Λάρισας.
Η έρευνα θα εξετάσει τους όρους και τις προϋποθέσεις που χορηγήθηκε αναρρωτική άδεια αμέσως μετά το τραγικό δυστύχημα στον προϊστάμενο του σταθμάρχη που τον τοποθέτησε στη βάρδια προκειμένου να αναζητηθούν άμεσα ευθύνες από τους γιατρούς που τη χορήγησαν.
Παράλληλα δόθηκε εντολή να τεθούν σε αργία όσοι προκύψει ότι εμπλέκονται.
Στον ανακριτή και ο σταθμάρχης της επόμενης βάρδιας
Την ίδια ώρα την πόρτα του ανακριτή περνά σε λίγη ώρα και ο σταθμάρχης της επόμενης βάρδιας από αυτήν που σημειώθηκε το δυστύχημα στα Τέμπη.
Στόχος της κλήσης είναι να συλλέξει ο ανακριτής όλες τις πληροφορίες που απαιτούνται προκειμένου να σχηματιστεί πλήρης εικόνα για το τι συνέβη το βράδυ της τραγωδίας. Κατά τη διάρκεια της ημέρας θα κληθούν από τον ανακριτή και άλλα πρόσωπα.
Επιθεωρητής ΟΣΕ: Υπήρχαν τρεις σταθμάρχες στη μοιραία βάρδια
Ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ, που τη Κυριακή (5/3) τέθηκε σε αργία, πήγε, σύμφωνα με πληροφορίες από την ΕΡΤ, την περασμένη Παρασκευή στο δικαστικό Μέγαρο Λάρισας αυτοβούλως να καταθέσει στοιχεία για την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη και μεταξύ αυτών είναι ότι ο ίδιος είχε θέσει τρεις σταθμάρχες στη βραδινή βάρδια.
Από πληροφορίες από εργαζομένους στον ΟΣΕ, στη βραδινή βάρδια, σε ένα σταθμό μεγάλο σαν της Λάρισας, είναι τρεις οι σταθμάρχες: Ο αρχαιότερος και δύο ακόμη.
Ο 59χρονος κατηγορούμενος σταθμάρχης απολογήθηκε χθες Κυριακή (5/3) και είπε ότι ήταν μόνος του.
Η επιστολή Μητσοτάκη σε Ντογιάκο
Νωρίτερα την Δευτέρα, ο πρωθυπουργός με επιστολή του προς τον Εισαγγελέα Αρείου Πάγου, Ισίδωρο Ντογιάκο, ζήτησε την προτεραιοποίηση των υποθέσεων που αφορούν το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη και την ανάθεσή τους, εφόσον κρίνεται απαραίτητο, στο υψηλότερο δυνατό ανακριτικό επίπεδο,
Όπως σημειώνει μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός, «αποτελεί εύλογο και δίκαιο αίτημα της ελληνικής κοινωνίας να υπάρξει άμεση και σε βάθος διαλεύκανση όλων των ποινικών υποθέσεων που σχετίζονται με το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη».
Τι είπε ο σταθμάρχης στην ανακρίτρια
Στη φυλακή οδηγήθηκε την Κυριακή ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, μετά τη μαραθώνια απολογία του.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 59χρονος δεν εμφανίστηκε με απολογητικό υπόμνημα, αλλά ξεκίνησε αμέσως να απαντάει στις ερωτήσεις.
«Ο κατηγορούμενος είπε τα πάντα: Τα πράγματα όπως ακριβώς έγιναν χωρίς να φοβηθεί αν από την αναφορά αυτή προκύπτουν ευθύνες για τον εαυτό του ή όχι». «Ο άνθρωπος ούτε έπινε, ούτε γλεντούσε. Πότε δεν εγκατέλειψε τη θέση του» τόνισε δικηγόρος του σταθμάρχη, Στέφανος Παντζαρτζίδης και πρόσθεσε πως ο κατηγορούμενος είναι σε πολύ κακή ψυχολογική κατάσταση.
Δίνοντας τον τόνο της υπερασπιστικής γραμμής που θα ακολουθήσει, δήλωσε ακόμη πως «επί 20 λεπτά ήταν επιφορτισμένος μόνος του με την σιδηροδρομική ασφάλεια όλης της Κεντρικής Ελλάδας».
Ο κ. Παντζαρτζίδης χαρακτήρισε «επικοινωνιακή και δικηγορική αλητεία» διάφορες ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας και πρόσθεσε πως ο σταθμάρχης δεν «έπινε» και δεν «γλένταγε» τη μοιραία στιγμή του δυστυχήματος.
Νέα πρόσωπα στο κάδρο των ερευνών
Σύμφωνα με ανακριτικές πηγές, στο πλαίσιο της έρευνας για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, θα κληθούν και άλλα πρόσωπα στο πλαίσιο της διερεύνησης ευθυνών, όπως ο προϊστάμενός του σταθμάρχη, ο οποίος έχει τεθεί σε αργία και πήρε αναρρωτική άδεια αμέσως μετά το δυστύχημα, αλλά και ο δεύτερος σταθμάρχης, που συμφωνα με πληροφορίες αναφέρουν ότι φαίνεται να έφυγε από τη βάρδια μισή ώρα νωρίτερα.
Αρμόδιες πηγές τονίζουν ότι ρόλο - κλειδί στην έρευνα, θα παίξουν τα ευρήματα από τις κάμερες ασφαλείας του σταθμαρχείου, αλλά και το καταγραφικό των συνομιλιών των σταθμαρχών με τους υπόλοιπους υπαλλήλους.
Το μαύρο κουτί στα χέρια των πραγματογνωμόνων
Καθοριστικής σημασίας για τις εξελίξεις αναμένεται να παίξει και το «μαύρο κουτί» της επιβατικής αμαξοστοιχία. Θα επιχειρηθεί ανάκτηση στοιχείων για την κίνηση και την ταχύτητα που είχε αναπτύξει και θα αναζητηθούν οι ακριβείς αιτίες της μεγάλης έκρηξης και φωτιάς που ακολούθησε, η οποία σχεδόν «έλιωσε» τα πρώτα βαγόνια.
Εικάζεται ότι οφείλεται στις μεγάλες ποσότητες λαδιού που υπάρχουν στις μηχανές των τρένων