Τέμπη: «Έχουμε έναν σιδηρόδρομο το 2023, που είχαν οι άλλες χώρες το 1960»
«Έχουμε έναν σιδηρόδρομο το 2023, που οι άλλες χώρες, είχαν το 1960. Δεν είχε φωτεινή σηματοδότηση, δεν είχε κεντρικό έλεγχο της ασφάλειας, το ETCS, σύμφωνα με το οποίο εάν για οποιονδήποτε λόγο ένας συρμός δεν πειθαρχήσει στον κανονισμό ασφαλείας, όπως είναι τα όρια ταχύτητας για παράδειγμα, τότε ακινητοποιείται αυτόματα», είπε ο καθηγητής και μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, Βασίλης Προφυλλίδης, με αφορμή την τραγωδία στα Τέμπη.
O Βασίλης Προφυλλίδης, μιλώντας στο MEGA αναφέρθηκε μεταξύ άλλων σε όσα θα αναζητήσει η επιτροπή εμπειρογνωμόνων για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Παραδέχτηκε ότι το σύστημα είναι παλαιό και σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες δεν πληρούνται βασικά μέτρα ασφαλείας. Επισήμανε ακόμη, ότι, τα αίτια θα διερευνηθούν σε βάθος προκειμένου να γίνουν γνωστές όλες οι πτυχές που οδήγησαν σε αυτή την τραγωδία.
«Δεν μπορώ να μπω στην ουσία της υπόθεσης γιατί τώρα αρχίζουμε και την διερευνούμε. Η ιδιότητα μου όμως ως πανεπιστημιακός καθηγητής, μου επιβάλει να διερευνήσουμε κάθε λεπτομέρεια ώστε να διακριβωθεί πλήρως το τι συνέβη και να αποτυπωθούν και αποκαλυφθούν τα αίτια που μας οδήγησαν σε αυτή την τραγωδία. Οτιδήποτε έχει μερίδιο συμμετοχής στην τραγωδία», είπε αρχικά.
Στη συνέχεια ανέφερε ότι «ενώ ξοδεύονται τα κονδύλια που ξοδεύονται, έχουμε έναν σιδηρόδρομο το 2023, που είχαν οι άλλες χώρες το 1960. Δεν είχε φωτεινή σηματοδότηση, δεν είχε κεντρικό έλεγχο της ασφάλειας, το ETCS, σύμφωνα με το οποίο εάν για οποιονδήποτε λόγο ένας συρμός δεν πειθαρχήσει στον κανονισμό ασφαλείας – όρια ταχύτητας κτλ. – ακινητοποιείται αυτόματα. Οτιδήποτε έχει συμβάλλει στο να γίνει αυτή η τραγωδία θα διερευνηθεί», συμπλήρωσε ο κ. Προφυλλίδης.
Πρόσθεσε ακόμη, μετά την αποκάλυψη της εφημερίδας «Τα Νέα» ότι «θα με πάτε 30χρόνια πίσω. Όταν οι ευρωπαϊκές επιτροπές αποφάσισαν να σπάσουν τον ενιαίο σιδηρόδρομο σε κομμάτια και όταν κάναμε τον διαχωρισμό χωρίς να υπάρχει η αμοιβαία συνεννόηση ότι αυτοί που διαχειρίζονται τις γραμμές και τα τρένα να μην έχουν έναν διαρκή δίαυλο επικοινωνίας; Το σύστημα στηρίζεται στην αλληλεπίδραση εδάφους – κινουμένου οχήματος. Άρα υπάρχουν αισθητήρες και το έδαφος και στο κινούμενο όχημα, προφανώς πρέπει να υπάρχει συμβατότητα».