ΕΛΛΑΔΑ

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Τι ισχύει για την εμπορική αμαξοστοιχία 63503

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Τι ισχύει για την εμπορική αμαξοστοιχία 63503
Μετά από έρευνα του CNN προκύπτει ότι η εμπορική αμαξοστοιχία με κωδικό 63503 δεν ήταν τρένο «φάντασμα». AP Photo/Giannis Papanikos

Είναι γεγονός πως το δυστύχημα στα Τέμπη σημαδεύει ανεξίτηλα την χώρα και αυτό δεν γίνεται ούτε να διαγραφεί ούτε και να αλλοιωθεί όσα χρόνια κι αν περάσουν.

Τα «φώτα» και η δημοσιογραφική έρευνα από τα πρώτα λεπτά μετά την σύγκρουση έπεσαν, δικαιολογημένα, στην επιβατική αμαξοστοιχία. Οι δεκάδες νεκροί είναι άλλωστε από μόνοι τους τραγικός και αδιάψευστος δείκτης της σοβαρότητας, τόσο του δυστυχήματος όσο και των λαθών – παραλείψεων που οδήγησαν σε αυτό.

Η εμπορική αμαξοστοιχία με την οποία συγκρούστηκε το επιβατηγό τρένο μπήκε αυτόματα σε δεύτερη μοίρα μέχρι που στην επιφάνεια βγήκανε ερωτήματα για το ρόλο της και αν η πορεία και το φορτίο της ήταν σωστά καταγεγραμμένα ή αν αποτελούσε «τρένο-φάντασμα».

Μετά από έρευνα του CNN προκύπτει ότι η εμπορική αμαξοστοιχία με κωδικό 63503 δεν ήταν τρένο «φάντασμα».

Η έρευνα δεν υπονοεί πως δεν υπάρχουν τέτοια τρένα και άκρως επικίνδυνες πρακτικές στις ελληνικές γραμμές, απλά η συγκεκριμένη εμπορική αμαξοστοιχία δεν ανήκει σε μία από αυτές. Η συγκεκριμένη αμαξοστοιχία σύμφωνα με τις πηγές μας είχε κανονικά δηλωθεί και αναγγελθεί στο ημερήσιο πρόγραμμα και θα εκτελούσε το δρομολόγιο Νέοι Πόροι Θεσσαλονίκης – Θριάσιο. Η καθυστέρηση που καταγράφηκε στη μοιραία επιβατική αμαξοστοιχία είχε καταγραφεί και στο δρομολόγιο της εμπορικής.

Τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία

Ακόμα ένα ερώτημα αφορά το τι μετέφερε το συγκεκριμένο τρένο. Στα πρώτα του λοιπόν βαγόνια η εμπορική αμαξοστοιχία με βάση τα παραστατικά των πελατών που είχαν ναυλώσει τα συγκεκριμένα βαγόνια μετέφερε σιδερόπλακες για δύο συγκεκριμένους πελάτες, τα στοιχεία των οποίων βρίσκονται στη διάθεση του CNN Greece.

Τα διακριτικά και τα σχετικά έγγραφα ουδέποτε αποκρύφθηκαν και ποτέ κανένας δεν προσπάθησε να παραχαράξει ή ακόμη και να σβήσει τα στοιχεία που όπως προβλέπεται υπήρχαν στα πλαϊνά των βαγονιών. Δεν μετέφερε κανένας εύφλεκτα υλικά ή άκρως επικίνδυνα χημικά και το τι προκάλεσε την μεγάλη έκρηξη κατά την σφοδρή μετωπική πρόσκρουση καλούνται να το βρουν οι εμπειρογνώμονες στην έρευνα που ακολουθεί.

Στα υπόλοιπα – ανέπαφα από την πρόσκρουση βαγόνια υπήρχαν και άλλα υλικά από άλλες εταιρείες γεγονός που δεν θα απασχολήσει τις έρευνες καθώς δεν υπήρξε εμπλοκή στα όσα τραγικά συνέβησαν. Για τα τυπικά όλα τα συγκεκριμένα βαγόνια έχουν μεταφερθεί σε ειδικούς χώρους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και οι σχετικοί έλεγχοι έχουν ολοκληρωθεί σε όσα μέρη της εμπορικής αμαξοστοιχίας δεν καταστράφηκαν και δεν εκτροχιάστηκαν.

Για τα περί εμπλοκής και παρουσίας του στρατού στο σημείο της τραγωδίας η απάντηση μπορεί εύκολα να βρεθεί χωρίς την παραμικρή έρευνα. Στις 11:45 το βράδυ της περασμένης Δευτέρας 28 Φεβρουαρίου η 1η Στρατιά στη Λάρισα και όλες οι μονάδες στην περιοχή με κατεπείγον σήμα από το Γενικό Επιτελείο Στρατού τέθηκαν σε επιφυλακή όπως συμβαίνει με βάση το πρωτόκολλο σε κάθε μεγάλη φυσική καταστροφή, όπως για παράδειγμα οι φωτιές ή οι πρόσφατες μεγάλες χιονοπτώσεις.