Τι προκάλεσε το «μανιτάρι» φωτιάς και τι μετέφερε το εμπορικό τρένο στα Τέμπη
Λίγες ημέρες μετά το τραγικό δυστύχημα από τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, οι ερευνητές προσπαθούν να φτάσουν στα αίτια της ασυνήθιστα μεγάλης έκρηξης και μια πρώτη εκτίμηση των ερευνητών είναι ότι πιθανότατα να προκλήθηκε από τα λάδια που είχαν στις μηχανές τους οι δυο αμαξοστοιχίες.
Όπως αναφέρουν πληροφορίες της ΕΡΤ, σε κάθε μηχανή υπήρχαν 2,5 τόνοι λαδιού, δηλαδή πέντε τόνοι λαδιού και στις δυο αμαξοστοιχίες. Με τη μετωπική σύγκρουση ανέβηκε η θερμοκρασία πάνω από το όριο αυτανάφλεξης, έσπασε το δοχείο, εκτοξεύτηκαν τα λάδια, πήραν φωτιά και δημιούργησαν αυτό το τεράστιο «μανιτάρι» που έχει καταγραφεί και σε βίντεο – ντοκουμέντο.
Βέβαια, η οριστική απάντηση για το τι προκάλεσε αυτή την ισχυρή έκρηξη θα δοθεί από την έρευνα των πραγματογνωμόνων. Να σημειωθεί ότι η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε λαμαρίνες, φρούτα και σιτηρά και όχι κάποιο εύφλεκτο υλικό. Αυτό προέκυψε τόσο από την έρευνα των αστυνομικών, αλλά και από πυροσβέστες που βρίσκονται στο σημείο της τραγωδίας.
Έτσι, οι ειδικοί έσπευσαν να διαλύσουν τις διάφορες θεωρίες συνωμοσίας που δημιουργήθηκαν γύρω από τις εικόνες αμέσως μετά τη φονική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, της επιβατικής που ερχόταν από τη Λάρισα και της εμπορικής που κινούταν σε αντίθετη κατεύθυνση από τη Θεσσαλονίκη.
«Δικαιολογείται η ανάφλεξη αυτή»
Εξάλλου, από την πρώτη στιγμή, η πυροσβεστική ξεκαθάρισε πως δεν υπήρχαν μπουκάλες προπανίου.
Μάλιστα, όπως είχε αναφέρει νωρίτερα στην ΕΡΤ ο μηχανολόγος - ηλεκτρολόγος μηχανικός και δικαστικός πραγματογνώμονας, Χρήστος Γκλαβόπουλος, το σύστημα φρένων των τρένων χρησιμοποιεί λάδια σε πολύ υψηλή πίεση. Μετά τη σύγκρουση ανέβηκε η θερμοκρασία πάνω από το όριο αυτανάφλεξης με αποτέλεσμα να υπάρξει η τόσο έντονη φωτιά: «Το μανιτάρι δείχνει πως υπήρξε ανάφλεξη των λαδιών που είναι στις δεξαμενές πίεσης και ρυθμίζει το σύστημα φρένων. Δικαιολογείται».