Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Διαψεύδουν τον σταθμάρχη οι συνάδελφοί του
Το πώς βρέθηκαν τα δύο τρένα στην ίδια ράγα είναι το αντικείμενο της έρευνας που διενεργεί η Τροχαία για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ενώ εντύπωση προκαλούν οι αντικρουόμενες καταθέσεις του σταθμάρχη της Λάρισας και συναδέλφων του ως προς το πρωτόκολλο που ακολουθήθηκε.
Ο σταθμάρχης κατηγορείται για σωματικές βλάβες, ανθρωποκτονία από αμέλεια και κίνδυνο ζωής, ενώ σύμφωνα με την ΕΡΤ, έχουν ληφθεί καταθέσεις από τρία στελέχη του ΟΣΕ, αλλά και της αρμόδιας εταιρείας που έδωσαν ανωμοτί καταθέσεις.
Δέιτε εδώ όλες τις τελευταίες εξελίξεις για όσα συμβαίνουν μετά τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη...
Το πρώτο και βασικό σενάριο είναι εάν από ανθρώπινο λάθος κάποιος δεν γύρισε το ηλεκτρονικό κλειδί με αποτέλεσμα να μπουν και τα δύο τρένα στην ίδια γραμμή.
Ο σταθμάρχης της Λάρισας στην απολογία του αρνήθηκε την κατηγορία ότι έκανε λάθος και υποστήριξε ότι εκείνος πάτησε το κουμπί του αυτοματοποιημένου συστήματος. Σύμφωνα με αυτόν, το αυτοματοποιημένο σύστημα τοποθετεί σε διαφορετικές ράγες τα δύο τρένα, αλλά, όπως φέρεται να υποστήριξε στην προανακριτκή του απολογία δεν λειτούργησε.
Με βάση το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, οι υπόλοιποι υπάλληλοι του σιδηροδρόμου -οι οποίοι κατέθεσαν ανωμοτί, ως ύποπτοι, και οι καταθέσεις του περιλαμβάνονται στη δικογραφία, διαψεύδουν τον σταθμάρχη.
Κάποιοι από αυτούς υποστήριξαν ότι ο σταθμάρχης θα έπρεπε να δει ιδίοις όμμασοι αυτή την αλλαγή προκειμένου να μη συμβεί αυτό και τα τρένα να είναι στις δυο παράλληλες ράγες. Η προανακριτική έρευνα εξετάζει και άλλα θέματα όπως για παράδειγμα τι έγινε με την καθυστέρηση στα Παλαιοφάρσαλα, καθώς ένα από τα σενάρια που εξετάζουν είναι το ενδεχόμενο πριν αποκατασταθεί το πρόβλημα εκεί να δόθηκε εντολή να φύγει το τρένο γιατί ήδη είχε χαθεί χρόνος. Ακόμα εξετάζονται οι τεχνικές ελλείψεις που προυπήρχαν. Η δικογραφία αναμένεται να διαβιβαστεί αύριο στον εισαγγελέα μαζί με τον 59χρονο σταθμάρχη.
«Η τραγωδία πιθανώς οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος»
«Η πρώτη εκτίμηση δείχνει ότι η τραγωδία οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος», ανέφερε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΟΣΕ και κλειδούχος, κ. Νίκος Τσικαλάκης.
«Δυστυχώς έχουμε χάσει και εμείς 10 άτομα από το προσωπικό. Στο σημείο της τραγωδίας γίνεται πόλεμος (…) Για να γίνει ένα ατύχημα χρειάζονται περισσότεροι από δύο παράγοντες. Η εικόνα ολοκληρωμένη, για να πούμε τι ακριβώς φταίει, ποιο είναι δηλαδή το κύριο αίτιο», που συγκρούστηκαν οι δύο αμαξοστοιχίες «δεν μπορούμε να το ξέρουμε, είναι πολύ νωρίς».
«Να σας πω αρχικά τι ισχύει σήμερα. Σε ένα οργανόγραμμα, στο οποίο η ίδια η πολιτεία έχει ψηφίσει και λέει ότι πρέπει να υπάρχουν 2.100 εργαζόμενοι στο Σιδηρόδρομο, σήμερα υπηρετούν 750 σε όλη την Ελλάδα». Υποστήριξε ακόμη ότι «η πρώτη εκτίμηση δείχνει ότι η τραγωδία οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος».
«Δεν είναι δυνατόν σήμερα να μιλάει ο ένας σταθμάρχης με τον άλλον, πρέπει να γίνονται όλα λίγο πιο αυτοματοποιημένα», είπε επιπλέον ο κ. Τσικαλάκης.