ΕΛΛΑΔΑ

Δέδες για τραγωδία στα Τέμπη: «Ξεκάθαρα ανθρώπινο λάθος σε συνδυασμό με τη μη ύπαρξη συστημάτων»

Δέδες για τραγωδία στα Τέμπη: «Ξεκάθαρα ανθρώπινο λάθος σε συνδυασμό με τη μη ύπαρξη συστημάτων»
Αναφέρθηκε στα αίτια της τραγωδίας λέγοντας χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων, πως «οι μηχανοδηγοί κινούνται στα τυφλά» ΤΖΕΚΑΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ/EUROKINISSI

Ο Αναστάσιος Δέδες, πραγματογνώμονας Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, μίλησε το πρωί της Τετάρτης 1/3 για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, που έχει συγκλονίσει τόσο την Ελλάδα, όσο και τον υπόλοιπο κόσμο.

Σε εκπομπή της ΕΡΤ, αναφέρθηκε στα αίτια της τραγωδίας λέγοντας χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων, πως «οι μηχανοδηγοί κινούνται στα τυφλά, και το σύστημα σήμανσης δεν είχε αναβαθμιστεί ούτε τεθεί σε λειτουργία».

«Είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για ένα ανθρώπινο λάθος σε συνδυασμό με τη μη ύπαρξη των συστημάτων. Το τρένο έχει ξεκινήσει από Αθήνα, έφτασε στη Λάρισα και από εκεί και πέρα άλλαξε γραμμή κατόπιν εντολής του σταθμάρχη προς τον κλειδούχο και πήγε στη γραμμή η οποία ήταν η γραμμή καθόδου. Αυτή η ενέργεια η οποία έγινε ήταν για μένα εντελώς αψυχολόγητη, λανθασμένη και επικίνδυνη, καθόσον δεν υπήρχε έλεγχος από τον μηχανοδηγό της κίνησης η οποία υπήρχε στην κάθοδο», συμπλήρωσε σχετικά με το πώς συνέβη η σύγκρουση επιβατικής και εμπορικής αμαξοστοιχίας.

Στη συνέχεια ανέφερε ότι, «τα αίτια της τραγωδίας θα προκύψουν από τις απομαγνητοφωνήσεις, οι οποίες υπάρχουν και δεν μπορούν να σβηστούν». Σύμφωνα με αυτά που γνωρίζουμε είναι «δεδομένο ότι το τραίνο ακολουθούσε λανθασμένη διαδρομή είτε από πρόβλημα που υπήρχε στην γραμμή ανόδου λόγω ρεύματος ή λόγω οποιοδήποτε άλλης αιτίας. Το τρένο, την στιγμή κατά την οποία ξεκίνησε να ανεβαίνει προς τα πάνω, έπρεπε να έχει σήματα στο δρόμο από τα οποία ο μηχανοδηγός να βλέπει εάν η γραμμή είναι ελεύθερη ή όχι».

«Τα φανάρια ήταν εκτός λειτουργίας, διότι το σύστημα δεν λειτουργούσε» υποστήριξε, καθώς μιλώντας με υπαλλήλους της Hellenic Train αποκάλυψε ότι σύστημα φωτοσήμανσης υπήρχε στα τρένα και στη γραμμή, αλλά «δεν είχε αναβαθμιστεί και τεθεί σε λειτουργία, με αποτέλεσμα οι μηχανοδηγοί να επαφίενται στις εντολές των σταθμαρχών και να κινούνται στα τυφλά».