Η συμβολή του yachting στην ανάπτυξη του τουρισμού - Προγραμματισμός και ευκαιρίες
Ανανεώθηκε:
Η συμβολή του yachting στην ανάπτυξη του τουρισμού και της οικονομίας βρέθηκε στο επίκεντρο των εργασιών του 2ου Πανελλήνιου Συνέδριου που ολοκληρώθηκε με τη συμμετοχή του συνόλου των φορέων και των επαγγελματιών του κλάδου.
Στον εναρκτήριο χαιρετισμό του, ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας επικεντρώθηκε στην ιδιαίτερη σημασία του yachting στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και τη συμβολή του στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας γενικότερα. Ο γενικός γραμματέας Λιμένων και Νησιωτικής Πολιτικής του υπουργείου Ναυτιλίας Ευάγγελος Κυριαζόπουλος υπογράμμισε ότι υπάρχει ειδικός σχεδιασμός στο υπουργείο Ναυτιλίας για το θέμα των λιμενικών υποδομών σχετικά με το yachting, ενώ όσον αφορά τους τουριστικούς λιμένες υπάρχει σχετική συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού.
Ο προγραμματισμός για τον θαλάσσιο τουρισμό
Μεταξύ των άλλων χαιρετισμών, ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης έδωσε έμφαση στον Στρατηγικό Προγραμματισμό της Περιφέρειας Αττικής για τον Θαλάσσιο και Yachting Τουρισμό, αναγνωρίζοντας την ανάγκη αναβάθμισης των λιμενικών υποδομών, ως προαπαιτούμενο για να καλυφθεί η αυξανόμενη ζήτηση και να αναπτυχθεί περαιτέρω ο κλάδος.
Η Ολυμπία Αναστασοπούλου, γενική γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, του υπουργείου Τουρισμού, επιβεβαίωσε τους κύριους άξονες στρατηγικής, την χρονική επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, και την χωρική επέκταση του τουριστικού προϊόντος, σημειώνοντας ότι ο κλάδος του yachting συνεισφέρει περίπου 1,5% του ΑΕΠ της χώρας.
Η πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού 'Αντζελα Γκερέκου, στάθηκε στις ειδικές πτυχές του προγράμματος τουριστικής προβολής που συνδέονται με την προβολή των δραστηριοτήτων του yachting, σημειώνοντας ότι «από το παραδοσιακό, εποχικό "ήλιος και θάλασσα" θα πρέπει πλέον να περάσουμε στο yachting των 365 ημερών».
Από την πλευρά του, ο Νίκος Κελαϊδίτης, πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ, επεσήμανε ότι πρέπει ο κλάδος να αξιοποιήσει τα χιλιάδες τουριστικά γραφεία που ουσιαστικά είναι «πωλητές» του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, ενώ σημείωσε ότι μπορούν να υποβοηθηθούν από τις ευρωπαϊκές και διεθνείς συνεργασίες που έχει η Fed HATTA.