ΕΛΛΑΔΑ

Κέρκυρα: Πρόταση για τεράστια επένδυση με νησί στα πρότυπα του... Ντουμπάι

Κέρκυρα: Πρόταση για τεράστια επένδυση με νησί στα πρότυπα του... Ντουμπάι
Η μακέτα της αναθέτουσας L. Marine S.A., που εκπόνησε το Σχέδιο Γενικής Διάταξης και χωροθέτησης στη θαλάσσια περιοχή Καλυβιώτη, του τεχνητού νησιού - μαρίνας Pexels / Μακέτα

Το «πράσινο φως» για χωροθέτηση νέας μαρίνας στην περιοχή Καλυβιώτη Λευκίμμης στη Νότια Κέρκυρα άναψε η Επιτροπή Τουριστικών Λιμένων του Υπουργείου Τουρισμού, το οποίο προβλέπει ένα πλωτό νησί στα πρότυπα του... Ντουμπάι.

Το ζήτημα είναι σε αρχικό στάδιο, ωστόσο έχει ανοίξει ένας μεγάλος διάλογος και υπάρχουν διάφορες απόψεις. Πρόκειται για μια νέα στρατηγική τουριστική επένδυση με δημόσιο χαρακτήρα που ξεπερνάει τα 300 εκατ. ευρώ.

Κάποιοι είναι φανατικοί υποστηρικτές και άλλοι φανατικοί πολέμιοι τέτοιων σχεδίων. Από τη μία υπάρχει η άποψη ότι τέτοιες επενδύσεις προκαλούν ανάπτυξη, δημιουργούν θέσεις εργασίας και φέρνουν τουρισμό και η άλλη άποψη λέει πως σε ένα νησί απείρου κάλλους σαν την Κέρκυρα δεν χρειάζεται να φέρνει κανείς ξενόφερτες ιδέες, που γίνονται στο Ντουμπάι επειδή εκεί δεν υπάρχει κάτι άλλο να δείξει η περιοχή.

Ο δήμαρχος νότιας Κέρκυρας, Κώστας Λέσσης μίλησε στην ΕΡΤ3 για το θέμα: «Πρόκειται για μία περιοχή, που δεν έχει επιβαρυνθεί περιβαλλοντικά με έργα για την τουριστική ανάπτυξη του τόπου. Εμείς ως δήμος, όταν το πληροφορηθήκαμε, γίναμε κοινωνοί της πρότασης, που έχει κατατεθεί στο υπουργείο ανάπτυξης για να χρηματοδοτηθεί από το ταμείο ανάκαμψης, θέσαμε και θέτουμε ορισμένες προϋποθέσεις.

Πρώτη προϋπόθεση είναι ότι πρέπει να έχει λόγο η τοπική κοινωνία, οι φορείς του τόπου μας να εκφράσουν τη γνώμη τους τεκμηριωμένα. Εγώ ως δήμαρχος έχω θέσει πέντε βασικούς λόγους, που πρέπει να εξετάσουμε για αυτή την επένδυση.

Πρώτα απ' όλα, θα υπάρχει περιβαλλοντική επιβάρυνση με την κατασκευή ενός τέτοιου έργου οικονομικού αντικειμένου; Και ποια θα είναι;

Δεύτερον, ο κυκλοφοριακός φόρτος, τα έργα υποδομής, που πρέπει να γίνουν για να στηρίξουν ένα τέτοιο έργο, ποιος θα τα επιβαρυνθεί;

Λένε ότι θα αναβαθμιστούν τρία λιμενικά έργα. Μέχρι σήμερα, τα τρία αυτά λιμάνια ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ, εμείς πρώτη βασική αρχή της αναβάθμισης είναι ότι πρέπει αυτά τα λιμάνια να έρθουν στην ευθύνη του δήμου. Τι αντισταθμιστικά οφέλη θα έχει ο δήμος με αυτή την επένδυση.

Θα αγοραστεί χερσαία ζώνη για να μπορεί να στηρίξει τις θαλάσσιες υποδομές, που προτείνει να κατασκευάσει η εταιρία. Άρα θα πάρουν ειδικούς όρους δόμησης. Πρέπει να πολεοδομηθεί ευρύτερα η περιοχή για να έχουν αντισταθμιστικά οφέλη και οι πολίτες», αναφέρει ο Κώστας Λέσσης.