Πτώση F-4 Phantom - Πτέραρχος ε.α. Αναστασάκης: Εκπαιδεύεσαι όπως θα πολεμήσεις
Ανανεώθηκε:
«Αν σου συμβεί μία βλάβη σε χαμηλό ύψος, όπως τα 100 μ., τα πράγματα είναι πάρα πολύ πιο δύσκολα, δεν προλαβαίνεις να αντιδράσεις» είπε ο αντιπτέραρχος ε.α, Ιωάννης Αναστασάκης, με αφορμή τη συντριβή του F-4 Phantom κατά την εκπαιδευτική πτήση πάνω από την Ανδραβίδα που στοίχισε τη ζωή στον 29χρονο συγκυβερνήτη, υποσμηναγό Μάριο – Μιχαήλ Τουρούτσικα.
Ο αντιπτέραρχος, μίλησε στην ΕΡΤ για τις εκπαιδευτικές πτήσεις την ώρα που οι έρευνες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη του αεροσκάφους, Ευστάθιου Τσιτλακίδη, βρίσκονται σε εξέλιξη.
Οι πτήσεις γίνονται «όπως όταν θα πολεμήσεις. Ήμουν στη Σούδα στα (αεροσκάφη) Α7 και ένα μεγάλο μέρος της εκπαίδευσης ήταν οι χαμηλές πτήσεις. Γι’ αυτές τις πτήσεις είναι ότι εκπαιδεύεσαι όπως θα πολεμήσεις. Τόσο επικίνδυνες είναι. Δε σημαίνει, βέβαια, ότι πάντα συμβαίνει ένα ατύχημα, πλην όμως αυτό που προσπαθούμε να καταλάβουμε είναι τι το ιδιαίτερο συνέβη», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Αναστασάκης.
Πολύ περιορισμένος ο χρόνος αντίδρασης
Ερωτηθείς για τα τεχνικά χαρακτηριστικά της χαμηλής εκπαιδευτικής πτήσης των δύο αεροπόρων ο κ. Αναστασάκης διευκρίνισε ότι αυτές οι πτήσεις γίνονται σε χαμηλό ύψος. «Τα 300 πόδια είναι περίπου 100 μ. από την επιφάνεια της θάλασσας» είπε επισημαίνοντας ότι είναι επικίνδυνο διότι δεν έχεις χρόνο αντίδρασης αν κάτι πάει στραβά, είτε από χειρισμό είτε από βλάβη του αεροσκάφους, είτε από τις καιρικές συνθήκες, είτε από ένα πουλί που θα χτυπήσει την καλύπτρα σε κάποιο σημείο του στις πτέρυγες του αεροπλάνου.
«Ο χρόνος αντίδρασης είναι πάρα πολύ περιορισμένος όταν συμβαίνει κάτι ξαφνικό» είπε ο κ. Αναστασάκης και πρόσθεσε ότι« την ώρα της συντριβής του μαχητικού αεροσκάφους (στις 10:30 το πρωί της Δευτέρας 30 Ιανουαρίου) είχε αχλή και η θάλασσα γυάλιζε».
Σύμφωνα με τον αντιπτέραρχο, ο πιλότος, κάτω από αυτές τις συνθήκες, μπορεί να μπερδέψει τον ορίζοντα, τον ουρανό και τη γη και να αποπροσανατολιστεί.
«Όταν πετάς πολύ χαμηλά και κάνεις τακτικές στροφές με αρκετά G είναι δύσκολο και σαν χειρισμός και αν εκεί σου συμβεί μία βλάβη που σε ένα μεγαλύτερο ύψος θα την αντιμετώπιζες, σε ένα χαμηλό ύψος, τα πράγματα είναι πάρα πολύ πιο δύσκολα», πρόσθεσε.
Απαντώντας γιατί οι πιλότοι μας πετούν υπό δύσκολες συνθήκες ο κ. Αναστασάκης τόνισε ότι «εκπαιδεύεσαι όπως θα πολεμήσεις». Και όπως είπε χαρακτηριστικά «πετάμε χαμηλά για να είμαστε κάτω από τα εχθρικά ραντάρ, να μην μπορούμε να εντοπιστούμε, να πλησιάσουμε στο χώρο του αντιπάλου και να μας εντοπίσουν όσο γίνεται πιο καθυστερημένα και να μην προλάβουν να αντιδράσουν».