ΕΛΛΑΔΑ

Online φαρμακεία: Με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης το 2022

Σύμφωνα με την ετήσια μελέτη της Convert Group, τα online φαρμακεία συνεχίζουν να καταγράφουν σημαντικές εκπτώσεις και το 2022 Pixabay

Με ρυθμό ανάπτυξης 13% κινήθηκε η αξία των online πωλήσεων ακόμη και μετά το πέρας των επιπτώσεων του κορωνοϊού στον κλάδο των online fαρμακείων το 2022 συγκριτικά με το 2021. H συνολική αξία των αγορών στα οnline φαρμακεία άγγιξε τα 271 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), σύμφωνα με την ετήσια έκθεση  της Convert Group.

Στην έρευνα της Convert Group μετέχουν συνολικά 101 online φαρμακεία που αντιπροσωπεύουν το 61% των συνολικών παραγγελιών των Ελλήνων καταναλωτών, συμπεριλαμβανομένου και των παραγγελιών που εκτελούνται μέσω των πλατφορμών eFood, Shopflix, Skroutz & Wolt. Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι ​η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει ​εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ​ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014​, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση.

Σύμφωνα με την ετήσια μελέτη της Convert Group, τα online φαρμακεία συνεχίζουν να καταγράφουν σημαντικές εκπτώσεις και το 2022: τα προϊόντα πωλήθηκαν online με κατά μέσο όρο 41% έκπτωση επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών. Οι καταναλωτές αγόρασαν online διαγνωστικά test κορωνοϊού φθηνότερα κατά 62%, μάσκες προστασίας φθηνότερα κατά 60%, μουρουνέλαιο φθηνότερα κατά 45%, μάσκες ματιών φθηνότερα κατά 44% και βιταμίνη C φθηνότερα κατά 44%. Οι εκπτώσεις από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία προς τον καταναλωτή έμειναν σταθερές σε σχέση με το 2021.

Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία το 2022 σε σχέση με το 2020 υπήρξε αύξηση 27% σε προϊόντα υγείας (με τις χειρουργικές και φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία), 22% σε βρεφικά και παιδικά είδη, 10% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, 10% σε διάφορα προϊόντα και 9% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας. Μάλιστα, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό της αξίας των πωλήσεων συνεχίζει να προέρχεται από την κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας (46%), οι κατηγορίες των προϊόντων υγείας, συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών και βρεφικών και παιδικών ειδων γνωρίζουν μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.

Επιπροσθέτως, το μέσο αγοραστικό καλάθι κατά την διάρκεια ολόκληρου του έτους μειώθηκε κατά 1,20 ευρώ στα 43,60 ευρώ συμπεριλαμβανομένου το ΦΠΑ συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Η μέση ποσότητα προϊόντων αυξήθηκε 1% φτάνοντας στα 4,8 τεμάχια με περίπου 2 από εκείνα να ανήκουν στην προϊοντική κατηγορία περιποίησης και προσωπικής φροντίδας. Αντιθέτως, η μέση αξία των προϊόντων μειώθηκε κατά 4% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.

Όσον αφορά τα marketing κανάλια που επηρέασαν τις συναλλαγές, τα ευρήματα έδειξαν πως οι διαφημίσεις Google ήταν και πάλι το κανάλι με τη μεγαλύτερη επιρροή καθώς έφερε το 41% του συνόλου των παραγγελιών. Ακολουθούν οι μηχανές σύγκρισης τιμών με 17%, τα οργανικά αποτελέσματα με 14% και οι direct επισκέψεις με 10%.

Η χρήση των smartphones και των tablets συνεχίζει να κυριαρχεί για την πραγματοποίηση των online αγορών από πλευράς των καταναλωτών με ένα ποσοστό 66% έναντι των συσκευών προσωπικών υπολογιστών (34%). Αναφορικά με την πραγματοποίηση των παραγγελιών προτιμώνται οι μεσημεριανές ώρες μεταξύ 12:00-15:00, ενώ η Δευτέρα συνεχίζει να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για τις online αγορές των Ελλήνων από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία.



ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης