ΕΛΛΑΔΑ

Δυστύχημα στο Βουκουρέστι: Μηνύσεις από τους επιβάτες προς δύο κατευθύνσεις

Δυστύχημα στο Βουκουρέστι: Μηνύσεις από τους επιβάτες προς δύο κατευθύνσεις
«Στάσεις κάναμε κάθε 2,5 ώρες περίπου, ανάλογα που θα βρίσκαμε το επόμενο πάρκινγκ και το διάλειμμα ήταν στα 20 λεπτά» λέει επιβάτης του τουριστικού λεωφορείου (AP Photo/Vadim Ghirda)

Σε μηνύσεις προς τα δύο τουριστικά γραφεία, του Βόλου και της Λάρισας, αλλά και προς τις ρουμανικές Αρχές αναμένεται να προχωρήσουν οι επιβάτες του τουριστικού λεωφορείου που προσέκρουσε σε μεταλλική μπάρα στο Βουκουρέστι, με αποτέλεσμα να πεθάνει ένας ταξιδιώτης.

Η Μαρία Θερσίτη η οποία ήταν μια από τους 47 Έλληνες επιβαίνοντες του μοιραίου λεωφορείου, μιλάει στο MEGA και αποκαλύπτει πως οι επιβάτες σκοπεύουν να προχωρήσεις σε μηνύσεις.

Την ίδια ώρα, εξηγεί πώς το όχημα δεν είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ενώ ο οδηγός έκανε στάση σχεδόν κάθε δυόμιση ώρες.

«Στάσεις κάναμε κάθε 2,5 ώρες περίπου, ανάλογα που θα βρίσκαμε το επόμενο πάρκινγκ και το διάλειμμα ήταν στα 20 λεπτά. Για τα δεδομένα του δρόμου ο οδηγός πήγαινε αργά, το είχαμε καταλάβει όλοι αυτό», είπε η ίδια.

Τόνισε ότι οι επιβάτες πρόκειται σε κάθε περίπτωση θα απευθυνθούν στη Δικαιοσύνη για το δυστύχημα. Συγκεκριμένα η επιβάτης σε σχετική ερώτηση απάντησε:

«Αυτό είναι σίγουρο, μακάρι να ήμασταν όλοι τραυματισμένοι και να ζούσε ο άνθρωπος. Δυστυχώς, τώρα που υπάρχει νεκρός και επειδή ήδη στην Ρουμανία έχουν γίνει κι άλλα ατυχήματα στο ίδιο σημείο, όταν ξεμπερδέψουμε από όλα αυτά και την κηδεία, σιγά σιγά θα οργανωθούμε για να κινηθούμε νομικά και προς τα δύο τουριστικά γραφεία, του Βόλου και της Λάρισας, αλλά και προς τις ρουμανικές αρχές».

Σχετικά με τον οδηγό του λεωφορείου η επιβάτης ανέφερε τα εξής: «Ο οδηγός του λεωφορείου δεν ήξερε καλά καλά πού είναι τα χαρτιά του λεωφορείου, έτσι έλεγε στους επιβάτες που κάθονταν μπροστά στο λεωφορείο».

Σύμφωνα με την ίδια, ο οδηγός και το λεωφορείο ορίστηκαν από διαφορετικό τουριστικό γραφείο ενώ άλλο γραφείο ανέλαβε να οργανώσει την εκδρομή.

Υπενθυμίζεται πως το τουριστικό λεωφορείο ξεκίνησε από τον Βόλο και την Λάρισα γεμάτο με Έλληνες επιβάτες οι οποίοι θα πραγματοποιούσαν χριστουγεννιάτικο ταξίδι στο Βουκουρέστι. Ωστόσο αυτό εξελίχθηκε σε τραγωδία καθώς ενώ κινούταν σε μια γέφυρα στην πρωτεύουσα της Ρουμανίας η οροφή του οχήματος «βρήκε» σε μια μπάρα προστασίας. Από την πρόσκρουση ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του ενώ αρκετοί επιβάτες τραυματίστηκαν και μεταφέρθηκαν σε νοσοκομείο της περιοχής.

«Άκουσα παντού φωνές και κλάματα - Δεν μπορούσα να αντιδράσω»

Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Open, o δικηγόρος μετέφερε τα όσα δήλωσε ο οδηγός του μοιραίου λεωφορείου:

«Δυστυχώς πήρα την απόφαση να κατευθυνθώ προς το τούνελ. Δεν υπήρχε σήμανση ότι απαγορευόταν. Ήταν η κακιά η ώρα. Μετά την πρόσκρουση δεν πιστέψαμε ότι θα βγει κανείς ζωντανός. Άκουσα παντού φωνές και κλάματα, ήμουν σοκαρισμένος και δεν μπορούσα να αντιδράσω. Δυστυχώς ήμουν στο τιμόνι εγώ, θα μπορούσα να είναι κάποιος άλλος. Αν δεν ήταν τόσο βαριά η μεταλλική μπάρα, δεν θα παθαίναμε τίποτα, θα ήμασταν ζωντανοί και θα περπατούσαμε στο Βουκουρέστι. Είμαι έτοιμος να παρουσιαστώ στη Δικαιοσύνη, όποτε με φωνάξουν, μπορώ κάτι άλλο να κάνω;».

Οι έρευνες για το GPS και οι εκτιμήσεις των ρουμανικών αρχών

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ρουμανικές αρχές ερευνούν εάν ο οδηγός είχε χρησιμοποιήσει στο GPS κωδικοποίηση που αντιστοιχεί σε αυτοκίνητο και όχι σε λεωφορεία. Κάτι τέτοιο θα εξηγούσε γιατί άλλαξε από τη δεξιά στην αριστερή λωρίδα του δρόμου και οδηγήθηκε επάνω στη μεταλλική μπάρα.

«Με το GPS τελευταία στιγμή έπρεπε να διαλέξει προς τα πού θα πάει και διάλεξε σε δευτερόλεπτα το τούνελ». «Είχε και την άλλη γραμμή στα δεξιά του τούνελ αλλά ο άνθρωπος σκέφτηκε πώς να κινηθεί. Μετά που έγινε η τραγωδία μου είπε εγώ δεν μπόρεσα να δω τις πινακίδες γιατί είχε κίνηση. Έριξα μια ματιά να δω πριν το τούνελ, αλλά δεν μπόρεσα», δήλωσε ο δικηγόρος του Αλέξανδρος Ματθαίου μιλώντας στο Open.

«Έχουν γίνει 6-7 ατυχήματα στο ίδιο σημείο»

Παράλληλα επεσήμανε ότι στο συγκεκριμένο σημείο έχουν γίνει 6 με 7 ατυχήματα και πως παλαιότερα περνούσαν φορτηγά και λεωφορεία χωρίς πρόβλημα.

«Οι ευθύνες είναι αλλού. Το τούνελ αυτό το κάνανε ανακαίνιση όλο το καλοκαίρι και λειτουργεί από τον Σεπτέμβριο. Από τότε μέχρι σήμερα είχαμε 6-7 ατυχήματα και παλιά στο τούνελ αυτό περνούσαν και φορτηγά και λεωφορεία χωρίς προβλήματα. Δεν συμφωνώ με το σύστημα αυτό, αυτό τον περιοριστή. Είναι πολύ βαρύς. Αν ήταν πιο ανάλαφρη η κατασκευή δεν θα δημιουργούνταν αυτό το πρόβλημα. Ο άνθρωπος λέει "εγώ έκανα ότι μπορούσα για να αποφύγω να μην γίνει. Φρενάρισα άμεσα"», δήλωσε ο κ. Ματθαίου.