Λέκκας για Αλκυονίδες: Δεν γνωρίζουμε πότε θα ενεργοποιηθούν ξανά
Για τον κίνδυνο νέας πτώσης βράχων στην Κακιά Σκάλα που προκάλεσε το κλείσιμο της Εθνικής Οδού αλλά και τις επαναλαμβανόμενες σεισμικές δονήσεις στην Εύβοια μίλησε ο Ευθύμιος Λέκκας.
Ο πρόεδρος του ΟΑΣΠ, μιλώντας σε εκπομπή της ΕΡΤ αναφέρθηκε στο σεισμό της Εύβοιας και είπε ότι πάντα είναι πιθανό το ενδεχόμενο ενός μεγαλύτερου σεισμού καθώς οι τάσεις που συσσωρεύονται στην περιοχή, συσσωρεύονται αργά. Ωστόσο, όπως τόνισε, «δεν υπάρχουν μεγάλες ενεργείς ενεργές τεκτονικές δομές στην περιοχή, συνεπώς δεν έχουμε κανένα πρόβλημα από το συγκεκριμένο εστιακό χώρο».
Σχετικά με τον ανατολικό Κορινθιακό τόνισε ότι είναι «ο ομφαλός της σεισμικότητας στην Ελλάδα. Eίναι το σημείο αναφοράς. Ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με τον Κορινθιακό και Πατραϊκό κόλπο, που αν το κοιτάξουμε διαχρονικά είναι ένας κόλπος εγκάρσια στο ελληνικό τόξο. Είναι ένας κόλπος ο οποίος έχει προξενήσει το προκαλέσει το ενδιαφέρον ουσιαστικά πολυάριθμων επιστημονικών ομάδων από όλες τις χώρες του κόσμου και ο οποίος προσομοιάζει σαν ένας μικρός ωκεανός, ο οποίος συνέχεια ανοίγει».
Ο κ. Λέκκας εξήγησε ότι απομακρύνεται η Πελοπόννησος από την ηπειρωτική Ελλάδα. «Το κομβικό σημείο στον ελληνικό χώρο υψηλής σεισμικότητας είναι και ο Κορινθιακός αλλά και Πατραϊκός κόλπος, όπου εκεί ουσιαστικά συσσωρεύονται δυνάμεις. Το 1981 είχαμε το μεγάλο σεισμό των 6,7 βαθμών με αρκετά μεγάλες επιπτώσεις στη γύρω περιοχή αλλά και στην Αττική και από εκεί και πέρα αναπτύσσεται μία συζήτηση κατά πόσο μπορεί να επαναληφθεί ένα τέτοιο σεισμικό γεγονός. Δεν μπορούμε να δώσουμε απαντήσεις».
Δεν ξέρουμε πότε θα ενεργοποιηθούν οι Αλκυονίδες
Σύμφωνα με τον επιστήμονα «δεν μπορούμε να προσδιορίσουμε το χρόνο μέσα στον οποίο θα ενεργοποιηθούν ξανά οι Αλκυονίδες ή τα παράλληλα ρήγματα. Το σίγουρο είναι ότι όσο περνά ο χρόνος, τόσο μεγαλύτερο μέγεθος συσσωρεύεται ενέργεια και τόσο μεγαλύτερο μέγεθος μπορεί να έχουμε».
Τι συμβαίνει με την Κακιά Σκάλα
Αναφορικά με την Κακιά Σκάλα τόνισε ότι «είναι μία περιοχή η οποία έχει αυξημένο καταληκτικό κίνδυνο εδώ και 4.000 χρόνια. Τοποθετούνται καινούργιες βράχοπαγίδες, όπως λέμε γίνεται έλεγχος στα πρανή, έτσι ώστε να προσδιορίσουμε βράχους οι οποίοι είναι έτοιμοι προς κατάπτωση. Η προσπάθεια μας είναι να μειώσουμε τον κίνδυνο και να μειώσουμε και τη διακινδύνευση, δηλαδή τα ατυχήματα που υπάρχουν πάνω στην κατεύθυνση προς την Αθήνα».