ΕΛΛΑΔΑ

Έρχεται η 4η ελληνική Φρεγάτα Belharra (Pics)

Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος θα μεταβεί τη Δευτέρα στη Λοριάν για να παρευρεθεί στην τελετή καθέλκυσης της πρώτης FDI

Ξεκινούν και με τη «βούλα» οι συζητήσεις για την απόκτηση της τέταρτης ελληνικής Φρεγάτας Belharra, κλάσης «ΚΙΜΩΝ», την FDI «ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ». Το θέμα αναμένεται να συζητηθεί στη συνάντηση που θα έχει ο υπουργός Εθνικής Άμυνας με τον Γάλλο ομόλογό του στα ναυπηγεία της Group Naval.

Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος θα μεταβεί τη Δευτέρα στη Λοριάν για να παρευρεθεί στην τελετή καθέλκυσης της πρώτης FDI που βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής του ναυπηγείου για λογαριασμό του γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού. Πρόκειται αναμφίβολα για μία πολύ σημαντική ημέρα για το πρόγραμμα των Φρεγατών Belharra αλλά και για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό αφού όπως φαίνεται, σύντομα θα διαθέτει στο οπλοστάσιο του τέσσερα πανίσχυρα πλοία με αναβαθμισμένες δυνατότητες αεράμυνας, άρνησης περιοχής, πολέμου επιφανείας αλλά και ηλεκτρονικού και ανθυποβρυχιακού πολέμου.

Τιμή «ευκαιρίας»

Η σύμβαση που υπέγραψαν ο Νίκος Παναγιωτόπουλος και η πρώην υπουργός Άμυνας της Γαλλίας, Φλοράνς Παρλί, στο κατάστρωμα του θρυλικού Θωρηκτού Αβέρωφ, προέβλεπε το δικαίωμα προαίρεσης για την επέκταση της συμφωνίας αγοράς τριών Φρεγατών FDI Belharra με την προσθήκη ενός ακόμη πλοίου και μάλιστα στην ίδια τιμή που «έκλεισαν» τα υπόλοιπα.

Το κόστος δηλαδή, στο οποίο η Ελλάδα μπορεί να αποκτήσει μία ακόμη υπερσύγχρονη Φρεγάτα, μαζί με τον οπλισμό και την εκπαίδευση του πληρώματος, παραμένει περίπου στα 900 εκ. ευρώ, παρά τις σημαντικές ανατιμήσεις σε όλη την αλυσίδα της ναυπήγησης. Η τιμή θα παραμείνει κλειδωμένη μέχρι το καλοκαίρι του 2023 και με άλλα λόγια, αν η Αθήνα δεν εκμεταλλευτεί την «προσφορά» θα αναγκαστεί να καταβάλει πολλαπλάσιο τίμημα για τη μελλοντική απόκτηση ενός πλοίου αυτής της κλάσης.

Πατάνε «γκάζι» οι Γάλλοι

Η ταχύτητα ναυπήγησης των Φρεγατών Belharra έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία με το νούμερο 1 της παραγωγής, τη γαλλική «Ναύαρχος Ρονάρ» να πέφτει τη Δευτέρα στη θάλασσα.

Μέσα στις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να τοποθετηθεί ο ιστός που ενσωματώνει το ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης Sea Fire 500, το «υπερόπλο» των Belharra που έχει τη δυνατότητα να εγκλωβίζει ταυτόχρονα δεκάδες στόχους και να καθοδηγεί τους πυραύλους ASTER 30 σε αποστάσεις που ξεπερνούν τα 180 χιλιόμετρα.

Με την ολοκλήρωση των τελευταίων εργασιών που απομένουν, η γαλλική Φρεγάτα θα ξεκινήσει τις εξαντλητικές δοκιμές συστημάτων και όπλων εν πλω. Την ίδια ώρα, η πρώτη ελληνική Belharra, η Φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ» βρίσκεται στο στάδιο της συναρμολόγησης στη δεξαμενή της Λοριάν και αναμένεται να είναι έτοιμη για τις δοκιμές της στις αρχές του 2024.

Πριν από λίγες ημέρες μάλιστα, ο Αρχηγός ΓΕΝ, Αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης επισκέφθηκε το ναυπηγείο και επιθεώρησε το ελληνικό πλοίο. Όπως διαμορφώνεται το χρονοδιάγραμμα παραδόσεων αυτή τη στιγμή, το Πολεμικό Ναυτικό αναμένεται να ξεκινήσει τις παραλαβές ακόμη και στα μέσα του 2024, με την προϋπόθεση βεβαίως ότι το γαλλικό πλοίο θα περάσει με άριστα όλα τα τεστ.

Στην πόλη της δυτικής Γαλλίας, βρίσκονται ήδη στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού που επιβλέπουν τη διαδικασία ναυπήγησης των ελληνικών πλοίων ενώ σύντομα θα μεταβούν και οι «επίλεκτοι» που θα αποτελέσουν το πρώτο πλήρωμα παραλαβής της Φρεγάτας «ΚΙΜΩΝ». Οι «ΝΕΑΡΧΟΣ» και «ΦΟΡΜΙΩΝ» θα παραδοθούν μέχρι το 2025 και μερικούς μήνες μετά θα ακολουθήσει η «ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ».

Σε αναμονή για τις Κορβέτες

Σύμφωνα με στελέχη της κυβέρνησης η διαδικασία επιλογής των νέων Κορβετών του ελληνικού Στόλου αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τις αρχές του νέου έτους. Στόχος της Αθήνας είναι οι συμβάσεις με την ανάδοχο εταιρεία να υπογραφούν εντός του 2024, σε συνάρτηση φυσικά με την εξυγίανση των ναυπηγείων ώστε τα πλοία να κατασκευαστούν στην Ελλάδα. Φαβορί φαίνεται πως είναι οι ιταλικές Doha και οι γαλλικές GoWInd, με ανώτατες πηγές του ναυτικού Επιτελείου όμως να ξεκαθαρίζουν ότι προς το παρόν δεν υπάρχει νικητής στην «κούρσα».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης