Γραμμή 3 Μετρό: Το μεσημέρι της Δευτέρας ανοίγουν για το επιβατικό κοινό οι νέοι σταθμοί
Ανανεώθηκε:
Τη Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2022, θα γίνουν τα εγκαίνια των τριών νέων σταθμών της Γραμμής 3 του Μετρό στον Πειραιά. Στις 2 μετά το μεσημέρι, της ίδιας ημέρας θα δοθούν σε λειτουργία οι τρεις νέοι σταθμοί της Γραμμής 3 του Μετρό «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό θέατρο» σύμφωνα με ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ.
Την επόμενη ημέρα, Τρίτη 11 Οκτωβρίου, θα τεθεί σε ισχύ ο ανασχεδιασμός λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά.
Για περισσότερες πληροφορίες, οι επιβάτες μπορούν να καλούν στο πληροφοριακό κέντρο του ΟΑΣΑ 11185. Παράλληλα, όλες οι πληροφορίες για τα δρομολόγια της Γραμμής 3 του Μετρό, όπως αυτά διαμορφώνονται από τη Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2022, είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα της ΣΤΑ.ΣΥ.(www.stasy.gr)
Τα νέα δρομολόγια
Με την έναρξη λειτουργίας των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» προβλέπεται ημερήσια αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του μετρό κατά 132.000 επιβάτες, μειώνοντας ημερησίως, τόσο την κυκλοφορία των ΙΧ οχημάτων κατά 23.000, όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους. Με την επέκταση του δικτύου του μετρό κατά 3,2 χλμ, η γραμμή 3 «Δημοτικό Θέατρο-Δουκίσσης Πλακεντίας-Αεροδρόμιο» αριθμεί πλέον 27 σταθμούς.
H συχνότητα των δρομολογίων στο τμήμα Δημοτικό Θέατρο Δουκίσσης Πλακεντίας τις ώρες αιχμής (07.30-11.00 & 13:30 - 17:30) παραμένει στα 4΄ και τις νυχτερινές ώρες (22:00 - 00:20) μειώνεται στα 9΄ από 10΄. Στο τμήμα Αεροδρόμιο-Δημοτικό Θέατρο η συχνότητα διαμορφώνεται στα 36΄.
Το πρώτο δρομολόγιο από τους σταθμούς Δημοτικό Θέατρο και Δουκίσσης Πλακεντίας θα ξεκινά στις 05:30. Πρώτα δρομολόγια στις 05:30 θα ξεκινούν και από τους σταθμούς Αιγάλεω και Μοναστηράκι στην κατεύθυνση προς Δουκίσσης Πλακεντίας και από τον σταθμό Εθνική 'Αμυνα στην κατεύθυνση προς Δημοτικό Θέατρο. Το τελευταίο δρομολόγιο (Δευτέρα-Πέμπτη & Κυριακή) από το Δημοτικό Θέατρο θα γίνεται στις 23:59 και από τη Δουκίσσης Πλακεντίας στις 00:03. Παρασκευή και Σάββατο, οπότε και ισχύει η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας, οι τελευταίοι συρμοί θα αναχωρούν στη 01:06 από το Δημοτικό Θέατρο και στη 01:10 από τη Δουκίσσης Πλακεντίας. Τελευταίοι συρμοί από τον σταθμό Σύνταγμα προς όλες τις κατευθύνσεις θα αναχωρούν στις 00:23 (Δευτέρα - Πέμπτη & Κυριακή) και στη 01:30 (Παρασκευή και Σάββατο).
Η αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών
Το σχέδιο αναδιάρθρωσης του συγκοινωνιακού δικτύου που έχει διαμορφώσει ο ΟΑΣΑ για τη διασύνδεση των δήμων στις περιοχές που βρίσκονται οι νέοι σταθμοί του μετρό «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο» και για τη δυνατότητα νέων μετεπιβιβάσεων, βασίζεται σε ενισχύσεις και τροποποιήσεις λεωφορειακών γραμμών. Η αναδιαμόρφωση των γραμμών χωρίζεται σε δυο φάσεις:
Κατά την πρώτη φάση, με την έναρξη λειτουργίας των τριών νέων σταθμών, προβλέπονται άμεσες παρεμβάσεις, οι οποίες θα αξιολογηθούν μετά το πρώτο διάστημα λειτουργίας των σταθμών. Στη συνέχεια και σε εύλογο χρονικό διάστημα, θα ακολουθήσει η επόμενη φάση ανασχεδιασμού που θα περιλαμβάνει πρόσθετες συγκοινωνιακές ρυθμίσεις, οι οποίες θα απαιτηθούν μετά την ολοκληρωμένη λειτουργία της γραμμής 3, κατόπιν εκτίμησης και αξιολόγησης της διαμορφωθείσας κατάστασης στο συγκοινωνιακό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής
Πιο αναλυτικά, έχουν σχεδιαστεί οι εξής παρεμβάσεις:
- Η λεωφορειακή γραμμή 831 Αιγάλεω-Πειραιάς ενισχύεται με επιπλέον δρομολόγια καθ΄ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
- Η λεωφορειακή γραμμή 810 Σχιστό-Κορυδαλλός τροποποιείται σε τροφοδοτική γραμμή για τον σταθμό του μετρό «Κορυδαλλός» και θα διασυνδεθεί με την λεωφόρο Πέτρου Ράλλη.
- Η λεωφορειακή γραμμή 830 Αγία Βαρβάρα-Πειραιάς τροποποιείται σε τροφοδοτική γραμμή για τον σταθμό του μετρό «Κορυδαλλός».
- Η λεωφορειακή γραμμή 846 Νεάπολη-Νίκαια-Πειραιάς τροποποιείται σε τροφοδοτική γραμμή για τον σταθμό του μετρό «Νίκαια».
- Η λεωφορειακή γραμμή 900, η οποία δημιουργήθηκε τα τελευταία 2 χρόνια για να καλύψει την μεταβατική περίοδο μεταξύ της λειτουργίας των σταθμών μετρό «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» και των 3 νέων σταθμών του «Πειραιά», καταργείται.
Οι αφετηρίες και τέρματα των υφιστάμενων λεωφορειακών γραμμών παραμένουν ως έχουν.