ΕΛΛΑΔΑ

Προσωπικός γιατρός από την 1η Οκτωβρίου: Πώς θα ανοίξει ο φάκελος και πως θα γίνονται τα ραντεβού

Τα ραντεβού με τον προσωπικό γιατρό θα πρέπει να έχουν διάρκεια 15 λεπτών το κάθε ένα Pixabay

Σε λειτουργία θα τεθεί την 1η Οκτωβρίου το σύστημα των ραντεβού για τον προσωπικό γιατρό.

Το υπουργείο Υγείας εξέδωσε οδηγία σχετικά με την υποχρέωση των συμβεβλημένων με τον ΕΟΠΥΥ προσωπικών γιατρών να προγραμματίσουν τα ραντεβού τους.

Το πρώτο ραντεβού θα έχει διπλάσια διάρκεια (30 λεπτά), προκειμένου να συμπληρωθεί από τον γιατρό ο φάκελος υγείας του πολίτη. Κάθε προσωπικός γιατρός πρέπει να ορίσει το πρόγραμμα των ραντεβού του, σύμφωνα με τον αριθμό του εγγεγραμμένου πληθυσμού που έχει τη δεδομένη χρονική στιγμή. Ο πρώτος προγραμματισμός για το ραντεβού όλων των προσωπικών γιατρών θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τις 20 Σεπτεμβρίου.

Αναφέρεται πως είναι υποχρέωση όλων των προσωπικών γιατρών να επικοινωνήσουν με τους εγγεγραμμένους πολίτες για να συμπληρώσουν τον ιατρικό τους φάκελο, ακόμη και σε περίπτωση που δεν προσέλθουν για ραντεβού. Ο προγραμματισμός των ραντεβού θα πρέπει να γίνεται στο τέλος του μήνα και για τους δύο επόμενους για κάθε προσωπικό γιατρό.

Στην εγκύκλιο αναφέρεται το εξής παράδειγμα:

Έστω ότι ένας προσωπικός γιατρός έχει 1.000 εγγεγραμμένους πολίτες. Στο τέλος Σεπτεμβρίου, θα πρέπει να προγραμματιστούν τα ραντεβού για τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο.

Με βάση τους εγγεγραμμένους πολίτες, ο συγκεκριμένος προσωπικός γιατρός θα πρέπει να έχει προγραμματίσει 20 ώρες για τα ραντεβού. Στο τέλος Οκτωβρίου θα πρέπει να γίνει έλεγχος για τυχόν μεταβολή στον αριθμό των εγγεγραμμένων του συγκεκριμένου προσωπικού γιατρού. Στην περίπτωση που την τελευταία μέρα Οκτωβρίου οι εγγεγραμμένοι πολίτες στο συγκεκριμένο γιατρό έχουν ανέλθει στους 1.700, ο προσωπικός γιατρός πρέπει να διαθέσει επιπλέον 10 ώρες για τον Νοέμβριο, ενώ ο Δεκέμβριος πρέπει να προγραμματιστεί με βάση τον νέο αριθμό.

Τα ραντεβού που θα προγραμματιστούν θα πρέπει να έχουν διάρκεια 15 λεπτών το κάθε ένα, ενώ για τους πολίτες που προγραμματίζουν επίσκεψη για πρώτη φορά, η διάρκεια του ραντεβού θα είναι 30 λεπτά, καθώς απαιτείται η συμπλήρωση του ατομικού φακέλου υγείας κάθε πολίτη.

Τυχόν προγραμματισμένα ραντεβού των πολιτών σε συμβεβλημένους οικογενειακούς γιατρούς που είναι πλέον ενταγμένοι στον θεσμό του προσωπικού γιατρού παραμένουν ως έχουν.

Πάνω από 700.000 πολίτες στην πλατφόρμα μέσω των φαρμακείων

Περισσότεροι από 700.000 πολίτες έχουν εγγραφεί στο νέο θεσμό του προσωπικού ιατρού μέσω των φαρμακείων από τις 5:00μ.μ. το απόγευμα της περασμένης Πέμπτης 8 Σεπτεμβρίου, που άνοιξε η πλατφόρμα.

Ο αριθμός αυτός, καταδεικνύει ξεκάθαρα, την εμπιστοσύνη και την άρρηκτη σχέση που έχει ο Έλληνας με το φαρμακείο και τον φαρμακοποιό της γειτονιάς του.

Οι φαρμακοποιοί ανταποκρίθηκαν στην άμεση ανάγκη των πολιτών για την εγγραφή στο νέο αυτό θεσμό, τονίζει ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος σε σημερινή του ανακοίνωση και προσθέτει:

Τα φαρμακεία με ξεκάθαρη βούληση να ανταποκριθούν με αμεσότητα και ασφάλεια σε ανάγκες και στοχεύσεις της πολιτείας, συνέβαλαν καθοριστικά στη διαχείριση της πανδημίας και διαχειρίζονται ήδη επιτυχώς μία σειρά από ηλεκτρονικές εφαρμογές που υπηρετούν τη μετάβαση στη ψηφιακή διαχείριση και αξιοποίηση των δεδομένων υγείας, καθόσον ο φαρμακοποιός από τον πάγκο του μετέχει ενεργά:

-στην πλατφόρμα καταχώρησης του ραντεβού εμβολιασμού για την COVID-19,

-στην καταχώρηση στο εθνικό μητρώο ασθενών covid-19 του αποτελέσματος της διενεργούμενης στο φαρμακείο εξέτασης ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου για τον κορονοϊό,

-στην καταχώρηση στο εθνικό μητρώο εμβολιασμού του διενεργούμενου στο φαρμακείο αντιγριπικού εμβολιασμού,

-ενώ είχε ήδη χειριστεί επιτυχώς την πλατφόρμα διάθεσης των self-test στους δικαιούχους κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Διαχρονικά, είναι αποδεδειγμένη η ουσιαστική συμβολή των φαρμακείων στην ενίσχυση του Συστήματος Υγείας μέσω της διάθεσης φαρμακευτικών σκευασμάτων, τις επιστημονικές συμβουλές, τη συμμόρφωση των ασθενών στη φαρμακευτική αγωγή. Πλέον, τα φαρμακεία μεταβαίνουν σε μια νέα εποχή με έμφαση και στις υπηρεσίες υγείας και τη φαρμακευτική φροντίδα, πάντα στα πλαίσια της λειτουργίας τους ως μονάδες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας».

Και καταλήγει ο ΠΦΣ, τονίζοντας:

«Η Πολιτεία οφείλει πλέον στο νέο σκηνικό που διαμορφώνεται στην Υγεία μετά την πανδημία, να επιλύσει θεσμικά προβλήματα του κλάδου, να θεσμοθετήσει δράσεις και υπηρεσίες που ήδη παρέχονται, προς όφελος των πολιτών και του συστήματος υγείας».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης