ΕΛΛΑΔΑ

Μητσοτάκης για το Gov.gr Wallet: Η χώρα προχωρά στη μετάβαση προς μια νέα ψηφιακή εποχή

Screen Grab / Youtube

Παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τετάρτης η παρουσίαση της εφαρμογής Gov.gr Wallet, μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα νέα ψηφιακά αντίγραφα ταυτότητας και διπλώματος οδήγησης. Η παρουσίαση της εφαρμογής πραγματοποιήθηκε από τους συναρμόδιους Υπουργούς Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη, Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και Προστασίας του Πολίτη Τάκη Θεοδωρικάκο.

Κατά την ομιλία του ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι με την εφαρμογή Gov.gr Wallet επιτυγχάνεται η μετάβαση σε μια νέα ψηφιακή εποχή.

«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του Κράτους δεν είναι ένας επιφανειακός μοντερνισμός, αλλά μία βαθιά τομή, ένας κοινωνικός εκσυγχρονισμός με επίκεντρο τον άνθρωπο και τη ζωή του και μία μετάβαση σε μία δυναμική οικονομία και σε μία δίκαιη κοινωνία», επεσήμανε ο κ. Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός τόνισε πως το Κράτος πλέον έχει αποδείξει τις δυνατότητές του και έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των Ελλήνων πολιτών, καθώς τρία χρόνια μετά η συνεργασία ανάμεσα σε τρία υπουργεία και εν προκειμένω στα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Προστασίας του Πολίτη και Υποδομών και Μεταφορών αποδεικνύει πως έχει εμπεδωθεί η διαλειτουργικότητα δεδομένων του Δημοσίου σπάζοντας τα στεγανά, που υπήρχαν.

«Η προφανής επιτυχία της ψηφιακής επανάστασης, που διευκολύνει κατά πολύ την εξυπηρέτηση των πολιτών, επιταχύνει τη μετάβαση στη νέα ψηφιακή εποχή και μειώνει δραστικά την γραφειοκρατία δεν ήταν καθόλου αυτονόητη εξέλιξη», παρατήρησε ακολούθως ο πρωθυπουργός.

Μάλιστα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επέμεινε πως παρεμβάσεις όπως το power και το fuel pass δεν θα ήταν εφικτές, χωρίς την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού και την διαλειτουργικότητα των δεδομένων του Δημοσίου.

Ο πρωθυπουργός επέμεινε δε πως είναι αυτονόητη, όσο και πολύ σημαντική η αξία της συμπερίληψης στο ψηφιακό πορτοφόλι της ταυτότητας, αλλά και του διπλώματος οδήγησης.

Θεοδωρικάκος: Σημαντικό βήμα στην ψηφιακή μεταρρύθμιση του κράτους

«Σήμερα κάνουμε ένα νέο σημαντικό βήμα στην ψηφιακή μεταρρύθμιση του κράτους. Ένα πολύ σημαντικό βήμα στην ψηφιοποίηση των υπηρεσιών για την εξυπηρέτηση των πολιτών σε σημεία που σχετίζονται με το έργο και της Ελληνικής Αστυνομίας. Η ψηφιακή εφαρμογή με την οποία περνούν η ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης στο κινητό μας, είναι ασφαλώς μια μεγάλη διευκόλυνση για τους πολίτες, αλλά και για το έργο της ΕΛ.ΑΣ.», τόνισε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Τάκης Θεοδωρικάκος, στην παρουσίαση της εφαρμογής Gov.gr Wallet.

«Από τώρα οι πολίτες θα μπορούν να βεβαιώνουν σε οποιαδήποτε ευκαιρία τους είναι αναγκαίο, την ταυτότητά τους, μέσω της εφαρμογής στο κινητό και θα μπορούν να χρησιμοποιούν αυτή την εφαρμογή και για τα ταξίδια τους στο εσωτερικό της χώρας», πρόσθεσε, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι μέσω της συγκεκριμένης εφαρμογής «το μέλλον θα μας φέρει πιο κοντά και στα ταξίδια προς, τουλάχιστον, τις χώρες Σένγκεν, εφ΄ όσον η Ευρωπαϊκή Ένωση υιοθετήσει μια τέτοια πρόταση».

Ο κ. Θεοδωρικάκος επισήμανε ότι η νέα ψηφιακή εφαρμογή έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά μέτρων που αφορούν υπηρεσίες της ΕΛΑΣ, οι οποίες, σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, έχουν πάρει ψηφιακή μορφή: Διαδικασία για το γνήσιο της υπογραφής, ηλεκτρονική υποβολή δήλωσης απώλειας ταυτότητας, αίτηση ανανέωσης άδειας κυκλοφορίας μοτοποδηλάτου, αίτηση χορήγησης αντιγράφου αποσπάσματος από το βιβλίο αδικημάτων, συμβάντων, συλλήψεων, συστάσεων και παραπόνων της ΕΛΑΣ.

Αμέσως μετά σημείωσε: «Οι καταγγελίες πολιτών για εγκλήματα τα οποία συμβαίνουν στον κυβερνοχώρο, όλα αυτά πλέον, εδώ και αρκετούς μήνες, γίνονται με ηλεκτρονικό τρόπο. Έπαψαν να είναι αιτίες για να πηγαίνουν οι πολίτες της χώρας στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής τους. Εξυπηρετούνται πλέον πολύ πιο πρακτικά και ουσιαστικά, χωρίς να δαπανώνται δυνάμεις αστυνομικών και χωρίς οι πολίτες να χάνουν χρόνο».

Ως «κορυφαία στην ψηφιακή μεταρρύθμιση που αφορά την ΕΛ.ΑΣ.», χαρακτήρισε ο υπουργός την προώθηση της ψηφιοποίησης της επίδοσης 1,5 εκατομμυρίου δικογράφων ετησίως.

«Απελευθερώνονται 1.500 αστυνομικοί καθημερινά, που επιστρέφουν από τον Σεπτέμβριο στο βασικό τους καθήκον - την ασφάλεια του πολίτη», υπογράμμισε.

Σε ό,τι αφορά το δελτίο ταυτότητας, ο κ. Θεοδωρικάκος σημείωσε ότι «η ψηφιακή μορφή του, υπογραμμίζει ότι ακριβώς η ψηφιακή καταγραφή της ταυτότητας στο κινητό μας, προστίθεται στην πρόσφατη απόφαση της κυβέρνησης να επεκταθεί η διάρκεια ισχύος των διαβατηρίων στα δέκα χρόνια. Πρόκειται για αποφάσεις που διευκολύνουν τους πολίτες, μειώνουν σημαντικά το διοικητικό κόστος και την γραφειοκρατία. Ταυτόχρονα, εξοικονομούν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, και για τους πολίτες, και για το κράτος».

«Συνεχίζουμε λοιπόν, σε στενή συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το έργο των ψηφιακών μεταρρυθμίσεων στην ΕΛΑΣ, με ένα ξεκάθαρο στόχο και ένα σαφές σχέδιο: Να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση του πολίτη, να κάνουμε πράξη μια Αστυνομία σύγχρονη, αποτελεσματική απέναντι σε κάθε μορφή εγκκλήματος και βίας, και πάνω απ' όλα φιλική απέναντι στους πολίτες. Φιλική ιδιαίτερα απέναντι στους νέους ανθρώπους», κατέληξε ο κ. Θεοδωρικάκος.

Κώστας Καραμανλής: Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους είναι γεγονός

Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, εξέφρασε την εκτίμηση ότι «ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους είναι ένα γεγονός που δεν μπορεί πλέον να αμφισβητηθεί από κανέναν».

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι η κυβέρνηση κέρδισε ένα σημαντικό στοίχημα, αυτό της ψηφιακής μετάβαση και πρόσθεσε πως «η χώρα βγαίνει οριστικά από τον "Ψηφιακό Μεσαίωνα"».

«Το πιο σημαντικό για την κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι ο σεβασμός στον πολίτη, να μην τον ταλαιπωρεί με χρονοβόρες και δύσκολες γραφειοκρατικές διαδικασίες», πρόσθεσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Από την πλευρά του, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, τόνισε ότι ο πολίτης κερδίζει ευκολία, ασφάλεια, ταχύτητα, καθώς έχει διασφαλιστεί η άμεση έκδοση και αποθήκευση, ενσωμάτωση στο ψηφιακό wallet του κινητού, θωράκιση των συναλλαγών με ψηφιακή συγκατάθεση, μείωση της απάτης, δυνατότητα άμεσης ανάκλησης της ισχύoς και γρήγορη επίδειξη και επαλήθευση μέσω κωδικού QR. Ο υπουργός επισήμανε ότι χρησιμοποιήθηκαν οι εσωτερικές υποδομές του gov.gr.

Στην παρουσίαση της εφαρμογής ο κ. Πιερρακάκης εξήγησε βήμα βήμα το πώς μπορούν να «κατεβάζουν» οι πολίτες την εφαρμογή.

«Κατεβάζω την εφαρμογή από το wallet.gov.gr, κάνω login μέσω TaxisNet ή κωδικών web banking και επιβεβαιωτικό SMS, εκδίδω κάθε έγγραφο με ένα επιβεβαιωτικό SMS».

Gov.gr Wallet - Αναλυτική παρουσίαση

Τα ψηφιακά αντίγραφα έχουν ακριβώς την ίδια ισχύ με τα έγχαρτα πιστοποιητικά εντός της χώρας, με μόνη εξαίρεση τα διεθνή ταξίδια. Με τον τρόπο αυτό, οι πολίτες μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν το κινητό τους για οποιαδήποτε συναλλαγή τους εντός Ελλάδας, όπως ακριβώς χρησιμοποιούσαν ως τώρα την αστυνομική τους ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησής τους. Περαιτέρω, μέσα από την εφαρμογή αποκτούν τη δυνατότητα να υπογράφουν ψηφιακά έγγραφα ακόμα πιο εύκολα, γρήγορα και με μεγαλύτερη ασφάλεια, μέσω του docs.gov.gr.

Η εφαρμογή σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας - ΕΔΥΤΕ Α.Ε. (GRNET), εποπτευόμενο φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η άντληση όλων των απαραίτητων στοιχείων πραγματοποιείται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.

Η σχετική εφαρμογή, πάντως, η οποία ονομάζεται Gov.gr Wallet είναι ήδη διαθέσιμη στο Google Play Store και στο App Store από όπου μπορείτε ήδη να την «κατεβάσετε» αλλά και να δείτε πως θα είναι η μορφή των δύο ψηφιακών εγγράφων.

Η ψηφιακή ταυτότητα και το ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης θα είναι προς χρήση εντός της ελληνικής επικράτειας αν και θα πρέπει να σημειωθεί ότι υπάρχουν ήδη επαφές προκειμένου να είναι δυνατή η χρήση τους τουλάχιστον εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Εγκατάσταση εφαρμογής και αυθεντικοποίηση πολιτών

Το Gov.gr Wallet είναι ήδη διαθέσιμο στα app stores των λογισμικών iOS και Android και η χρήση του θα είναι δυνατή τμηματικά σύμφωνα με το τελευταίο ψηφίο στον ΑΦΜ του πολίτη αρχής γενομένης σήμερα από τον αριθμό 1, την Πέμπτη το 2 κ.ο.κ.. Εναλλακτικά, οι πολίτες μπορούν να κατεβάσουν την εφαρμογή μέσω της σελίδας wallet.gov.gr. Για την ασφαλή πρόσβαση στην εφαρμογή, η ταυτοποίηση του πολίτη γίνεται σε πρώτο επίπεδο με τους κωδικούς στο Taxisnet και κατόπιν με την καταχώρηση κωδικού μιας χρήσης (OTP – One Time Password), ο οποίος αποστέλλεται σε αριθμό κινητού τηλεφώνου που ανήκει επιβεβαιωμένα στον πολίτη. Για τον σκοπό αυτό ο πολίτης θα πρέπει πριν εισέλθει στην εφαρμογή:

  • είτε να έχει καταχωρήσει τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ) μέσω του notify.gov.gr,
  • είτε να έχει βεβαιώσει ψηφιακά την υπογραφή του μέσω του gov.gr (Υπεύθυνη Δήλωση, Εξουσιοδότηση, Ψηφιακή Βεβαίωση Εγγράφου, Ιδιωτικό Συμφωνητικό).

Αφού αυθεντικοποιηθεί, ο πολίτης καλείται να δώσει άδεια για να λαμβάνει ειδοποιήσεις από την εφαρμογή, οι οποίες είναι απαραίτητες για την λειτουργία της λόγω του μηχανισμού συγκατάθεσης σε περίπτωση επαλήθευσης ενός ψηφιακού εγγράφου. Επιπλέον, έχει τη δυνατότητα να επιλέξει την ενεργοποίηση της δυνατότητας εύκολης πρόσβασης (quick login), η οποία παρέχεται σύμφωνα με τις προδιαγραφές κάθε συσκευής.

Δημιουργία και αποθήκευση αντιγράφων

Αφού εισέλθει στο περιβάλλον της εφαρμογής, ο πολίτης μπορεί με ελάχιστα κλικ να δημιουργήσει και να αποθηκεύσει το ψηφιακό αντίγραφο της αστυνομικής του ταυτότητας ή/και του διπλώματος οδήγησης του. Αρχικά επιλέγει ποιο έγγραφο θέλει να εκδώσει και κατόπιν λαμβάνει με SMS έναν κωδικό μιας χρήσης (OTP – One Time Password) τον οποίο και εισάγει στην εφαρμογή. Αμέσως μετά, το έγγραφο δημιουργείται και αποθηκεύεται στην εφαρμογή και στο wallet του κινητού τηλεφώνου. Η ίδια διαδικασία επαναλαμβάνεται εκ νέου για κάθε νέα έκδοση αντιγράφου.

Στοιχεία ψηφιακών αντιγράφων και επαλήθευση γνησιότητας

Τα ψηφιακά αντίγραφα του Gov.gr Wallet περιλαμβάνουν όλα τα στοιχεία που περιέχονται στις αστυνομικές ταυτότητες και τα διπλώματα οδήγησης αντίστοιχα. Ενσωματώνουν, επιπλέον, έναν κωδικό QR και έναν μοναδικό κωδικό εγγράφου, μέσω του οποίου πραγματοποιείται η επαλήθευση γνησιότητάς τους. Ειδικά, αναφορικά με το ψηφιακό αντίγραφο του διπλώματος οδήγησης, η φωτογραφία που θα εμφανίζεται αντλείται από το Μητρώο Δελτίων Αστυνομικών Ταυτοτήτων της Ελληνικής Αστυνομίας, συνεπώς θα είναι ίδια με της αστυνομικής ταυτότητας και όχι κατ’ ανάγκη ίδια με εκείνη του διπλώματος οδήγησης.

Η επαλήθευση γνησιότητας κάθε ψηφιακού αντιγράφου γίνεται με τον κωδικό QR του. Μόλις κάποιος σκανάρει τον κωδικό QR ενός πολίτη μέσω της ίδιας εφαρμογής Gov.gr Wallet, ο τελευταίος λαμβάνει ειδοποίηση από την εφαρμογή, προκειμένου να δώσει έγκριση στον ελεγκτή προκειμένου να επαληθεύσει τα στοιχεία του. Αφού ο πολίτης εγκρίνει τον έλεγχο, στην οθόνη της εφαρμογής εμφανίζεται ένας εξαψήφιος κωδικός τον οποίο πρέπει να υπαγορεύσει ή να επιδείξει στον ελεγκτή και εκείνος με τη σειρά του να τον καταχωρίσει στη δική του συσκευή. Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία, τότε και μόνο τότε τα στοιχεία του ψηφιακού αντιγράφου εμφανίζονται για μία και μόνο φορά στη συσκευή του ελεγκτή, χωρίς τη δυνατότητα αποθήκευσης.

Η δυνατότητα γρήγορης επαλήθευσης

Ο πολίτης έχει τη δυνατότητα να επιλέγει όποτε το επιθυμεί τη λειτουργία γρήγορης επαλήθευσης (quick scan). Μέσω της συγκεκριμένης λειτουργίας, ο πολίτης δίνει ουσιαστικά «προέγκριση» για τον επόμενο και μόνο έλεγχο, εφόσον αυτός πραγματοποιηθεί αποκλειστικά εντός των επόμενων πέντε λεπτών. Επιδεικνύοντας τον quick scan κωδικό QR ο έλεγχος πραγματοποιείται ταχύτερα, καθώς ο ελεγκτής αποκτά απευθείας πρόσβαση στα στοιχεία του πολίτη. Με τον τρόπο αυτό, ο πολίτης μπορεί να εξυπηρετηθεί αμεσότερα, ιδίως σε περιπτώσεις που παρατηρείται συνωστισμός ή που απαιτείται ταχύτητα, όπως π.χ. είσοδος σε συναυλίες, αεροπλάνα κ.α..

Η δυνατότητα υπογραφής εγγράφων στο docs.gov.gr

Τέλος, μέσω του Gov.gr Wallet ο πολίτης μπορεί να υπογράφει ταχύτερα και ασφαλέστερα έγγραφα μέσω του docs.gov.gr. Συγκεκριμένα, εφόσον ο πολίτης έχει εγκαταστήσει στο κινητό του τηλέφωνο την εφαρμογή και έχει αποθηκεύσει την αστυνομική του ταυτότητα, θα μπορεί να επιλέξει και να εγκρίνει την έκδοση ενός ψηφιακού εγγράφου μέσω της εφαρμογής αντί να λάβει με SMS έναν κωδικό μιας χρήσης (OTP – One Time Password).

Απώλεια ή αντικατάσταση έγχαρτων πιστοποιητικών και απώλεια συσκευής

Εάν ο πολίτης δηλώσει την απώλεια της αστυνομικής του ταυτότητας είτε αυτοπροσώπως σε ένα Αστυνομικό Τμήμα είτε μέσω του gov.gr, τότε αυτόματα και άμεσα οποιοδήποτε ψηφιακό αντίγραφο έχει εκδοθεί ακυρώνεται. Το ίδιο ισχύει και εάν ο πολίτης δηλώσει την απώλεια του διπλώματος οδήγησης σε ένα Αστυνομικό Τμήμα, σε ένα ΚΕΠ ή στη Διεύθυνση Μεταφορών της αρμόδιας Περιφέρειας.

Σε περιπτώσεις που εκδίδεται νέα αστυνομική ταυτότητα ή νέο δίπλωμα οδήγησης για άλλον λόγο πέραν της απώλειας, τότε τα ψηφιακά αντίγραφα των παλαιότερων έγχαρτων πιστοποιητικών ακυρώνονται αυτόματα και πρέπει να εκδοθούν ψηφιακά αντίγραφα των νέων πιστοποιητικών, ακολουθώντας την ίδια διαδικασία για την αρχική τους έκδοση.

Σε περίπτωση απώλειας της συσκευής όπου είναι αποθηκευμένα τα ψηφιακά αντίγραφα, ο πολίτης μπορεί να ανακαλέσει την ισχύ των αποθηκευμένων ψηφιακών αντιγράφων μέσω της σχετικής υπηρεσίας στο gov.gr. Η ανάκληση των φυσικών αντιγράφων δεν ακυρώνει τα αντίστοιχα έγχαρτα πιστοποιητικά.

Απαραίτητες διευκρινίσεις

Η έκδοση ψηφιακών αντιγράφων επιτρέπεται μόνο εφόσον ο πολίτης κατέχει νόμιμα το αντίστοιχο έγχαρτο πιστοποιητικό. Ως εκ τούτου, σε περιπτώσεις προσωρινής ή οριστικής ανάκλησης ή κράτησης της αστυνομικής ταυτότητας ή/και του διπλώματος οδήγησης, τα μητρώα που διαλειτουργούν στην εφαρμογή ενημερώνονται αυτόματα, ώστε ο πολίτης να μην εκδίδει, αποθηκεύει ή χρησιμοποιεί τα αντίστοιχα ψηφιακά αντίγραφα.

Προϋπόθεση για τη χρήση του Gov.gr Wallet είναι η εγκατάσταση της εκάστοτε τελευταίας έκδοσης της εφαρμογής.

Επιπλέον, κάθε πολίτης μπορεί να αποθηκεύει τα ψηφιακά αντίγραφα μόνο σε μία συσκευή. Σε περίπτωση που προβεί σε έκδοση και αποθήκευση ψηφιακού αντιγράφου σε δεύτερη συσκευή, τότε τα προηγούμενα ψηφιακά αντίγραφα ανακαλούνται αυτόματα.

Τα ψηφιακά αντίγραφα έχουν εντός της ελληνικής επικράτειας ακριβώς την ίδια ισχύ με τα αντίστοιχα έγχαρτα πιστοποιητικά. Συνεπώς, από σήμερα οι πολίτες μπορούν να τα επιδεικνύουν αντί για την αστυνομική ταυτότητα ή το δίπλωμα οδήγησης. Κατ’ εξαίρεση, αναφορικά με τις συναλλαγές πολιτών με πιστωτικά ιδρύματα, με χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς και με παρόχους υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, τα ψηφιακά αντίγραφα θα ξεκινήσουν να έχουν ισχύ από την 1η Οκτωβρίου 2022.

Το ψηφιακό αντίγραφο ταυτότητας δεν συνιστά ταξιδιωτικό έγγραφο. Ως εκ τούτου, μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σε πτήσεις εσωτερικού, αλλά όχι σε διεθνείς πτήσεις ή σε μετακινήσεις εντός της ζώνης Σένγκεν.

Συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις βρίσκονται στην εφαρμογή και στο wallet.gov.gr. Επιπλέον, οι πολίτες μπορούν να υποβάλουν αιτήματα εξυπηρέτησης και υποστήριξης στο wallet.gov.gr/support.

Επόμενες προσθήκες στην εφαρμογή

Στο μέλλον πρόκειται να προστεθούν στην εφαρμογή περισσότερα έγγραφα, όπως τα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας, τα στοιχεία για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, το αποτέλεσμα του Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) και η ημερομηνία του επόμενου ελέγχου, τα στοιχεία ασφάλισης κλπ. Περαιτέρω, μελλοντικά θα είναι δυνατή και η αυθεντικοποίηση στο gov.gr μέσω του Gov.gr Wallet.

Τι αλλάζει - Τα στοιχεία που θα αποθηκεύονται σε ψηφιακή μορφή

Με βάση την τροπολογία, τα στοιχεία που θα αποθηκεύονται στην εν λόγω εφαρμογή θα μπορεί ο κάτοχος του κινητού τηλεφώνου «να τα επιδεικνύει, για σκοπό ταυτοποίησής του, σε φορείς του δημόσιου τομέα κατά έννοια περ. α’ παρ. του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’143), δικαστικές αρχές και φυσικά και νομικά πρόσωπα του ιδιωτικού τομέα, που νομιμοποιούνται για έλεγχο ταυτότητας ταυτοποίηση, στο πλαίσιο άσκησης των κατά αρμοδιοτήτων τους εκπλήρωσης των κατά υποχρεώσεών τους».

Ειδικότερα:

Ταυτότητα

  • Ο αριθμός ταυτότητας.
  • Το ονοματεπώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες.
  • Το πατρώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες.
  • Το μητρώνυμο με ελληνικούς χαρακτήρες.
  • Η ημερομηνία γέννησης.
  • Ο τόπος γέννησης.
  • Η ημερομηνία και αρχή έκδοσης της ταυτότητας.
  • Η φωτογραφία του κατόχου.

Δίπλωμα οδήγησης

  • Ο αριθμός άδειας οδήγησης.
  • Το ονοματεπώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες.
  • Η ημερομηνία γέννησης.
  • Ο τόπος γέννησης.
  • Η ημερομηνία και αρχή έκδοσης άδειας οδήγησης.
  • Η ημερομηνία λήξης ισχύος άδειας οδήγησης.
  • Ο αριθμός φορολογικού μητρώου (Α.Φ.Μ.).
  • Ο κωδικός κατηγορίας οχήματος.
  • Η ημερομηνία έκδοσης κατηγορίας οχήματος
  • Η ημερομηνία λήξης ισχύος κατηγορίας οχήματος.
  • Η φωτογραφία του κατόχου.

Θα πρέπει να τονιστεί ότι η αποθήκευση των άνωθεν στοιχείων θα μπορεί να γίνει από μία μόνο κινητή συσκευή φυσικού προσώπου.

Στόχος μετά το δίπλωμα και την ταυτότητα, είναι να «μπει» στα κινητά μας τηλέφωνα το ΚΤΕΟ και η ασφάλεια.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης