Νέο δεκαήμερο εκπτώσεων ζητά η ΕΣΕΕ
Νέο δεκαήμερο προσφορών από 14 έως 24 Μαΐου ζητά η Εθνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), καθώς όπως προέκυψε από έρευνά της, η περίοδος των ενδιάμεσων εκπτώσεων της άνοιξης δεν βοήθησε ιδιαίτερα τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΕΕ οι επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην εκπτωτική περίοδο του Μαΐου, αποτελούν τα τρία τέταρτα του δείγματος, ενώ μόλις μία στις τέσσερις επιχειρήσεις έκανε προσφορές. Επιπλέον, μόνο το 2% των επιχειρήσεων στην Αττική είχαν έκπτωση σε όλα τους τα εμπορεύματα.
Το μεγαλύτερο κομμάτι των επιχειρήσεων επέλεξε να διαμορφώσει το επίπεδο των εκπτώσεων μεταξύ 11% και 20% και εν συνεχεία μεταξύ 21% και 40%.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, χαρακτηριστικό είναι ότι σχεδόν όλοι οι εκπρόσωποι των εμπορικών συλλόγων, ανέφεραν στην έρευνα της ΕΣΕΕ ότι σημειώθηκε μείωση στις πωλήσεις στην περιοχή τους, σε σχέση με πέρυσι, ενώ μόλις οι 7 στους 74 αναφέρουν πως οι πωλήσεις των καταστημάτων της περιοχής τους κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα σε σχέση με το 2015. Σημαντικό τμήμα των εκπροσώπων (οι 30 στους 74) εκτιμούν ότι η μείωση των πωλήσεων κινήθηκε στο 11-20% σε σχέση με πέρυσι.
Εκπτώσεις ανά κλάδο
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το επίπεδο των εκπτώσεων ανάλογα με τον κλάδο δραστηριότητας των επιχειρήσεων:
- Μία στις δύο επιχειρήσεις στον κλάδο των επιμορφωτικών και ψυχαγωγικών ειδών δεν συμμετείχαν στις εκπτώσεις του Μαΐου.
- Το αντίστοιχο ποσοστό στις επιχειρήσεις με είδη ένδυσης/υπόδησης περιορίζεται στο 10%. Επίσης παρατηρείται ότι ο συγκεκριμένος κλάδος πραγματοποιεί ως επί το πλείστον χαμηλής τάξεως εκπτώσεις, δεδομένου ότι περίπου οι μισοί επιχειρηματίες δήλωσαν ότι μείωσαν τις τιμές των εμπορευμάτων τους μεταξύ 11% και 20%.
- Μία στις τρεις επιχειρήσεις διέθεσαν σε έκπτωση συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων.
- Μία στις πέντε μείωσαν τις τιμές σε όλα τα εμπορεύματά τους, είτε αυτά ήταν νέες παραλαβές, είτε εμπορεύματα που είχαν σε απόθεμα.
- Μεγάλη διαφοροποίηση προκύπτει αν συγκριθούν οι επιχειρήσεις της Αττικής, με αυτές που δραστηριοποιούνται στην υπόλοιπη Ελλάδα. Συγκεκριμένα, στην Αττική το 47% διέθεσε σε έκπτωση μια συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων, ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα το ποσοστό αυτό διαμορφώνεται στο 24% των επιχειρήσεων.
- Στην Αττική, το ποσοστό των επιχειρήσεων που είχαν σε όλα τα εμπορεύματά τους έκπτωση είναι μόλις 2%, ενώ στις υπόλοιπες περιφέρειες φτάνει στο 45% των επιχειρήσεων του δείγματος.