ΕΛΛΑΔΑ

Στην Βουλή τροπολογία για αναλογικά διόδια

Στην Βουλή τροπολογία για αναλογικά διόδια

Τέλος στις διελεύσεις βαρέων οχημάτων από το παράπλευρο οδικό δίκτυο βάζει το υπουργείο Υποδομών με τροπολογία που κατατέθηκε την Τετάρτη.

Με την ίδια τροπολογία θεσπίζονται αναλογικά ηλεκτρονικά διόδια στο οδικό δίκτυο που δεν υπάγεται στις Συμβάσεις Παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων και αφορά ουσιαστικά στην Εγνατία Οδό και τους κάθετους άξονες.

Οι όποιες εξαιρέσεις θα καθορίζονται με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών και θα αφορούν, μεταξύ άλλων, στη μόνιμη διαμονή του ιδιοκτήτη του οχήματος σε όμορη περιοχή, σε δημότη, σε εκτέλεση δημόσιου ή ιδιωτικού έργου.

Αυτά προβλέπονται, μεταξύ άλλων, σε τροπολογία του υπουργείου που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου «Κύρωση της Συμφωνίας Εταιρικής Σχέσης και Συνεργασίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των κρατών-μελών της, αφενός και της Δημοκρατίας του Ιράκ αφετέρου».

Με την τροπολογία δημιουργείται αυτοτελής υπηρεσία Οδικών Τελών με αντικείμενο:

- τη σύνταξη προδιαγραφών για ενιαία ηλεκτρονικά διόδια.

- την ανάπτυξη και λειτουργία συστήματος ηλεκτρονικής διαχείρισης οδικών υποδομών παρακολούθησης και χρέωσης διοδίων.

-την ανάπτυξη και λειτουργία ηλεκτρονικού συστήματος παρακολούθησης και καταγραφής –επεξεργασίας κυκλοφοριακών φόρτων.

Στη συνιστώμενη Υπηρεσία υπάγεται το σύνολο του οδικού δικτύου της χώρας. Επιπλέον, οι προτεινόμενες ρυθμίσεις εφαρμόζονται για την κατασκευή και διαχείριση νέων σταθμών διοδίων, πλην εκείνων που αφορούν σε συμβάσεις παραχώρησης.

Σε ό,τι αφορά τα διόδια, στην τροπολογία αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι η αναλογική χρέωση των τελών ανά κατηγορία οχήματος, μπορεί να γίνεται:

- ανά χιλιόμετρο χρήσης του δικτύου

- αναλογικά ανά περίοδο χρήσης του δικτύου (ημερήσια, εβδομαδιαία, μηνιαία, ετήσια κ.α) με την επιφύλαξη του νομικού καθεστώτος που διέπει τις συμβάσεις παραχώρησης.

Επιπλέον, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην τροπολογία, θεσπίζεται ρητή απαγόρευση για την κατασκευή και λειτουργία νέων κατ’ ουσίαν μετωπικών διοδίων εφόσον δεν εξατομικεύονται οι χρεώσεις βάσει πραγματικής χρήσης ανά διερχόμενο όχημα.