ΕΛΛΑΔΑ

Από το Ιράν στη Μόρια και τρία χρόνια μετά, αριστούχος των Πανελληνίων

Από το Ιράν στη Μόρια και τρία χρόνια μετά, αριστούχος των Πανελληνίων
«Ολοι οι πρόσφυγες μπορούμε να μάθουμε Ελληνικά και να ενταχθούμε στις τοπικές κοινωνίες. Φτάνει να μας δοθεί η ευκαιρία»: Η συγκινητική ιστορία του 19χρονου Κούρο Μπαϊγκί Video Screen-Grab

Δεύτερος στη Θετική Κατεύθυνση, με μικρή απόκλιση από τον πρώτο αριστούχο, αναδείχθηκε ο 19χρονος Κούρος Νουρμοχαμαντί Μπαϊγκί από το Ιράν, ο οποίος έφτασε στη Μυτιλήνη μαζί με την οικογένειά του πριν τρία χρόνια, το 2019, με μία βάρκα.

Ο Κούρος ή Κύρος στα ελληνικά -ο βασιλιάς των Περσών, όπως ο ίδιος εξηγεί- βγήκε δεύτερος στο σχολείο του και θέλει να σπουδάσει στη Θεσσαλονίκη, στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών.

Ο αριστούχος μαθητής έγραψε στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις 20 στα Μαθηματικά και στη Φυσική, 19,5 στη Χημεία και 13,5 στην έκθεση. «Ε, λογικό είναι», λέει γελώντας για την έκθεση, αφού τρία χρόνια πριν δεν ήξερε τη γλώσσα.

«Από το Ιράν φύγαμε για διάφορους λόγους, ο πατέρας μου είχε προβλήματα, η μετάβαση δεν ήταν εύκολη» δηλώνει στο Aeolos TV και υπογραμμίζει:

«Οι καθηγητές μου πραγματικά με στήριξαν πάρα πολύ, θέλω να τους ευχαριστήσω».

«Έμαθα ελληνικά σε τρία χρόνια γιατί ζούσα σε ένα περιβάλλον που μιλούσαν Ελληνικά. Ολοι οι πρόσφυγες μπορούμε να μάθουμε Ελληνικά και να ενταχθούμε στις τοπικές κοινωνίες. Φτάνει να μας δοθεί η ευκαιρία», λέει χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος μαζί με τον κατά τέσσερα χρόνια μικρότερο αδελφός του και τους γονείς τους, ξεκίνησαν το επικίνδυνο ταξίδι από τα τουρκικά παράλια, στις 15 Αυγούστου του 2019. Μεταφέρθηκαν στη Μόρια, πριν καεί ολοσχερώς, και από εκεί στον δημοτικό καταυλισμό του Καρά Τεπέ. Οταν αυτός ο καταυλισμός έκλεισε, μεταφέρθηκαν στον καταυλισμό του κέντρου υποδοχής προσφύγων του Καρά Τεπέ. Τους τελευταίους μήνες «που πήραμε χαρτιά νοικιάσαμε σπίτι και ζούμε εδώ κανονικά» λέει στο stonisi.gr.

Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες

Τέλος η αναμονή για τους υποψήφιους των εξετάσεων, καθώς ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες τους το μεσημέρι τις Τρίτης και πλέον έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν στη συμπλήρωση των μηχανογραφικών δελτίων.

Όπως έχει γίνει γνωστό από το Υπουργείο Παιδείας, οι βαθμολογίες των υποψηφίων από τα Γενικά και τα Επαγγελματικά Λύκεια αναρτήθηκαν στις 13:00 και τοιχοκολλήθηκαν ήδη στα σχολεία.

Το Υπουργείο Παιδείας θα εκδώσει νεότερο δελτίο τύπου για την ανακοίνωση αποτελεσμάτων στα ειδικά μαθήματα πανελλαδικών εξετάσεων 2022, καθώς και για την έναρξη συμπλήρωσης του Μηχανογραφικού Δελτίου.

Οι υποψήφιοι μπορούν να δουν τα αποτελέσματα με τρεις τρόπους:

• Ο πρώτος με την ανάρτηση των βαθμολογιών στα Λύκεια της χώρας

• Ο δεύτερος με γραπτό μήνυμα που θα λάβουν οι τελειόφοιτοι που έχουν καταχωρίσει το κινητό τους τηλέφωνο στη σελίδα του υπουργείου Παιδείας smsresults.minedu.gov.gr ως τις 24 Ιουνίου

• Ο τρίτος μέσω της εφαρμογής του ΥΠΑΙΘ results.it.minedu.gov.gr όπου οι υποψήφιοι μπορούν να μάθουν τους βαθμούς τους πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό τους και το αρχικό γράμμα από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο, σε κεφαλαίους χαρακτήρες.

Πώς γίνεται ο υπολογισμός των μορίων

Ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου που συμμετέχει στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2022 και εφεξής για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων, γίνεται ως εξής: ο γραπτός βαθμός σε καθένα από τα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, πολλαπλασιάζεται με τον αντίστοιχο συντελεστή βαρύτητας, όπως αυτός καθορίστηκε με απόφαση της Συγκλήτου του οικείου ΑΕΙ για κάθε Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση Τμήματος. Τα τέσσερα ανωτέρω γινόμενα προστίθενται και το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται επί 1.000, για να προκύψει ο συνολικός αριθμός μορίων κάθε υποψηφίου.

Δεδομένου του γεγονότος ότι οι συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων, όπως τέθηκαν από τα Ιδρύματα, σε κάποιες περιπτώσεις διαφέρουν μεταξύ Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων ιδίου γνωστικού αντικειμένου, ενδέχεται να προκύψουν διαφοροποιήσεις στον υπολογισμό των μορίων των υποψηφίων.

Ακολουθούν ενδεικτικά παραδείγματα υπολογισμού μορίων και στα τέσσερα επιστημονικά πεδία:

Υποψήφιος για το 1ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε την εξής βαθμολογία:

Υποψήφιος για το 2ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε την εξής βαθμολογία:

Υποψήφιος για το 3ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε την εξής βαθμολογία:

Υποψήφιος για το 4ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε την εξής βαθμολογία:

Σχετικά με τα κριτήρια ισοβάθμιας

α. Η επιλογή των υποψηφίων γίνεται μόνο για τις Σχολές ή τα Τμήματα που έχουν δηλώσει προτίμηση εισαγωγής και κατά φθίνουσα σειρά μορίων, μέχρι τη συμπλήρωση των θέσεων εισακτέων σε κάθε Σχολή ή Τμήμα κατά περίπτωση.

β. Για κάθε επιστημονικό πεδίο τα μαθήματα που υπολογίζονται για τα κριτήρια ισοβαθμίας είναι τα ακόλουθα:

αα) για το πρώτο (1ο) Επιστημονικό Πεδίο: Α΄ Αρχαία Ελληνικά, Β΄ Ιστορία, Γ΄ Λατινικά, Δ΄ Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.

ββ) για το δεύτερο (2ο) Επιστημονικό Πεδίο: Α΄ Μαθηματικά, Β΄ Φυσική, Γ΄ Χημεία, Δ΄ Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία,

γγ) για το τρίτο (3ο) Επιστημονικό Πεδίο: Α΄ Βιολογία, Β΄ Χημεία, Γ΄ Φυσική, Δ΄ Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία,

δδ) για το τέταρτο (4ο) Επιστημονικό Πεδίο: Α΄ Μαθηματικά, Β΄ Οικονομία, Γ΄ Πληροφορική, Δ΄ Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.

γ. Σε περίπτωση ισοβαθμίας δύο ή περισσοτέρων υποψηφίων στη θέση του τελευταίου εισαγόμενου σε Σχολή ή Τμήμα,

i) εισάγεται ο υποψήφιος που έχει μεγαλύτερο βαθμό στο μάθημα με τον μέγιστο συντελεστή βαρύτητας. Αν δεν υπάρχει ένα μοναδικό μάθημα με μέγιστο συντελεστή βαρύτητας, τότε εισάγεται ο υποψήφιος που έχει μεγαλύτερο βαθμό σε εκείνο το μάθημα που έχει μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας και το οποίο προηγείται στη σειρά της ανωτέρω περ. β.

ii) αν πάλι υπάρχει ισοβαθμία, εισάγεται ο υποψήφιος με μεγαλύτερο βαθμό στο μάθημα με τον αμέσως μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας μεταξύ των τριών υπολοίπων μαθημάτων. Αν δεν υπάρχει ένα μοναδικό μάθημα με αμέσως μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας, τότε εισάγεται ο υποψήφιος που έχει μεγαλύτερο βαθμό σε εκείνο το μάθημα που έχει μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας και το οποίο προηγείται στη σειρά της ανωτέρω περ. β.

iii) αν πάλι υπάρχει ισοβαθμία, εισάγεται ο υποψήφιος με μεγαλύτερο βαθμό στο μάθημα με τον αμέσως μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας μεταξύ των δύο υπολοίπων μαθημάτων. Αν δεν υπάρχει ένα μοναδικό μάθημα με αμέσως μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας, τότε εισάγεται ο υποψήφιος που έχει μεγαλύτερο βαθμό σε εκείνο το μάθημα, που έχει μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας και το οποίο προηγείται στη σειρά της ανωτέρω περ. β.

δ. Αν μετά την εξάντληση όλων των παραπάνω κριτηρίων, εξακολουθούν να υπάρχουν ισοβαθμούντες, εισάγονται όλοι οι ισοβαθμούντες, με την επιφύλαξη της παρακάτω περίπτωσης ε.

ε. Στην περίπτωση ισοβαθμίας με τον τελευταίο εισαγόμενο σε σχολή των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπ/κών Ιδρυμάτων, των Σχολών Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σχολών της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, των Σχολών Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. και Λιμενοφυλάκων, καθώς και των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού και μετά την εξάντληση των κριτηρίων της ανωτέρω περ. γ,
εισάγεται ο υποψήφιος που δήλωσε τη σχολή αυτή με προγενέστερη σειρά προτίμησης. Αν πάλι υπάρχει ισοβαθμία, εισάγεται ο υποψήφιος με μεγαλύτερο βαθμό στο τέταρτο μάθημα της ανωτέρω περ. β.

στ. Για κάθε Σχολή της ανωτέρω περ.ε του παρόντος άρθρου και εφόσον προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις, συντάσσονται πίνακες επιλαχόντων υποψηφίων, οι οποίοι θα περιλαμβάνουν τους υποψηφίους που έχουν κριθεί ικανοί στις προκαταρκτικές εξετάσεις και την έχουν δηλώσει στο Μηχανογραφικό Δελτίο (ΜΔ) σε σειρά προγενέστερη από τη σχολή επιτυχίας τους. Η σύνταξη αυτών των πινάκων γίνεται κατά φθίνουσα σειρά μορίων και σύμφωνα με τα κριτήρια των ανωτέρω περιπτώσεων της παρούσας παραγράφου».