ΕΛΛΑΔΑ

«Plastic Free» 6 ακόμα προορισμοί από τη Lidl Ελλάς και το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης

«Plastic Free» 6 ακόμα προορισμοί από τη Lidl Ελλάς και το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης

Η ανθρωπότητα, τόσο η επιστημονική κοινότητα όσο και η κοινωνία των πολιτών, γνωρίζει σήμερα πάρα πολύ καλά τις επιπτώσεις της αλόγιστης χρήσης του πλαστικού στον πλανήτη. Ένα υλικό που έχει διευκολύνει τη ζωή και την καθημερινότητα των ανθρώπων κατακόρυφα από τότε που ξεκίνησε να χρησιμοποιείται σε μια σειρά προϊόντων, πλέον έχει καταστεί «εχθρός».

Φυσικά, δεν είναι το ίδιο το υλικό που φταίει, το οποίο έχει ιδιαίτερα εξαιρετικά πλεονεκτήματα, αλλά ο τρόπος που χρησιμοποιείται και αξιοποιείται από τον άνθρωπο. Η υπερβολική, αλόγιστη χρήση του πλαστικού έχει προκαλέσει ήδη σημαντική βλάβη στον πλανήτη, δημιουργώντας μία κατάσταση δύσκολα αναστρέψιμη: Στους ωκεανούς της Γης, για παράδειγμα, 250.000 τόνοι πλαστικού επιπλέουν στην επιφάνεια, ενώ κάθε χρόνο καταλήγουν εκεί περίπου 8,5 εκατομμύρια «νέοι» τόνοι πλαστικού, σύμφωνα με το επιστημονικό περιοδικό «Science».

Ελλάδα Χωρίς Πλαστικό για τρίτη χρονιά

Ήδη από το 2020, η Lidl Ελλάς, σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, ξεκίνησε με την καμπάνια «Plastic Free Σαντορίνη», με σκοπό να μειώσει την αλόγιστη χρήση πλαστικού, προωθώντας παράλληλα και τον καθαρισμό ακτών και θαλασσών από πλαστικά απορρίμματα. Μέσα και από την καμπάνια αυτή, η Lidl Ελλάς προχώρησε σε μία ακόμα δραστηριότητα βιώσιμης ανάπτυξης, αποδεικνύοντας ότι η βιώσιμη επιχειρηματικότητα είναι ένας από τους πνεύμονες της υπεύθυνης επιχειρηματικότητας.

Η καμπάνια «Plastic Free Santorini» ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2020, ως μια κοινή πρωτοβουλία του Υπουργείου Τουρισμού και της Lidl Ελλάς, με εξαιρετικά σημαντικά και ελπιδοφόρα αποτελέσματα. Λίγους μήνες αργότερα, τον Σεπτέμβριο της ίδιας χρονιάς, το «Plastic Free Santorini» ενσωματώθηκε κάτω από την εθνική καμπάνια «Ελλάδα χωρίς πλαστικά μίας χρήσης», μια κοινή πρωτοβουλία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης.

Το επόμενο έτος, το καλοκαίρι του 2021, για δεύτερη χρονιά, οι εκπρόσωποι της Lidl Ελλάς, μαζί με συνεργάτες του Ιδρύματος, προχώρησαν στη δυναμική ανάπτυξη της ενέργειας, πραγματοποιώντας καθαρισμούς και ενημερωτικές δράσεις σε έξι προορισμούς ολόκληρης της χώρας: Στα Χανιά, το πρώτο πόδι της Χαλκιδικής, τη Σαντορίνη, τη Ρόδο, την Κω και την Κέρκυρα, το «Plastic Free» κίνημα έδωσε το «παρών» και μαζί με στελέχη και εθελοντές των τοπικών κοινωνιών ένωσαν τις δυνάμεις τους στον αγώνα για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των ελληνικών ακτών. Αξίζει να σημειωθεί ότι συνολικά από τις δράσεις αυτές στους έξι προορισμούς συλλέχθηκαν 248 κιλά απορριμμάτων από τους παράκτιους καθαρισμούς και 997,5 κιλά από τους υποθαλάσσιους.

Δρ. Αγγελική Κοσμοπούλου, Εκτελεστική Διευθύντρια του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος K. Λασκαρίδης - Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς

Έξι νέοι προορισμοί γίνονται Plastic Free

Για το 2022, το πρόγραμμα έχει ήδη ξεκινήσει τις δράσεις τους, με στόχο να προστεθούν συνολικά έξι επιπλέον προορισμοί, που μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα έχουν γίνει «Plastic Free». Το ταξίδι της ομάδας του προγράμματος, που αποτελείται από στελέχη και εθελοντές της Lidl Ελλάς και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, έχει ήδη ξεκινήσει από το Ηράκλειο της Κρήτης και το δεύτερο πόδι της Χαλκιδικής, ενώ η συνέχεια περιλαμβάνει τη Σαντορίνη, τη Σύρο, τη λίμνη Κερκίνη και τη Λήμνο, με δράσεις που θα προσφέρουν ανάσες ζωής στο οικοσύστημα των περιοχών αυτών, αλλά και εφαρμόσιμες λύσεις που ανοίγουν δρόμους βιώσιμης ανάπτυξης.

Χαρακτηριστικό του βάθους των δράσεων και της επίδρασης που έχουν, είναι το γεγονός ότι σε κάθε προορισμό πραγματοποιούνται δύο παράκτιοι και δύο υποβρύχιοι καθαρισμοί, συναντήσεις με εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και εκπαιδευτικές δράσεις. Έτσι, επιτυγχάνεται η ολιστική προσέγγιση του ζητήματος με «πράξεις» αλλά και «θεωρία», με έμφαση τόσο στους ουσιαστικούς καθαρισμούς περιοχών, αλλά και στην εκπαίδευση, την ενημέρωση που αφυπνίζει τους πολίτες και τις τοπικές κοινωνίες, μετατρέποντάς τες σε αρωγούς του «Plastic Free».

Για τη Lidl Ελλάς, η μείωση της αλόγιστης χρήσης του πλαστικού και της χρήσης των πλαστικών ειδών μιας χρήσης, είναι στρατηγική επένδυση βιώσιμης ανάπτυξης, μια επένδυση στη δυναμική της κυκλικής οικονομίας και στην προστασία των ακτών και των θαλασσών μας, με βάση την εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών βιωσιμότητας και κοινωνικής υπευθυνότητας. Με γνώμονα πως η διαμόρφωση ενός βιώσιμου μέλλοντος για τις επόμενες γενιές αποτελεί κοινό καθήκον και ευθύνη, η Lidl Ελλάς έγινε αρωγός μιας ξεχωριστής για τα ελληνικά δεδομένα πρωτοβουλίας για την προστασία του περιβάλλοντος και δημιουργεί «Plastic Free» προορισμούς σε όλη την επικράτεια. Οι ενέργειες αυτές αποτελούν μέρος του REset Plastic, της διεθνούς στρατηγικής του ομίλου Schwarz για το πλαστικό, στην οποία συμμετέχει και η Lidl Ελλάς, και συγκεκριμένα στα πεδία δράσης REmove, REduce και REcycle.