ΕΛΛΑΔΑ

Πανελλήνιες 2022: Ξεκινά η δεύτερη εβδομάδα - Αρχ. Ελληνικά και Μαθηματικά δίνουν οι μαθητές των ΓΕΛ

Πανελλήνιες 2022: Ξεκινά η δεύτερη εβδομάδα - Αρχ. Ελληνικά και Μαθηματικά δίνουν οι μαθητές των ΓΕΛ
Τη Δευτέρα (06/06) οι υποψήφιοι των ΓΕΛ εξετάζονται στα μαθήματα Αρχαία Ελληνικά και Μαθηματικά. INTIME/ ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Συνεχίζονται και αύριο Δευτέρα οι Πανελλαδικές Εξετάσεις, καθώς οι υποψήφιοι των ΓΕΛ εξετάζονται στα μαθήματα Αρχαία Ελληνικά και Μαθηματικά.

Την Τρίτη, 7 Ιουνίου, ακολουθούν οι εξεταζόμενοι των ΕΠΑΛ σε Ανατομία-Φυσιολογία ΙΙ, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ), Δίκτυα Υπολογιστών και Αρχές Βιολογικής Γεωργίας.

Την Τετάρτη, 8 Ιουνίου, οι υποψήφιοι των ΓΕΛ εξετάζονται σε Λατινικά, Χημεία, Πληροφορική και ολοκληρώνουν τα εξεταζόμενα μαθήματα την Παρασκευή, 10 Ιουνίου, με Ιστορία, Φυσική, Οικονομία.

Οι μαθητές των ΕΠΑΛ τελειώνουν με τις εξετάσεις στις 17 Ιουνίου. Ακολουθούν τα Ειδικά Μαθήματα 18-30 Ιουνίου, τόσο για τους υποψηφίους των ΓΕΛ, όσο των ΕΠΑΛ.

Οι βαθμολογίες αναμένεται να ανακοινωθούν όταν ολοκληρωθούν και τα Ειδικά Μαθήματα, ενώ οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου.

Για πρώτη φορά, οι συντελεστές βαρύτητας των εξεταζόμενων μαθημάτων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ορίστηκαν από τα ίδια τα ΑΕΙ, γεγονός που ενδεχομένως θα οδηγήσει σε διαφορές στον υπολογισμό των μορίων.

Οι Πανελλήνιες ξεκίνησαν την περασμένη Πέμπτη με τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ να διαγωνίζονται στα Νέα Ελληνικά, ενώ ακολούθησαν οι μαθητές των ΓΕΛ την Παρασκευή στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία και το Σάββατο εξεταζόμενο μάθημα για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ ήταν τα Μαθηματικά ('Αλγεβρα).

Οι εισακτέοι στα ΑΕΙ φέτος είναι 68.394, περίπου 10% λιγότεροι από πέρσι (77.415), ενώ στο νούμερο αυτό δεν περιλαμβάνονται οι θέσεις επιτυχόντων στις στρατιωτικές, πυροσβεστικές, αστυνομικές, λιμενικές σχολές και στο εμπορικό Ναυτικό.

Τα Ειδικά Μαθήματα θα εξεταστούν 18-30 Ιουνίου.

Πανελλήνιες 2022: Το πρόγραμμα των εξετάσεων για τα ΓΕΛ

ΗΜΕΡΑ

ΗΜΕΡ/ΝΙΑ

ΜΑΘΗΜΑ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
(Ο.Π.= Ομάδα Προσανατολισμού)

ΔΕΥΤΕΡΑ

6-6-2022

- ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

- ΒΙΟΛΟΓΙΑ

Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
+ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ

ΤΕΤΑΡΤΗ

8-6-2022

- ΛΑΤΙΝΙΚΑ

- ΧΗΜΕΙΑ

- ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
+ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ

Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

10-6-2022

- ΙΣΤΟΡΙΑ

- ΦΥΣΙΚΗ

- ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
+ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ

Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

Οι μαθητές πρέπει να προσέλθουν στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08:00 π.μ. Οι εξετάσεις αρχίζουν στις 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων.

Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες. Η εξεταστέα ύλη και τα θέματα των εξετάσεων είναι κοινά για όλους τους υποψηφίους ημερησίων και εσπερινών ΓΕΛ.

Πρόγραμμα Πανελλαδικών Εξετάσεων Ημερησίων και Εσπερινών ΕΠΑΛ

ΗΜΕΡΑ

ΗΜΕΡ/ΝΙΑ

ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΠΕΜΠΤΗ

2-6-2022

- ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ

4-6-2022

- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (Άλγεβρα)

ΤΡΙΤΗ

7-6-2022

- ΑΝΑΤΟΜΙΑ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ II

- ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΑΟΘ)

- ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

- ΑΡΧΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ

ΠΕΜΠΤΗ

9-6-2022

- ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ 2

- ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ

- ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ-ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ-ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ

- ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ

11-6-2022

- ΥΓΙΕΙΝΗ

- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

- ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΑΟΔ)

- ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ

ΤΡΙΤΗ

14-6-2022

- ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ

- ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

- ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ ΙΙ

- ΝΑΥΤΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ

ΠΕΜΠΤΗ

16-6-2022

- ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΛΙΚΩΝ

- ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ

- ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ II (ΜΕΚ ΙΙ)

- ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

17-6-2022

- ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΥΞΗΣ-ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ

- ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ

- ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ

Το πρόγραμμα των ειδικών και μουσικών μαθημάτων

ΗΜΕΡΑ

ΗΜΕΡ/ΝΙΑ

ΜΑΘΗΜΑ

ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ

18-6-2022

ΑΓΓΛΙΚΑ

10:00 π.μ.

ΔΕΥΤΕΡΑ

20-6-2022

ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ

8:30 π.μ.

ΤΡΙΤΗ

21-6-2022

ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ

8:30 π.μ.

ΤΕΤΑΡΤΗ

22-6-2022

ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ

8:30 π.μ.

ΠΕΜΠΤΗ

23-6-2022

ΑΡΜΟΝΙΑ

8:30 π.μ.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

24-6-2022

ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ

16:30 μ.μ.

ΣΑΒΒΑΤΟ

25-6-2022

ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΚΑΙ ΓΝΩΣΗ

12:30 μ.μ.

ΔΕΥΤΕΡΑ

27-6-2022

ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ

8:30 π.μ.

ΤΡΙΤΗ

28-6-2022

ΓΑΛΛΙΚΑ

8:30 π.μ.

ΤΕΤΑΡΤΗ

29-6-2022

ΙΣΠΑΝΙΚΑ

8:30 π.μ.

ΠΕΜΠΤΗ

30-6-2022

ΙΤΑΛΙΚΑ

8:30 π.μ.

Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης :

  • μέχρι τις 08:00 π.μ. για τα μαθήματα με ώρα εξέτασης 08:30 π.μ.,
  • μέχρι τις 09:30 π.μ. για το μάθημα με ώρα εξέτασης 10:00 π.μ.
  • μέχρι τις 16:00 μ.μ. για το μάθημα με ώρα εξέτασης 16:30 μ.μ. και
  • μέχρι τις 12:00 μ.μ. για το μάθημα με ώρα εξέτασης 12:30 μ.μ.

Η διάρκεια εξέτασης για τα μαθήματα:

  • των ξένων γλωσσών και της Αρμονίας είναι τρεις (3) ώρες,
  • των Σχεδίων (Ελεύθερο και Γραμμικό) είναι έξι (6) ώρες,
  • του ειδικού μαθήματος «Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων» είναι περίπου είκοσι (20) λεπτά.
  • για το μουσικό μάθημα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» η εξέταση της φωνητικής ή οργανικής μουσικής διαρκεί 2΄ με 6΄ λεπτά για κάθε υποψήφιο.
  • για το μουσικό μάθημα «Μουσική Αντίληψη και Γνώση», η εξέταση στο αντικείμενο της Μουσικής Αντίληψης έχει διάρκεια 30’ λεπτών, ενώ η εξέταση στο αντικείμενο της Μουσικής Γνώσης έχει διάρκεια 2 ωρών.

Το CNN Greece, συμμεριζόμενο το μεγάλο ενδιαφέρον μαθητών, γονέων και καθηγητών για την αμεσότερη και την πιο έγκυρη ενημέρωση για τα θέματα και τις απαντήσεις των Πανελλαδικών Εξετάσεων, σε συνεργασία με τον Όμιλο Φροντιστηρίων Πουκαμισάς, τον μεγαλύτερο Εκπαιδευτικό Όμιλο της χώρας, με 34 χρόνια εμπειρίας στον χώρο της Εκπαίδευσης, 72 Φροντιστήρια σε όλη την Ελλάδα και περισσότερους από 13.000 μαθητές για τη σχολική χρονιά 2021-2022, καθ’ όλη τη διάρκεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων θα σας προσφέρει την πληρέστερη ενημέρωση.

Πώς κύλησε η πρώτη εβδομάδα των εξετάσεων

Ολοκληρώθηκε η πρώτη εβδομάδα των πανελληνίων εξετάσεων με τους υποψήφιους των ΓΕΛ να διαγωνίζονται στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, ενώ οι υποψήφιοι των Ημερησίων και Εσπερινών ΕΠΑΛ, σε Νέα Ελληνικά και Μαθηματικά.

Όσον αφορά το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, τα πρώτα τρία θέματα ήταν σχετικά αναμενόμενα, όπως περιγράφει στο CNN Greece ο κ. Γιώργος Χρυσουδάκης, Φιλόλογος και Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας του Ομίλου Φροντιστηρίων «Πουκαμισάς». Τα θέματα των Νέων Ελληνικών στα ΕΠΑΛ, με θέμα την υγιεινή διατροφή στις μέρες μας, είχαν μέτρια δυσκολία, ενώ στα Μαθηματικά, οι διαγωνιζόμενοι των ΕΠΑΛ, μπορούσαν να γράψουν ακόμα και άριστα, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας

Τα τρία κείμενα στα οποία εξετάστηκαν οι μαθητές ήταν τα εξής:

  • Ένα απόσπασμα με τίτλο «Γιατί να μαθαίνουμε ιστορία;» από τον πρόλογο του βιβλίου του Ραϋμόνδου Αλβανού υπό τον τίτλο «Ο ελληνικός εμφύλιος. Μνήμες σε πόλεμο και σύγχρονες πολιτικές ταυτότητες» (2022, εκδόσεις Επίκεντρο)
  • ένα απόσπασμα με τίτλο «Θυμάμαι, άρα ζω;» από την ομιλία της Κικής Δημουλά που περιλαμβάνεται στο βιβλίο «Εκλήθην ομιλήτρια» (2022, Εκδόσεις Ίκαρος, σσ. 156, 158, 159)
  • ένα απόσπασμα με τίτλο «Οικογενειακή ιστορία» από το διήγημα του Θανάση Βαλτινού υπό τον τίτλο «Επείγουσα ανάγκη ελέου» (2016, Εκδόσεις Εστία, σσ. 41, 42)

Το Δ’ μέρος, όμως, δηλαδή η έκθεση, είχε την μεγαλύτερη δυσκολία, γιατί δεν ήταν αναμενόμενο. Ωστόσο, σύμφωνα με τον καθηγητή τα ζητούμενά του ήταν σαφή.

Όπως εξήγησε στην κάμερα του CNN Greece:

«Το τελευταίο θέμα, το Δ της παραγωγής λόγου, η σημασία της ιστορικής συνείδησης για την πορεία των ανθρώπων και των λαών δεν μπορώ να πω ότι ήταν αναμενόμενο, ωστόσο με σιγουριά μπορώ να πω ότι τα ζητούμενά του ήταν σαφή.

Το δεύτερο ζητούμενο ήταν πιο απαιτητικό από το πρώτο καθώς σε τέτοια ζητούμενα βιωματικού χαρακτήρα, τα παιδιά παραδοσιακά δυσκολεύονται να αναπτύξουν τις απόψεις τους.

Εκεί, οι μαθητές θα έπρεπε να γράψουν βιωματικούς τρόπους, με τους οποίους μπορούν οι νέοι να έρθουν σε μια πιο άμεση επαφή με την ιστορία, την ιστορική συνείδηση και τη μνήμη.

Τα παιδιά έπρεπε να προσέξουν πως πραγματικά οι τρόποι που θα επιλέξουν να είναι βιωματικοί, όπως πχ επισκέψεις σε μνημεία, ημερίδες του σχολείου με το αντίστοιχο θέμα, εργασίες οι οποίες αναφέρονται στην ιστορική συνείδηση και μνήμη».

Κλιμακούμενης δυσκολίας τα θέματα των Νέων Ελληνικών στα ΕΠΑΛ

Οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ είχαν να προσεγγίσουν δύο κείμενα. Ένα Νεοελληνικής Γλώσσας και ένα Λογοτεχνίας, τα οποία και τα δύο είχαν ως θέμα την υγιεινή διατροφή στις μέρες μας. Στην πρώτη περίπτωση ένα κείμενο από την WWF – Ελλάς το οποίο αναφερόταν στις διατροφικές συνήθειες της σύγχρονης εποχής και καταδείκνυε την αξία της υγιεινής διατροφής.

Αντίστοιχης θεματικής ενότητας ήταν και το κείμενο της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας που αφορούσε ένα απόσπασμα στο μυθιστόρημα της Σοφίας Νικολαΐδου «Στο τέλος νικάω εγώ».

Τα θέματα σχολίασε στο CNN Greece ο κ. Γιώργος Χρυσουδάκης Φιλόλογος και Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας του Ομίλου Φροντιστηρίων «Πουκαμισάς».

«Άριστα» για τους καλά διαβασμένους στα Μαθηματικά

Το Σάββατο 4 Ιουνίου, οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ εξετάστηκαν σε θέματα των Μαθηματικών, τα οποία είχαν την αναμενόμενη δομή κι αν ένας υποψήφιος είχε προετοιμαστεί καλά, μπορούσε να γράψει και άριστα, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Οι εκπαιδευτικοί Γιάννης Μπαλάσης, ακαδημαϊκός - Υπεύθυνος Μαθηματικών ΕΠΑΛ και ο Γιώργος Χατζητέγας - Αντιπρόεδρος ομίλου Φροντιστηρίων «Πουκαμισάς»:σχολιάζουν τα θέματα στο CNN Greece.

Σύμφωνα με τον κ. Μπαλάση: «Υπήρχαν ασφαλώς και ερωτήματα που έναν μαθητή θα τον ξεχώριζαν με βάση το άριστα. Συγκεκριμένα, το δεύτερο θέμα που ήταν από το κεφάλαιο της στατιστικής ήταν αρκετά εύκολο στη διαχείριση. Υπήρχε ένα μικρό ζήτημα στο ερώτημα Β3 στο οποίο οι μαθητές έπρεπε να δικαιολογήσουν γιατί ένα δείγμα αριθμών είναι ομοιογενές. Παρ΄όλα αυτά με αλγεβρικές πράξεις θα μπορούσαν να το λύσουν. Θα μπορούσε ωστόσο να είχε δοθεί και προσεγγιστικά η τιμή του ρίζα 2 που βρισκόταν στο ερώτημα. Θα διευκόλυνε τους μαθητές».

«Το θέμα Γ ήταν κλασικό από το κεφάλαιο της ανάλυσης, δεν είχε κάτι το ιδιαίτερο και το θέμα Δ ήταν ένα συνδυαστικό από το κεφάλαιο της ανάλυσης και της στατιστικής στο οποίο οι μαθητές έπρεπε να γνωρίζουν την ερμηνεία της κανονικής κατανομής και των παραμέτρων της και λόγω της συνδυαστικότητας στο θέμα υπήρχαν ερωτήματα τα μπορεί να δυσκόλεψαν τους μαθητές αλλά όχι κάτι ακραίο», συνέχισε ο μαθηματικός.