ΕΛΛΑΔΑ

Το 2022 είναι η χρονιά του «ταξιδιού των ονείρων μας»

Το 2022 είναι η χρονιά του «ταξιδιού των ονείρων μας»

Μία από τις μεγαλύτερες τάσεις του 2022 είναι τα μακρινά «ταξίδια ζωής», όπως συνηθίζουμε να τα ονομάζουμε στην Ελλάδα – τα ‘’bucket list’’ trips όπως ονομάζονται στο εξωτερικό. Το γεγονός μάλιστα φαίνεται πως είναι συνδυασμός δύο παραγόντων, που βεβαίως, σχετίζονται με την πανδημία και τις αλλαγές που έφερε όχι μόνο στην καθημερινότητά μας, αλλά και στον τρόπο που σκεφτόμαστε ή σχεδιάζουμε το μέλλον.

Έτσι, θεωρείται ότι από τη μία οι περιορισμοί που ίσχυαν έως πρόσφατα και από την άλλη η αίσθηση του «καν’ το τώρα που μπορείς», οδηγούν στο να πραγματοποιούνται φέτος τα μακρινά ταξίδια που πολλοί ονειρευόμασταν «μια ζωή». «Υπάρχει μια ‘νέα αίσθηση επείγοντος’ στα ταξίδια», δήλωσε σχετικά η Στεφανία Παπαϊωάννου, αντιπρόεδρος στην ταξιδιωτική εταιρεία πολυτελών ταξιδίων Abercrombie & Kent, μιλώντας στο CNBC. «Οι ταξιδιώτες αισθάνονται ότι έχουν χάσει δύο χρόνια και οι πιο ηλικιωμένοι από αυτούς ανησυχούν πως ο χρόνος που έχουν στη διάθεσή τους για να ταξιδέψουν, λιγοστεύει», συμπλήρωσε.

Αντίστοιχη είναι η άποψη και του Lee Thompson, συνιδρυτή της εταιρείας ταξιδιών περιπέτειας Flash Pack: «Οι άνθρωποι θέλουν απεγνωσμένα να ξεφύγουν. Περίμεναν να επιστρέψουν εκεί έξω και τίποτα δεν τους κρατάει πια από τους διεθνείς προορισμούς και τις μεγάλες περιπέτειες που γίνονται μια φορά στη ζωή».

2022, η GOAT χρονιά των ταξιδιών

Η ταξιδιωτική εταιρεία Expedia αποκαλεί το 2022 «τη χρονιά του GOAT», που σημαίνει Greatest of All Times, συνήθως χρησιμοποιείται για αθλητές και σημαίνει «το καλύτερο όλων των εποχών» - αντίστοιχα, το 2022 είναι η χρονιά του καλύτερου ταξιδιού της ζωής μας! Η εταιρεία διεξήγαγε έρευνα με τη συμμετοχή 12.000 ταξιδιωτών σε 12 χώρες, όπου διαπίστωσε ότι το 65% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να «τα δώσει όλα» στο επόμενο ταξίδι του. Αυτός είναι και ο λόγος που η τάση για μεγάλα ταξίδια, είναι, σύμφωνα με την Expedia, «η μεγαλύτερη ταξιδιωτική τάση» της χρονιάς.

Αντίστοιχα και το ταξιδιωτικό πρακτορείο Amadeus σημειώνει άλμα στις αναζητήσεις σε «επικούς προορισμούς», σύμφωνα με μια έκθεση της εταιρείας που δημοσιεύθηκε τον Νοέμβριο. Οι αναζητήσεις για την Τανζανία (+36%), οι πτήσεις προς την Πέτρα της Ιορδανίας (+22%) και οι κρατήσεις σε πόλεις κοντά στο Μάτσου Πίτσου (σχεδόν +50%) αυξήθηκαν σημαντικά από το 2020 έως το 2021, σύμφωνα με την έκθεση. Αυτές οι τάσεις αναμένεται να αυξηθούν περεταίρω φέτος, μαζί με το ενδιαφέρον για νησιά στον Ινδικό Ωκεανό καθώς και στην Ανταρκτική, σύμφωνα με την έκθεση.

Ο πρόεδρος του Amadeus, Decius Valmorbida, διαπιστώνει πως η πανδημία έχει αλλάξει τη «διάθεση των ταξιδιωτών. «Έχουμε πελάτες που λένε απλώς: ‘Κοίτα, τι γίνεται αν συμβεί άλλη πανδημία; Κι αν με κλείσουν ξανά;’. Υπάρχει μια ψυχολογική επίδραση ως προς το ότι ‘τώρα είναι η στιγμή’».

Οι αναζητήσεις για διαμονή σε εξοχικά σπίτια στο εξωτερικό από τις ΗΠΑ βρίσκονται πλέον σε αντιστοιχία με τους ρυθμούς του 2019, σύμφωνα με την αναφορά ταξιδιωτικών τάσεων του HomeToGo, που κυκλοφόρησε στα τέλη Νοεμβρίου του 2021. Οι διεθνείς προορισμοί με τις μεγαλύτερες αυξήσεις αναζητήσεων φέτος, σε σύγκριση με το 2019 είναι:

  • Τοσκάνη, Ιταλία (+141%)
  • Μπαχάμες (+129%)
  • Μπόρα Μπόρα της Γαλλικής Πολυνησίας (+98%)
  • Μαλδίβες (+97%)
  • Νότια Γαλλία (+88%).

Ειδικά για τις ΗΠΑ, οι διεθνείς προορισμοί με τις κορυφαίες αναζητήσεις για ταξίδια το 2022 είναι:

  • Ρώμη
  • Μπαλί
  • Λονδίνο
  • Παρίσι
  • Ριβιέρα Μάγια, Μεξικό

«Οι οικογένειες επιλέγουν προορισμούς που πάντα ονειρευόντουσαν, ειδικά εκείνοι που επικεντρώνονται σε εμπειρίες στη φύση όπως οι κρουαζιέρες στον ποταμό Νείλο, το Μάτσου Πίτσου, τα σαφάρι και οι κρουαζιέρες στην Ευρώπη», δηλώνει η κ. Παπαϊωάννου του Abercrombie & Kent.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ένας από τους λόγους που τα μακρινά ταξίδια φέτος κερδίζουν έδαφος είναι η εξοικονόμηση χρημάτων από κάποιους εν μέσω πανδημίας. Έτσι, εκτιμάται ότι περίπου το 70% των ταξιδιωτών αναψυχής σε μεγάλες χώρες - όπως οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, ο Καναδάς, η Ιαπωνία και η Ισπανία - σχεδιάζουν να ξοδέψουν περισσότερα για ταξίδια το 2022 από ό,τι τα τελευταία πέντε χρόνια, σύμφωνα με κοινή έκθεση του Νοεμβρίου του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδιών και Τουρισμού και την ταξιδιωτική ιστοσελίδα Trip.com. Μάλιστα, οι ταξιδιώτες εμφανίζονται διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για να επισκεφθούν μακρινά μέρη, αντί να κάνουν το ίδιο το ταξίδι πιο πολυτελές. Διπλάσιοι Αμερικανοί ερωτηθέντες δήλωσαν ότι ήταν διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα για να δουν προορισμούς bucket list (32%) αντί να κάνουν κράτηση για διακοπές πολυτελείας (15%) ή για αναβαθμίσεις δωματίων ή πτήσεων (16%), σύμφωνα με την Expedia.

Οι οικογενειακές συγκεντρώσεις έχουν την τιμητική τους

Άλλο ένα είδος ταξιδιού που μετά την πανδημία φαίνεται πως συγκεντρώνει πάρα πολλές προτιμήσεις είναι η επανένωση οικογενειών. Εν είδη bucket list trip ολόκληρες οικογένειες – όχι μόνο γονείς, παιδιά, παππούδες, αλλά και αδέρφια, ξαδέρφια, θείες και θείοι, εγγόνια και δισέγγονα – οργανώνουν ταξίδια με σκοπό να περάσουν χρόνο μαζί. Είτε στον τόπο καταγωγής είτε σε ένα μέρος κοινής επιλογής ολόκληρες οικογένειες αναμένεται φέτος να ταξιδέψουν μαζί και να απολαύσουν ξεχωριστές διακοπές.

Ειδικά για την Ελλάδα, που έχει μεγάλη κοινότητα ομογενών στο εξωτερικό, ειδικά στις ΗΠΑ και την Αυστραλία που οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί ήταν πολύ αυστηροί τα τελευταία δύο χρόνια, η τάση αυτή αναμένεται να επικρατήσει. Οι ομογενείς θα επισκεφθούν ξανά τα πάτρια εδάφη, αναμένεται όμως επίσης να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία για μακρύτερη παραμονή στην Ελλάδα και να μπορέσουν έτσι να επισκεφθούν περισσότερα μέρη.

Το ταξίδι των ονείρων τους λοιπόν θα πραγματοποιήσουν φέτος πολλοί ταξιδιώτες και αυτή αναμένεται να είναι μία από τις κυρίαρχες τάσεις στο τουριστικό τοπίο. Αναμένεται με ενδιαφέρον το κάτα πόσο αυτή η τάση θα εδραιωθεί και τα «ταξίδια των ονείρων» των ταξιδιωτών θα είναι στο εξής πολλά περισσότερα από ένα μόνο στη ζωή τους!

Δείτε εδώ το αφιέρωμα του CNN Greece στον ελληνικό τουρισμό για το καλοκαίρι του 2022