Ηλεκτρικός: Εκσυγχρονίζονται 14 συρμοί της γραμμής 1 του μετρό
Ανανεώθηκε:
Ολική ανακαίνιση και πλήρης αναβάθμιση αναμένεται να γίνει στους συρμούς του πρώην ηλεκτρικού σιδηροδρόμου με την ολοκλήρωση της β΄φάσης του διαγωνισμού για την αναβάθμιση των οχημάτων της γραμμής 1 του μετρό.
Ανάδοχος του διαγωνισμού είναι η Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA, που επικράτησε έναντι της Alstom, σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής.
Οι προσφορές είχαν αποσφραγιστεί στις 8 Δεκεμβρίου 2021 και αξιολογήθηκαν από την Επιτροπή Διενέργειας του Διαγωνισμού των ΣΤΑΣΥ.
Σύμφωνα με όσα αναγράφονται στο κείμενο του διαγωνισμού και πάντα σύμφωνα με την εφημερίδα θα αντικατασταθούν τα παράθυρα και τα καθίσματα, ενώ θα γίνει και συντήρηση του συστήματος κλιματισμού, θα τοποθετηθεί νέο δάπεδο και πλευρικά τοιχώματα.
Ακόμη, αναμένεται να γίνει εγκατάσταση φωτισμού LED, νέου κλειστού κυκλώματος καμερών και οθονών πληροφόρησης κοινού.
Ο ανάδοχος του έργου θα αναλάβει να παραδώσει τους 14 συρμούς της 8ης παραλαβής, που μπήκαν στην κυκλοφορία μεταξύ 1983-1985, πλήρως αναβαθμισμένους και ικανούς για παραγωγική λειτουργία για τα επόμενα 25 χρόνια από την ολοκλήρωση της σύμβασης.
Παράλληλα, οι συρμοί θα είναι προσβάσιμοι στα ΑμεΑ, ενώ προβλέπεται και η τοποθέτηση ζωνών ασφαλείας για τα αμαξίδια.
Ο εκσυγχρονισμός των 14 συρμών αναμένεται να οδηγήσει στη σημαντική ενίσχυση του στόλου της γραμμής 1.
Ο χρόνος παράδοσης του συμβατικού αντικειμένου ορίζεται στους 34 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης.
Όμως, η παράδοση των συρμών θα γίνεται τμηματικά, με τον πρώτο ανακαινισμένο συρμό να παραδίδεται στους 19 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
Έπειτα, όπως έχει συμφωνηθεί θα παραδοθούν ακόμη 4 στους 25 μήνες, 5 ακόμη στους 30 μήνες και τους εναπομείναντες 4 στους 34 μήνες.
Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται στα 70 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ.
Το έργο αναμένεται εδώ και πολύ καιρό και πρόκειται να αναβαθμίσει τη συνολική εμπειρία μετακίνησης με τους συρμούς του πρώην ηλεκτρικού σιδηροδρόμου.
Οι νέοι συρμοί θα αναβαθμιστούν με τρόπο που να θυμίζουν σε μεγάλο βαθμό τους συρμούς των άλλων δύο γραμμών του μετρό (2 και 3), οι οποίοι είναι πολύ νεότεροι από αυτούς της γραμμής 1 (πρώην ΗΣΑΠ).