ΕΛΛΑΔΑ

myConsulLive: Ηλεκτρονικά η διεκπεραίωση υποθέσεων του Δημοσίου για τους Έλληνες του εξωτερικού

Aπό την Τρίτη 5 Απριλίου εντάσσονται στην υπηρεσία myConsulLive αρκετές από τις πρεσβείες της Ελλάδας σε ξένες χώρες Screen Grab via Gov.gr

Ακόμα περισσότεροι Έλληνες πολίτες και ομογενείς που κατοικούν μόνιμα στο εξωτερικό έχουν πλέον τη δυνατότητα να διεκπεραιώνουν υποθέσεις τους με το Ελληνικό Δημόσιο μέσω βιντεοκλήσης, καθώς τα Υπουργεία Εξωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης προχωρούν στην προσθήκη 13 ακόμα Αρχών στην υπηρεσία myConsulLive.

Ειδικότερα, από την Τρίτη 5 Απριλίου εντάσσονται στην υπηρεσία myConsulLive οι πρεσβείες της Ελλάδας σε Αμμάν, Αμπούτζα, Βαγδάτη, Κουβέιτ, Μανίλα, Μπανγκόκ, Ναϊρόμπι, Πεκίνο, Ραμπάτ, Τόκυο, Τρίπολη, Τύνιδα καθώς επίσης και το Προξενείο Αδριανούπολης.

Με την προσθήκη των νέων Αρχών, η δυνατότητα εξυπηρέτησης με ψηφιακό ραντεβού διατίθεται συνολικά από 86 πρεσβείες και γενικά προξενεία σε 55 χώρες, ενώ προβλέπεται η σταδιακή επέκταση της εξ αποστάσεως παροχής προξενικών υπηρεσιών, μέσω του myConsulLive, από το σύνολο των Αρχών που διαθέτει η Ελλάδα στο εξωτερικό. Έτσι, όσες Προξενικές Αρχές εντάσσονται στο πρόγραμμα, μπορούν να παρέχουν εξυπηρέτηση με βιντεοκλήση για τις ακόλουθες διοικητικές πράξεις:

  • Έκδοση πιστοποιητικού μονίμου κατοίκου εξωτερικού
  • Βεβαίωση οικογενειακής κατάστασης ή γέννησης
  • Βεβαίωση διαμονής
  • Αντίγραφα ή αποσπάσματα ληξιαρχικών πράξεων
  • Δήλωση δικαιούχου σύνταξης
  • Υποβολή αιτήσεων ή δηλώσεων στην Προξενική Αρχή.

Τα ραντεβού προγραμματίζονται για συγκεκριμένη ημέρα και ώρα στο myConsulLive.gov.gr. Για την αυθεντικοποίηση στην πλατφόρμα είναι απαραίτητη η χρήση κωδικών Taxisnet, ενώ κατά την έναρξη της βιντεοκλήσης ο ενδιαφερόμενος ταυτοποιείται με την επίδειξη αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου.

Υπενθυμίζεται ότι η εν λόγω υπηρεσία ξεκίνησε να εφαρμόζεται πιλοτικά τον Δεκέμβριο του 2020 με την συνεργασία των Υπουργών Εξωτερικών Νίκου Δένδια και Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη. Ο σχεδιασμός και η υλοποίησή της πραγματοποιήθηκε από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στο πρότυπο των αντίστοιχων υπηρεσιών ψηφιακών ραντεβού που παρέχουν τα ΚΕΠ, ο ΟΑΕΔ, η ΑΑΔΕ, ο eΕΦΚΑ, το Ελληνικό Κτηματολόγιο και οι Δήμοι (πιλοτικά στον Δήμο Χανίων).

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης