Euroferry Olympia: Καταγγελίες για τις συνθήκες στο πλοίο και την καθυστερημένη αντίδραση
Ανανεώθηκε:
Σοβαρές είναι οι καταγγελίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας αναφορικά με τις συνθήκες που επικρατούσαν μέσα στο πλοίο της Euroferry Olympia.
«Από το 2013 παλεύουμε και κάνουμε καταγγελίες για την συγκεκριμένη γραμμή της Grimaldi αλλά και για της Αγκόνας και της Βενετίας. Είναι πλήρως ακατάλληλα τα πλοία» επισήμανε ο Ηλίας Γεροντιδάκης, γιος ενός από τους δέκα αγνοουμένους, μιλώντας το πρωί της Δευτέρας στον ΣΚΑΪ.
«Είναι άθλια, δεν κάνουν γι’ αυτή τη γραμμή. Δεν είμαστε ζώα» πρόσθεσε.
Όπως είπε ο κ. Γεροντιδάκης, παρά τα μέτρα προστασίας που πρέπει να εφαρμόζονται λόγω του κορωνοϊού η εταιρεία στοιβάζει τους επιβάτες σε μία καμπίνα, τέσσερα άτομα, χωρίς να τηρούνται οι αποστάσεις. Όπως ανέφερε συγκεκριμένα η εταιρεία τους πληροφορεί πως δεν δικαιούνται καμπίνα, αλλά κρεβάτι γι’ αυτό και πολλοί επιβάτες αναγκάζονται να κοιμούνται μέσα στα οχήματά τους.
«Το ένα φορτηγό είναι κολλητό με το άλλο. Έτσι είναι όλα τα καταστρώματα» υπογράμμισε ο κ. Γεροντιδάκης εκφράζοντας την ελπίδα τους πως ο πατέρας του θα είναι ζωντανός.
«Υπάρχει μια ελπίδα, αλλά επειδή γνωρίζω το γκαράζ, λέω δεν… Ο πατέρας μου ήταν στο κεντρικό γκαράζ, στην είσοδο. Αυτό σημαίνει πως εφόσον η φωτιά πήρε στο ακριβώς παραπάνω γκαράζ, από την ασφυξία και μόνο δεν θα άντεχε».
Με την αγωνία των συγγενών να εντείνεται, η σύζυγος ενός Έλληνα οδηγού, ξεσπά.
«Είναι ζωντανός, όμως περιμένει βοήθεια», ανέφερε στον ANT1 η Βάνια Μπεκιάρη, καλώντας όλους να μην χαρακτηρίζουν ως αγνοούμενους τους δέκα επιβάτες, αλλά ως εγκλωβισμένους.
«Ο σύζυγος μου δεν βρισκόταν, αλλά βρίσκεται στο δεύτερο γκαράζ και είναι στον καταπέλτη, γιατί μπήκε τελευταίος, σύμφωνα με τον εργοδότη του. Η φωτιά ξέσπασε στο από πάνω γκαράζ. Ο άνδρας μου είναι πάρα πολύ έμπειρος και επαγγελματίας και γνωρίζει τα κατατόπια του καραβιού και πιθανολογώ ότι έχει πάει σε ασφαλές σημείο», ανέφερε η σύζυγος του οδηγού.
Η κ. Μπεκιάρη επέρριψε ευθύνες στην πλοικτήτρια εταιρεία και στο Κράτος, όπως είπε για καθυστερημένη αντίδραση και επέμβαση για την αναζήτηση των ανθρώπων που δεν είχαν δώσει ίχνη ζωής, ενώ ζήτησε την ενεργοποίηση άμεσα περισσότερων δυνάμεων για την αναζήτηση των αναζητούμενων επιβατών.
Συνεχίζονται οι έρευνες, κόντρα στον χρόνο
Υπενθυμίζεται ότι η επιχείρηση εντοπισμού των αγνοουμένων συνεχίζεται για τέταρτη μέρα, με τα σωστικά συνεργεία της ΕΜΑΚ να καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες επιχειρώντας από άκρη σε άκρη σε όλο το πλοίο.
Μάλιστα, η δύναμη της ΕΜΑΚ που βρισκόταν, ήδη, στο σημείο ενισχύθηκε τη Δευτέρα από 42 έμπειρα στελέχη της Πυροσβεστικής. Οι διασώστες επιχειρούν υπό ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες λόγω των ακραίων θερμοκρασιών και των επικίνδυνων αερίων που εκλύονται.
Όπως φαίνεται στα βίντεο που δόθηκαν στη δημοσιότητα από την ΕΜΑΚ, η ζημιά στο εσωτερικό του πλοίου που έχει προκαλέσει η φωτιά είναι τεράστια, ενώ οι νταλίκες και τα οχήματα έχουν καεί ολοσχερώς.
Το πλοίο έχει ρυμουλκηθεί σε ασφαλές σημείο στη θαλάσσια περιοχή βόρεια της Κέρκυρας και σε ασφαλή απόσταση από την ξηρά. Οι προσπάθειες της πυροσβεστικής επικεντρώθηκαν τις προηγούμενες ώρες στην ψύξη των μεταλλικών επιφανειών του πλοίου με ψεκασμό νερού, προκειμένου οι θερμοκρασίες στο Euroferry Olympia, οι οποίες είχαν φτάσει ακόμα και στους 600 βαθμούς Κελσίου, να πέσουν.
Στο εσωτερικό του πλοίου πλέον δεν υπάρχουν φλόγες παρά μόνο καπνοί, ενώ δεν αποκλείεται να γίνει προσπάθεια για τη διάνοιξη των πορτών στα γκαράζ του πλοίου, όπου οι πόρτες είναι πυροστεγείς και έχουν κλείσει.
Εκτός από τη θερμοκρασία μέσα στο πλοίο, οι αναθυμιάσεις και οι καπνοί είναι ιδιαίτερα τοξικοί.
Στη θαλάσσια περιοχή όπου βρίσκεται το πλοίο υπάρχουν τρία πλωτά του Λιμενικού Σώματος, πέντε ρυμουλκά, ένα σκάφος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, ενώ παραμένουν σε ετοιμότητα δύο ελικόπτερα.
Τα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν
Την ίδια ώρα, συνεχίζονται οι έρευνες και για το πώς ξεκίνησε η φωτιά στο πλοίο. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, το βάρος των ερευνών θα πέσει σε πρώτη φάση στον έλεγχο για το σύστημα πυρασφάλειας και στεγανοποίησης, για το οποίο υπάρχουν καταγγελίες πως δεν λειτούργησε σωστά.
Παράλληλα θα εξεταστεί αν είχε γίνει ο απαραίτητος έλεγχος στο γκαράζ πριν από τη φωτιά, καθώς και αν αντέδρασε γρήγορα το προσωπικό κατά την εκκένωση του πλοίου.
Τέλος κρίσιμο κομμάτι στη έρευνες αποτελεί το ερώτημα για το αν έγινε έλεγχος για ύπαρξη οδηγών στο γκαράζ τη στιγμή που ξέσπασε η φωτιά, μετά την εντολή για εκκένωση από τον πλοίαρχο.
Εκπρόσωπος Grimaldi: Παραβάτες οι οδηγοί που εγκλωβίστηκαν στα οχήματά τους
Ο εκπρόσωπος Τύπου της πλοιοκτήτριας Grimaldi, Πωλ Κυπριανού, μιλώντας στον ANT1, τόνισε πως οι οδηγοί που εγκλωβίστηκαν μέσα στα οχήματά τους στο γκαράζ του «Euroferry Olympia» είναι «παραβάτες του διεθνούς κανόνα που αναφέρει ότι δεν πρέπει να υπάρχουν επιβάτες στα γκαράζ των πλοίων στην διάρκεια του ταξιδιού».
«Υπήρχαν διάδρομοι στο γκαράζ ανάμεσα στα αυτοκίνητα, για αυτό άλλωστε και οι περισσότεροι οδηγοί είχαν ανέβει στο κατάστρωμα του πλοίου», ανέφερε χαρακτηριστικά, απαντώντας στις καταγγελίες οδηγών πως δεν μπορούσε να περάσει ένας σχετικά εύσωμος άνθρωπος ανάμεσα στα οχήματα, επομένως δεν υπήρχε ευχέρεια και για πυρόσβεση αμέσως μετά από την εκδήλωση της φωτιάς.
Ο κ. Κυπριανού υπεραμύνθηκε της ασφάλειας του πλοίου και της ύπαρξης συστημάτων πυρασφάλειας, σημειώνοντας πως στις 16 Φεβρουαρίου είχε γίνει επιθεώρηση τους από τις ελληνικές Αρχές και είδε δοθεί άδεια για να ταξιδέψει το πλοίο.
Ακόμη, ανέφερε πως δεν μπορεί κάποιος να ξέρει αν υπήρξε δυσλειτουργία του συστήματος πυρασφάλειας, εάν δεν σβηστεί η φωτιά και επιτραπεί η έρευνα στο πλοίο.
Ο εκπρόσωπος της Grimaldi Group απέκρουσε και τις αιτιάσεις για τις συνθήκες στις καμπίνες του πλοίου, καθώς και τις καταγγελίες οδηγών πως είναι γεμάτες ψύλλους και κοριούς, λέγοντας δε πως υπήρχαν διαθέσιμα κρεβάτια για όλους τους οδηγούς στο συγκεκριμένο δρομολόγιο και ότι γίνονται τακτικά καθαρισμοί και απολυμάνσεις στους χώρους του πλοίου.
Ο Απόστολος Κενανίδης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών – Αυτοκινητιστών Ελλάδας, αντικρούοντας όσα υποστήριξε νωρίτερα, ο εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας, είπε πως «το ένα αυτοκίνητο είναι δίπλα στο άλλο, για να μπουν όσο το δυνατόν περισσότερα φορτηγά γίνεται μέσα στο γκαράζ. Σε περίπτωση πυρκαγιάς πρέπει να μπορεί κάποιος με έναν πυροσβεστήρα ή μια μάνικα να φτάσει για να την σβήσει στην αρχή της».