ΕΛΛΑΔΑ

Euroferry Olympia: Βίντεο από τη δραματική επιχείρηση της ΕΜΑΚ στο φλεγόμενο πλοίο

Η ζημιά στο εσωτερικό του πλοίου που έχει προκαλέσει η φωτιά είναι τεράστια, ενώ οι νταλίκες και τα οχήματα έχουν καεί ολοσχερώς Πηγή: Πυροσβεστικό Σώμα

Για τέταρτη μέρα συνεχίζεται η επιχείρηση εντοπισμού αγνοουμένων στο πλοίο Euroferry Olympia που πήρε φωτιά ανοιχτά της Κέρκυρας, με απολογισμό έως τώρα έναν νεκρό και δέκα αγνοούμενους.

Τα σωστικά συνεργεία της ΕΜΑΚ καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες επιχειρώντας από άκρη σε άκρη σε όλο το πλοίο προκειμένου να εντοπίσουν τους αγνοούμενους. Μάλιστα, η δύναμη της ΕΜΑΚ που βρισκόταν, ήδη, στο σημείο ενισχύθηκε τη Δευτέρα από 42 έμπειρα στελέχη της Πυροσβεστικής. Οι διασώστες επιχειρούν υπό ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες λόγω των ακραίων θερμοκρασιών και των επικίνδυνων αερίων που εκλύονται.

Όπως φαίνεται στα βίντεο που δόθηκαν στη δημοσιότητα από την ΕΜΑΚ, η ζημιά στο εσωτερικό του πλοίου που έχει προκαλέσει η φωτιά είναι τεράστια, ενώ οι νταλίκες και τα οχήματα έχουν καεί ολοσχερώς.

Το πλοίο έχει ρυμουλκηθεί σε ασφαλές σημείο στη θαλάσσια περιοχή βόρεια της Κέρκυρας και σε ασφαλή απόσταση από την ξηρά. Οι προσπάθειες της πυροσβεστικής επικεντρώθηκαν τις προηγούμενες ώρες στην ψύξη των μεταλλικών επιφανειών του πλοίου με ψεκασμό νερού, προκειμένου οι θερμοκρασίες στο Euroferry Olympia, οι οποίες είχαν φτάσει ακόμα και στους 600 βαθμούς Κελσίου, να πέσουν.

Στο εσωτερικό του πλοίου πλέον δεν υπάρχουν φλόγες παρά μόνο καπνοί, ενώ δεν αποκλείεται να γίνει προσπάθεια για τη διάνοιξη των πορτών στα γκαράζ του πλοίου, όπου οι πόρτες είναι πυροστεγείς και έχουν κλείσει.

Εκτός από τη θερμοκρασία μέσα στο πλοίο, οι αναθυμιάσεις και οι καπνοί είναι ιδιαίτερα τοξικοί.

Στη θαλάσσια περιοχή όπου βρίσκεται το πλοίο υπάρχουν τρία πλωτά του Λιμενικού Σώματος, πέντε ρυμουλκά, ένα σκάφος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, ενώ παραμένουν σε ετοιμότητα δύο ελικόπτερα.

Τα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν

Την ίδια ώρα, συνεχίζονται οι έρευνες και για το πώς ξεκίνησε η φωτιά στο πλοίο. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Σκαι, το βάρος των ερευνών θα πέσει σε πρώτη φάση στον έλεγχο για το σύστημα πυρασφάλειας και στεγανοποίησης, για το οποίο υπάρχουν καταγγελίες πως δεν λειτούργησε σωστά.

Παράλληλα θα εξεταστεί αν είχε γίνει ο απαραίτητος έλεγχος στο γκαράζ πριν από τη φωτιά, καθώς και αν αντέδρασε γρήγορα το προσωπικό κατά την εκκένωση του πλοίου.

Τέλος κρίσιμο κομμάτι στη έρευνες αποτελεί το ερώτημα για το αν έγινε έλεγχος για ύπαρξη οδηγών στο γκαράζ τη στιγμή που ξέσπασε η φωτιά, μετά την εντολή για εκκένωση από τον πλοίαρχο.

Εκπρόσωπος Grimaldi: Παραβάτες οι οδηγοί που εγκλωβίστηκαν στα οχήματά τους

Ο εκπρόσωπος Τύπου της πλοιοκτήτριας Grimaldi, Πωλ Κυπριανού, μιλώντας στον ANT1, τόνισε πως οι οδηγοί που εγκλωβίστηκαν μέσα στα οχήματά τους στο γκαράζ του «Euroferry Olympia» είναι «παραβάτες του διεθνούς κανόνα που αναφέρει ότι δεν πρέπει να υπάρχουν επιβάτες στα γκαράζ των πλοίων στην διάρκεια του ταξιδιού».

«Υπήρχαν διάδρομοι στο γκαράζ ανάμεσα στα αυτοκίνητα, για αυτό άλλωστε και οι περισσότεροι οδηγοί είχαν ανέβει στο κατάστρωμα του πλοίου», ανέφερε χαρακτηριστικά, απαντώντας στις καταγγελίες οδηγών πως δεν μπορούσε να περάσει ένας σχετικά εύσωμος άνθρωπος ανάμεσα στα οχήματα, επομένως δεν υπήρχε ευχέρεια και για πυρόσβεση αμέσως μετά από την εκδήλωση της φωτιάς.

Ο κ. Κυπριανού υπεραμύνθηκε της ασφάλειας του πλοίου και της ύπαρξης συστημάτων πυρασφάλειας, σημειώνοντας πως στις 16 Φεβρουαρίου είχε γίνει επιθεώρηση τους από τις ελληνικές Αρχές και είδε δοθεί άδεια για να ταξιδέψει το πλοίο.

Ακόμη, ανέφερε πως δεν μπορεί κάποιος να ξέρει αν υπήρξε δυσλειτουργία του συστήματος πυρασφάλειας, εάν δεν σβηστεί η φωτιά και επιτραπεί η έρευνα στο πλοίο.

Ο εκπρόσωπος της Grimaldi Group απέκρουσε και τις αιτιάσεις για τις συνθήκες στις καμπίνες του πλοίου, καθώς και τις καταγγελίες οδηγών πως είναι γεμάτες ψύλλους και κοριούς, λέγοντας δε πως υπήρχαν διαθέσιμα κρεβάτια για όλους τους οδηγούς στο συγκεκριμένο δρομολόγιο και ότι γίνονται τακτικά καθαρισμοί και απολυμάνσεις στους χώρους του πλοίου.

Ο Απόστολος Κενανίδης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών – Αυτοκινητιστών Ελλάδας, αντικρούοντας όσα υποστήριξε νωρίτερα, ο εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας, είπε πως «το ένα αυτοκίνητο είναι δίπλα στο άλλο, για να μπουν όσο το δυνατόν περισσότερα φορτηγά γίνεται μέσα στο γκαράζ. Σε περίπτωση πυρκαγιάς πρέπει να μπορεί κάποιος με έναν πυροσβεστήρα ή μια μάνικα να φτάσει για να την σβήσει στην αρχή της».

Ένας νεκρός, ένας διασωθείς

Χθες Κυριακή, το χαρμόσυνο νέο της διάσωσης 21χρονου οδηγού φορτηγού, έπειτα από 52 ώρες εγκλωβισμού μέσα στις φλόγες, αναπαπτέρωσε της ελπίδες για περισσότερους επιζώντες πάνω στο πλοίο. Ωστόσο, διαψεύθηκαν λίγες ώρες αργότερα με την ανάσυρση της σορού ενός από τους τρεις Έλληνες αγνοούμενους οδηγούς.

Πρόκειται για έναν 58χρονο που αναγνωρίστηκε από τους οικείους του.

Η σορός του άνδρα εντοπίστηκε στο δεύτερο γκαράζ του πλοίου, μέσα στο φορτηγό του.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, φέρει εξωτερικά εγκαύματα, ωστόσο θεωρείται πολύ πιθανό ο θάνατός του να επήλθε από τον καπνό.

H σορός του μεταφέρθηκε με σκάφος του λιμενικού στην Κέρκυρα και εν συνεχεία με ασθενοφόρο στο νοσοκομείο Κέρκυρας, για τη διενέργεια ιατροδικαστικής εξέτασης.

Πώς σώθηκε ο 21χρονος οδηγός

Καθώς οι ώρες περνούν, λιγοστεύουν και οι ελπίδες για τον εντοπισμό κι άλλων επιζώντων. Ωστόσο οι διασώστες συνεχίζουν να επιχειρούν, ιδιαίτερα μετά την μαρτυρία του 21χρονου επιζώντα ότι άκουσε κι άλλες φωνές στο πλοίο.

Σύμφωνα με τον διοικητή του Γενικού Νοσοκομείου Κέρκυρας, Λεωνίδα Ρουμπάτη, όπου οδηγήθηκε μετά την διάσωσή του, «ο 21χρονος φέρει μόνο ενδείξεις αφυδάτωσης, ενώ του γίνονται όλες οι εξετάσεις».

«Από τις πρώτες πληροφορίες με τους γιατρούς είπε ότι άκουγε και άλλες φωνές. Ελπίζουμε να υπάρχουν και άλλοι άνθρωποι ζωντανοί και να είναι καλά στην υγεία τους», δήλωσε ο κ. Ρουμπάτης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 21χρονος διασώθηκε επειδή βρισκόταν στο πρώτο αμπάρι, που είναι βυθισμένο στη θάλασσα η οποία εμπόδισε και την ανάπτυξη υψηλών θερμοκρασιών. Ο χώρος ήταν αεροστεγώς κλεισμένος, ενώ οι τοξικοί καπνοί ανέβαιναν προς τα επάνω. Όλα αυτά συνέβαλαν στην σωτηρία του οδηγού, ο οποίος κατάφερε ακολουθώντας την πινακίδα με την έξοδο κινδύνου να βγει σώος στο κατάστρωμα μετά από σχεδόν δυόμιση μέρες εγκλωβισμού.

Screen Grab / Glomex Video

Ο ίδιος αναμένεται να δώσει πληροφορίες για τυχόν και άλλα άτομα που πιθανόν βρίσκονται επί του πλοίου.

Διαβάστε επίσης:

Όμιλος Grimaldi: Απαντά στις κατηγορίες για άθλιες συνθήκες στο πλοίο Euroferry Olympia

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης