ΕΛΛΑΔΑ

Επιστολή δημάρχου Κηφισιάς για το χάος της «Ελπίδας» - Τι απαντά το CNN Greece

Επιστολή δημάρχου Κηφισιάς για το χάος της «Ελπίδας» - Τι απαντά το CNN Greece
Η καλοπροαίρετη και σκληρή κριτική -ακόμα καλύτερα η δημιουργική κριτική– είναι ευπρόσδεκτη και επιβεβλημένη αναφέρει η επιστολή ΙΝΤΙΜΕ NEWS

Επιστολή-απάντηση απέστειλε ο Δήμος Κηφισιάς και ο Δήμαρχος Γιώργος Θωμάκος αναφερόμενος στα άρθρα που αφορούσαν τα όσα συνέβησαν στους δήμους της Αττικής και ιδιαίτερα στο Δήμο Κηφισιάς κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας Ελπίδα.

Στο πλαίσιο της αντικειμενικής ενημέρωσης των αναγνωστών μας, δημοσιεύουμε την επιστολή του κ. Θωμάκου καθώς και την απάντηση του συντάκτη του άρθρου «Δήμαρχοι για κλάματα» στο οποίο και αναφέρεται.

Κηφισιά, 31/1/2022

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΔΗΜΟΥ ΚΗΦΙΣΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΑΡΧΟΥ Γ. ΘΩΜΑΚΟΥ

Ο Δήμος Κηφισιάς ευχαριστεί τους πολίτες για τη συνεργασία και την κατανόηση που επέδειξαν τις τελευταίες δύσκολες ημέρες. Επιδίωξή μας είναι οι πολίτες να αισθάνονται ασφαλείς και βεβαιώνουμε τους πάντες ότι προσπαθούμε άοκνα και σε 24ωρη βάση γι’ αυτόν τον σκοπό.

Δικαιολογούμε απόλυτα τα παράπονα όσων συμπολιτών βρέθηκαν έως και τρεις ημέρες σε μη εκχιονισμένους δρόμους. Η καλοπροαίρετη και σκληρή κριτική -ακόμα καλύτερα η δημιουργική κριτική– είναι ευπρόσδεκτη και επιβεβλημένη. Εξετάζουμε προσεκτικά κάθε σχετική πρόταση από όπου κι αν προέρχεται.

Το γεμάτο μένος (προσωπικό;) και πάθος άρθρό σας, εξηγείται από την εκλογολογία που τόσο άκαιρα- δύο χρόνια πριν- αναπτύσσετε. Προτείνετε εφαρμογή «smart city» για την προειδοποίηση χιονόπτωσης! Ο Δήμος μας πρωτοπορεί στις ηλεκτρονικές εφαρμογές (άνω των 50) και ετοιμάζεται μεθοδικά για ευρύ ψηφιακό μετασχηματισμό.

Για το συγκεκριμένο θέμα όμως τόσον η ΕΜΥ, όσο και πολλοί μετεωρολόγοι εφαρμόζοντας σύγχρονα προγνωστικά μοντέλα, μας δίνουν ακόμη και το προβλεπόμενο ύψος του χιονιού σε κάθε περιοχή.

Με αυτές τις προβλέψεις και γνώμονα την καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση της κακοκαιρίας «Ελπίδα», υπήρξε σχεδιασμός και προετοιμασία της Δημοτικής Αρχής και κυρίως της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας του Δήμου, υπό τον Αντιδήμαρχο Νικήτα Κόκκαλη. Στην απορία σας που βρίσκεται και με τι ασχολείται ο Δήμαρχος, η απάντηση είναι ότι έως και την Παρασκευή 28/1 εργαζόταν έως και είκοσι (20) ώρες ημερησίως για τον συντονισμό των συνεργείων και την αντιμετώπιση αρκετών ακόμα επιπτώσεων της κακοκαιρίας. Αφιέρωσε και λίγα δευτερόλεπτα, απαντώντας σε εμπαθή σχόλια στο F/B.

Ο Δήμος μας προμηθεύτηκε σταδιακά πεντακόσιους (500) τόνους και μόνο έως το Σάββατο 22 Ιανουαρίου είχε διανείμει πέντε χιλιάδες (5.000) σακούλες με αλάτι στους πολίτες, τοποθέτησε μεγάλες ποσότητες σε κεντρικά σημεία συνοικιών και είχε συντηρήσει όλα τα ειδικά μηχανήματα εκχιονισμού, τις αλατιέρες και τα βοηθητικά μηχανήματα που διαθέτει. Ωστόσο, λόγω της πρόγνωσης για σφοδρότητα του φαινομένου, πριν αυτό ξεσπάσει, είχε προβλέψει και έρθει σε συμφωνία με ιδιώτες, προκειμένου να συνδράμουν με μηχανήματα έργου κατά τη διάρκεια του αποχιονισμού. Έτσι, από δεκατρία (13) σχετικά μηχανήματα που διέθετε ο Δήμος, τις δύσκολες ημέρες επιχείρησαν περισσότερα -είκοσι (20) έως είκοσι-δύο (22)- και με τη συνδρομή φορέων όπως Περιφέρεια Αττικής, ΣΠΑΠ και χορηγός.

Έχετε αντίρρηση και για τη συνεργασία με ιδιώτες. Δεν υπάρχει ούτε ένας Δήμος που να μην χρειάζεται τη συνδρομή ιδιωτών για ειδικά μηχανήματα και οχήματα εκχιονισμού. Αν δεν τους είχαμε θα μας κατηγορούσατε για το αντίθετο.
Περισσότερα δημοτικά εκχιονιστικά μηχανήματα, προϋποθέτουν σημαντική αύξηση των δημοτικών τελών. Η Δημοτική Αρχή, με διαδοχικές μειώσεις τα τελευταία επτά (7) χρόνια έχει διατηρήσει τα δημοτικά τέλη, μεταξύ των χαμηλότερων στην Αττική.

Το βασικό οδικό δίκτυο και οι συλλεκτήριες οδοί του Δήμου μας, διατηρήθηκαν και με τη συνδρομή της Περιφέρειας Αττικής, όπου έχει αρμοδιότητα, σχεδόν διαρκώς ανοιχτοί και από την Τέταρτη 26/1 χωρίς την ανάγκη αντιολισθητικών αλυσίδων. Ο εκχιονισμός των δρόμων γειτονιάς, ξεκίνησε την Τρίτη 25/1 το απόγευμα, όμως η επιχείρηση σε δύσκολους ανηφορικούς- στενούς δρόμους ξεκίνησε από την πρώτη κιόλας ημέρα, με διαδοχικές προσπάθειες. Σε αυτές συμμετείχε και ειδικό ερπυστριοφόρο όχημα. Ο Δήμος μας διαθέτει 500 χιλιόμετρα οδικού δικτύου.

Οι αιτίες στην καθυστέρηση του εκχιονισμού είναι οι εξής:
α) πολύωρο «μποτιλιάρισμα» σε όλους σχεδόν τους δρόμους τη Δευτέρα 24/1 το πρωί.
β) ύψος χιονιού σαράντα (40) έως εξήντα (60) εκατοστά παντού. Για ορισμένους δρόμους, χρειάστηκε μία (1) έως δύο (2) ώρες εκχιονισμού.
γ) στενοί και με μεγάλη ανωφέρεια δρόμοι, κάποιες φορές επικίνδυνοι για τους χειριστές μηχανημάτων.
δ) παρατημένα αυτοκίνητα, εμπόδιζαν τη διέλευση των εκχιονιστικών.
ε) πολύωρες επιχειρήσεις μηχανημάτων για εκχιονίσεις στα νοσοκομεία ΚΑΤ και «Άγιοι Ανάργυροι».
στ) απασχόληση μηχανημάτων σε δεκάδες κλήσεις για ανθρωπιστικούς λόγους.
ζ) συχνά σπασίματα των αντιολισθητικών αλυσίδων κατά τις επιχειρήσεις.

Μετά από συνεχείς εργολαβίες του Δήμου και εργασίες του τμήματος Πρασίνου και του ΔΕΔΗΕ είχαν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα έτσι ώστε τα κλαδιά των δέντρων να βρίσκονται μακριά από καλώδια ηλεκτρικού ρεύματος και να αποφευχθούν διακοπές στην ηλεκτροδότηση.

Μία θερμαινόμενη αίθουσα στο Ζηρίνειο ήταν στη διάθεση των πολιτών, υπήρξε πρόβλεψη για την ομαλή διανομή των Κοινωνικών συσσιτίων αλλά και τη διανομή τροφίμων και φαρμάκων σε αποκλεισμένους πολίτες. Πρωτοφανείς ήταν οι τόσες κλήσεις διευκόλυνσης πολιτών για ιατρικούς σκοπούς. Μέριμνα υπήρξε για τα αδέσποτα ζώα με τη συνδρομή κτηνιάτρων και εθελοντών.
Στo πλαίσιo των παροχών προς τους πολίτες ήταν και η χορήγηση βεβαιώσεων αδυναμίας λόγω καιρικών συνθηκών προκειμένου να καλυφθούν οι ημέρες της κακοκαιρίας που δεν περιλαμβάνονταν στις αργίες που κήρυξε η Πολιτεία.

Τα τηλέφωνα στον Δήμο δέχονταν όλα τα αιτήματα των πολιτών και λειτούργησαν επί 24ώρου βάσεως τις δύσκολες ημέρες της κακοκαιρίας δίνοντας προτεραιότητα σε περιστατικά που αφορούσαν σε θέματα υγείας, τροφοδοσίας κ.α.

Ο Δήμος μας σεβόμενος τους πολίτες του, οφείλει να αντικρούει κάθε άδικη επίθεση από κάποιους που εξυπηρετούν άλλες σκοπιμότητες, παραθέτοντας πάντα την πραγματική εικόνα.

Η εικόνα αυτή θα ήταν πολύ διαφορετική, εάν δεν υπήρχε πρόβλεψη και προετοιμασία και κυρίως εάν δεν υπερέβαλαν εαυτούς το προσωπικό της Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Κηφισιάς, οι εργαζόμενοι στην Κοινωνική Υπηρεσία, το Πράσινο και άλλες εμπλεκόμενες υπηρεσίες του Δήμου καθώς και οι Εθελοντές Δασοπυροσβέστες Διασώστες.

Ο Δήμαρχος Κηφισιάς δεν έχει δηλώσει από τώρα, υποψηφιότητα. Εσείς στο άρθρο για τα χιόνια προχωράτε σε εκλογικές προτροπές για μετά από δύο χρόνια, να μην επαναλάβουν οι πολίτες τις επιλογές τους!
Πότε θα μας πείτε και τι πρέπει να ψηφίσουμε;
Μήπως τον/ην έχετε έτοιμο/η;

Ο Δήμος μας και ο Δήμαρχος έχουν πρώτιστη αρχή τον σεβασμό στον πολίτη, που προσπαθούμε να υπηρετούμε με συνέπεια και φροντίδα.

Και η απάντηση του αρθρογράφου Δημητρίου Πεφάνη

Αξιότιμε κύριε Δήμαρχε,

Αρχικά θα ήθελα να εκφράσω την ικανοποίησή μου για το γεγονός ότι η αρθρογραφία αποτέλεσε αφορμή διαλόγου που σκοπό έχει τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών και την καλύτερη αντιμετώπιση αντιστοίχων φαινομένων στο μέλλον.
Επίσης θετικό είναι το γεγονός ότι ο Δήμος δικαιολογεί επισήμως τα παράπονα των συμπολιτών, καθώς η αναγνώριση του προβλήματος είναι το πρώτο βήμα για την επίλυσή του.

Ως προς τα σχόλια περί προσωπικού μένους, θα ήθελα να σας υπενθυμίσω ότι βασικός ρόλος των Μέσων Ενημέρωσης είναι ο έλεγχος της εκάστοτε εξουσίας και εν προκειμένου της δημοτικής αρχής. Εκτός αν επιθυμία είναι η μετατροπή των πολιτών σε «ιδιώτες» προκειμένου να μην ασκείται κριτική και να μην αναδεικνύονται τα όποια προβλήματα με σκοπό την αντιμετώπισή τους.

Αναφορικά με το σχόλιό σας περί smart city, προφανώς δεν διαβάσατε ή δεν κατανοήσατε τη συγκεκριμένη παράγραφο. Διότι ποτέ δεν έκανα πρόταση για εφαρμογή για προειδοποίηση χιονόπτωσης.

Υπάρχουν όμως ήδη σε λειτουργία εφαρμογές έξυπνων πόλεων που παρουσιάζουν σε πραγματικό χρόνο την κίνηση των οχημάτων και άρα μπορούν να δώσουν για παράδειγμα πληροφορίες στους πολίτες για το πού βρίσκονται τα εκχιονιστικά μηχανήματα και άρα να αποφεύγονται «παρεξηγήσεις». Ή άλλες που επιτρέπουν στους δήμους να στέλνουν απευθείας μηνύματα στους δημότες ώστε να τους ενημερώνουν για την πορεία των δράσεων και να διευκολύνουν το συντονισμό τους. Και άλλες που επιτρέπουν στους πολίτες να επικοινωνούν ψηφιακά με το δήμο, στέλνοντας οπτικοακουστικό υλικό για το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν.

Προφανώς αυτές δεν εντάσσονται στις άνω των 50 ηλεκτρονικές εφαρμογές του δήμου, ο οποίος εν έτη 2022 έχει επιλέξει να υπερηφανεύεται για το αυτονόητο, ότι δηλαδή το τηλεφωνικό κέντρο λειτουργούσε κανονικά.

Αναφορικά με τον σχεδιασμό και την προετοιμασία, δεν αμφισβητήθηκε ότι έγινε, αλλά εκ του αποτελέσματος δεν ήταν επαρκής. Και αυτό δεν αποτελεί μόνο προσωπική εκτίμηση αλλά αντικειμενική κριτική, όπως εκφράστηκε και από την επίσημη πολιτεία με σαφές μήνυμα προς τις κατά τόπους δημοτικές αρχές. Επιπλέον, αλγεινά σχόλια από πλήθος δημοτών προκάλεσαν αναρτήσεις άλλων μελών του δημοτικού σας συμβουλίου που με ειρωνικό ύφος απευθύνονταν σε εκείνους που αντιμετώπιζαν ακόμη τις συνέπειες της κακοκαιρίας.

Παράλληλα, με τη λογική σας περί μείωσης των τελών, θα μπορούσαμε να τα εξαλείψουμε πλήρως αλλά να μην απολαμβάνουμε καμία υπηρεσία. Προφανώς σε συνθήκες οικονομικής κρίσης και πανδημίας αυτό είναι ευκταίο, όμως με δεδομένο και το αποθεματικό του δήμου για το οποίο ο ίδιος υπερηφανεύεστε, η μείωση των τελών δεν αποτελεί επ’ ουδενί δικαιολογία.

Όσο για το θέμα της απομάκρυνσης των κλαδιών των δέντρων, αναφέρεστε σε μια δράση που έγινε μετά εορτής καθώς τα όσα συνέβησαν στο δήμο μας κατά τη διάρκεια και μετά την κακοκαιρία Μήδεια είναι ακόμη νωπά. Δεν χρειάζεστε να σας υπενθυμίσουμε πόσοι συμπολίτες μας και για πόσο χρονικό διάστημα έμειναν χωρίς ρεύμα και νερό πριν ένα χρόνο. Προφανώς προτιμάτε το θεραπεύειν έναντι του προλαμβάνειν.

Σχετικά με τη βεβαίωση αδυναμίας, στο κείμενό της αφενός αναφέρεστε στο διάστημα της κακοκαιρίας Ελπίδα, άρα δεν είναι καθόλου σαφές αν περιλαμβάνονται και άλλες ημέρες πλην των επίσημων αργιών, αφετέρου σημειώνεται πως η μετακίνηση δεν ήταν δυνατή χωρίς τη χρήση αλυσίδων. Πόσο εφικτή ήταν άραγε η μετακίνηση με αλυσίδες σε δρόμους που είχαν 30 και 40 πόντους χιόνι;

Τέλος, θεωρώ απολύτως άκαιρα αλλά και οριακά προσβλητικά τα σχόλιά σας για το αν έχουμε έτοιμο τον η την επόμενο/η δήμαρχο. Η κριτική μας αφορούσε και αφορά τα τεκταινόμενα της τοπικής αυτοδιοίκησης και τα κακώς κείμενα με σκοπό τη βελτίωσή τους. Και επιτελώντας το λειτούργημα του δημοσιογράφου θα συνεχίσουμε να την ασκούμε, προτρέποντας τους συμπολίτες μας να έχουν ενεργό ρόλο στα κοινά, εξετάζοντας ανά πάσα στιγμή της επιλογές τους, επιβραβεύοντας τις θετικές και στηλιτεύοντας τις αρνητικές.

Στο πλαίσιο αυτό, θα σας πρότεινα να εστιαστείτε στο δικό σας ρόλο και έργο ως αιρετός άρχοντας και να μην αναλώνεστε σε εκλογολογία και συνωμοσιολογία, μένοντας πιστός στην πρώτιστη αρχή σας που όπως αναφέρετε είναι ο σεβασμός στον πολίτη.

Μετά τιμής,
Δημήτριος Πεφάνης