«Έξυπνους» αισθητήρες για τους παραβάτες σε διαβάσεις και ράμπες ΑμΕΑ επιστρατεύει ο Δήμος Αθηναίων
Να θέσει τέλος στην παράνομη και «αντικοινωνική» στάθμευση των οχημάτων μέσα στην πόλη στοχεύει ο Δήμος Αθηναίων με την αξιοποίηση της τεχνολογίας και την εγκατάσταση «έξυπνων» αισθητήρων σε διαβάσεις και ράμπες ΑμΕΑ.
Πρόκειται για την σταδιακή εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού συστήματος αποτρεπτικής στάθμευσης, το οποίο σχεδίασε και ανέπτυξε η Εταιρεία Μηχανογράφησης και Επιχειρησιακών Μονάδων του Δήμου Αθηναίων (ΔΑΕΜ Α.Ε.) σε συνεργασία με τη Διεύθυνση της Δημοτικής Αστυνομίας.
Μέχρι στιγμής, έχουν εγκατασταθεί 830 αισθητήρες σε διαβάσεις και ράμπες -από τη λεωφόρο Αλεξάνδρας, το Κολωνάκι και την Ομόνοια μέχρι το Σύνταγμα, το Κουκάκι και το Παγκράτι- με στόχο να εντοπίσουν οχήματα που σταθμεύουν παράνομα πάνω σε αυτές.
Η λειτουργία του συστήματος έχει ως εξής: Κάθε αισθητήρας εμφανίζεται σε ηλεκτρονικό χάρτη του Κεντρικού Συστήματος Διαχείρισης Παραβάσεων της Δημοτικής Αστυνομίας. Μέσω της πλατφόρμας απεικονίζεται η κατάσταση των αισθητήρων και ουσιαστικά η κατάληψη της διάβασης ή ράμπας από κάποιο όχημα. Ακολούθως, το κέντρο επιχειρήσεων της Δημοτικής Αστυνομίας αντιλαμβάνεται σε πραγματικό χρόνο τις παραβάσεις και ενημερώνει τους παρακείμενους των σημείων δημοτικούς αστυνομικούς.
Για την εγκατάσταση των αισθητήρων, ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης επισημαίνει: «Επιδιώκουμε να βάλουμε τέλος στην αντικοινωνική στάθμευση. Στην αδιαφορία και την έλλειψη σεβασμού απέναντι στα άτομα με αναπηρία, στους ηλικιωμένους, στους γονείς με παιδιά» και προσθέτει: «Πρόκειται για το μεγαλύτερο πρόγραμμα αποτρεπτικής στάθμευσης, που έχει εφαρμοστεί ποτέ στη χώρα, και για ένα πολύτιμο "εργαλείο", που ενισχύει τις προσπάθειές μας στη διασφάλιση της προσβασιμότητας και στον μετασχηματισμό της Αθήνας σε μία πόλη βιώσιμη και λειτουργική: Μία πόλη χωρίς εμπόδια και φραγμούς, που προσφέρει ίσες ευκαιρίες σε όλους».
Παράλληλα με το σύστημα, ο Δήμος συνεχίζει το πρόγραμμα ανακατασκευής πεζοδρομίων και ραμπών ΑμΕΑ, χρωματίζοντας τις μάλιστα με κίτρινο και πορτοκαλί χρώμα, προκειμένου να είναι όσο το δυνατό πιο ευδιάκριτες σε οδηγούς και πεζούς.