Αναβιώνει η υπόθεση του θανάσιμου τραυματισμού 10χρονου από ταχύπλοο σε παραλία της Μυκόνου
Στο Πενταμελές Εφετείο Σύρου, αναβιώνει στις 4 Νοεμβρίου, σε δεύτερο βαθμό η υπόθεση του τραγικού δυστυχήματος που συγκλόνισε την κοινή γνώμη, τον Αυγουστο του 2014 όταν ένα 10χρονο παιδί, ο Μιχάλης Πασχαλάκης τραυματίστηκε θανάσιμα σε γνωστή παραλία της Μυκόνου, από ταχύπλοο εταιρείας θαλάσσιων παιχνιδιών που δεν τηρούσε κανένα μέτρο ασφαλείας.
Το άτυχο παιδάκι έχασε τη ζωή του στο Καλό Λιβάδι, και σε πρώτο βαθμό το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Αιγαίου κήρυξε όλους τους κατηγορούμενους ενόχους για το αδίκημα της διατάραξης υδάτινης συγκοινωνίας από πρόθεση και από το οποίο προέκυψε κίνδυνος για ανθρώπους και επήθλε ο θάνατος του άτυχου παιδιού.
Οι κατηγορούμενοι καταδικάστηκαν σε ποινές από 5 έως 7 χρόνια κάθειρξης αλλά δεν οδηγήθηκαν στη φυλακή, καθώς δόθηκε αναστολή στην εκτέλεση της ποινής τους ως την εκδίκαση της έφεσης.
Ειδικότερα, σε πρώτο βαθμό ο χειριστής του μοιραίου ταχύπλοου που τραυμάτισε θανάσιμα το παιδάκι, καταδικάστηκε σε κάθειρξη 6 ετών, ο επιχειρηματίας και ιδιοκτήτης της επιχείρησης με τα ταχύπλοα Α, σε κάθειρξη 7 ετών και η υπεύθυνη ασφαλείας κατά τον νόμο της επιχείρησης σε κάθειρξη πέντε ετών.
Σε όλους του καταδικασθέντες το δικαστήριο επέβαλε ποινή τριετούς στέρησης των πολιτικών τους δικαιωμάτων.
Οι εγκληματικές παραλείψεις της επιχείρησης με τα ταχύπλοα περιγράφονται λεπτομερώς στην καταδικαστική απόφαση ως εξής:
• Η επιχείρηση λειτουργούσε χωρίς νόμιμη άδεια,
• Το ταχύπλοο, που προκάλεσε τον θανάσιμο τραυματισμό του παιδιού, οδηγούσε χειριστής, χωρίς το προβλεπόμενο εκ του νόμου δίπλωμα προπονητή θαλάσσιου σκι,
• Δεν υπήρχε στο σκάφος ο προβλεπόμενος εκ του νόμου «παρατηρητής», ο οποίος παρακολουθεί τα ελκόμενα φουσκωτά και καθοδηγεί τον οδηγό
• Οι καιρικές συνθήκες ήταν δυσμενείς και εντελώς ακατάλληλες για τη διενέργεια του θαλάσσιου αυτού παιχνιδιού,
• Ο υπεύθυνος ασφάλειας, απουσίαζε από τη θέση του,
• Το μοιραίο πνευστό μέσο αναψυχής (φουσκωτό παιχνίδι) δεν είχε λάβει άδεια από το Υπουργείο Ναυτιλίας και δεν έπρεπε να χρησιμοποιηθεί,
• Τα σωσίβια ήταν ακατάλληλα,
• Ο χειριστής του σκάφους έκανε επικίνδυνους ελιγμούς,
• Το ταχύπλοο δεν είχε, ως όφειλε, κανένα μέσο επικοινωνίας με την επιχείρηση και την ξηρά και
• Η επιχείρηση δεν διέθετε ναυαγοσωστική λέμβο.
Να σημειωθεί ότι ο πατέρας του 10χρονου παιδιού που έχασε τόσο τραγικά την ζωή του, ίδρυσε την επόμενη χρονιά τον μη κερδοσκοπικό Οργανισμό, Safe Water Sports, με στόχο την πρόληψη των θαλάσσιων ατυχημάτων και πνιγμών.
Ο Οργανισμός έχει αναπτύξει ήδη, μέσα σε 6 χρόνια, πολλαπλές δράσεις σε Ελλάδα και Κύπρο.