ΕΛΛΑΔΑ

Δεν κλείνει κανένα νηπιαγωγείο, διαβεβαιώνει το υπουργείο Παιδείας

Παιδιά, νήπια (φωτογραφία αρχείου) EUROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΟΣ

Κατηγορηματικά διαψεύδει το υπουργείο Παιδείας τα περί λουκέτου σε νηπιαγωγεία της χώρας, κάνοντας ταυτόχρονα λόγο για ενίσχυση και κάλυψη των δομών σε απομακρυσμένες περιοχές.

«Η διαστρέβλωση της πραγματικότητας μέσω συγκεκριμένων ανακοινώσεων και δημοσιευμάτων, όχι μόνο δεν βοηθά στην αποσαφήνιση της πολιτικής του Υπουργείου στον κρίσιμο τομέα της προσχολικής αγωγής, αλλά εκθέτει ανεπανόρθωτα όλους όσοι αβασάνιστα και χωρίς μελέτη του θέματος προσπαθούν να δημιουργήσουν παραπλανητικές εντυπώσεις», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας.

Σημειώνει μάλιστα πως προωθείται ρύθμιση με την οποία αυξάνεται σε 14 νήπια ο ελάχιστος αριθμός για τη σύσταση τάξης νηπιαγωγείου στις αστικές περιοχές, ενώ μειώνεται σε 5 (από 7 σήμερα) για τις απομακρυσμένες και τα δυσπρόσιτα.

Διαβεβαιώνει δε πως με τη συγκεκριμένη διάταξη που κατατέθηκε στη Βουλή δεν υπάρχει καμιά περίπτωση να μειωθεί ο αριθμός των 5224 Νηπιαγωγείων που λειτουργούν σήμερα σε όλη τη χώρα.

Το υπουργείο επιχειρεί να απλώσει το δικαίωμα στην εκπαίδευση και στις απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές και γι’ αυτό το λόγο μειώνει τον αριθμό των παιδιών στα Νηπιαγωγεία των περιοχών αυτών από 7 σε 5, σημειώνεται στην ανακοίνωση η οποία συνεχίζει: «Επιπλέον, στις αστικές περιοχές μόνο 87 από τα 5224 νηπιαγωγεία όλης της χώρας διαθέτουν λιγότερα από 12 παιδιά. Συνεπώς, ακόμη και αν πρόθεση του υπουργείου ήταν οι συγχωνεύσεις ή οι καταργήσεις Νηπιαγωγείων- όπως ψευδώς αναφέρουν οι αντιδρώντες στη διάταξη- δεν θα αρκούνταν σε ένα ασήμαντο ποσοστό 1,6% επί του συνόλου. Βέβαια, ακόμη και αυτά τα 87 νηπιαγωγεία θα λειτουργήσουν και την επόμενη σχολική χρονιά, αφού, έχουν όλη τη δυνατότητα να αυξήσουν τον αριθμό εγγράφοντας εκτός από νήπια και προνήπια».

«Η πρόθεση της κυβέρνησης και της ηγεσίας του Υπουργείου για ενίσχυση της προσχολικής αγωγής στην κατεύθυνση της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης έχει εκδηλωθεί από την πρώτη μέρα όχι με λόγια αλλά με πράξεις. Οι αριθμοί που ακολουθούν και δείχνουν την αύξηση Νηπιαγωγείων και αριθμού νηπιαγωγών στη μεγαλύτερη περιοχή της χώρας την Αττική είναι άκρως αποκαλυπτικοί και δεν επιδέχονται διάψευση» καταλήγει το υπουργείο και παραθέτει σχετικό πίνακα.

Επανακατατέθηκε με αλλαγές το νομοσχέδιο

Μάλιστα το υπουργείο Παιδείας επανακατέθεσε με αλλαγές το νομοσχέδιο, καθώς διαπιστώθηκε ότι, εκ παραδρομής, το σχέδιο νόμου που υπεγράφη από τους υπουργούς και κατατέθηκε στην Βουλή το βράδυ της Δευτέρας, ήταν λανθασμένο.

Το εν λόγω νομοσχέδιο περιλαμβάνει διατάξεις που αντιμετωπίζουν «μείζονα θέματα κατεύθυνσης του ερευνητικού συστήματος, όσο και σοβαρά λειτουργικά προβλήματα», ενώ περιλαμβάνονται και τροπολογίες που αφορούν την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Ειδικότερα, με το άρθρο 35, παράγραφο 1, εισάγεται για πρώτη φορά διαφοροποίηση του αριθμού των νηπίων σε περίπτωση που πρόκειται για νηπιαγωγεία απομακρυσμένων, δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών ή περιοχών με δυσκολίες πρόσβασης.

Αναλυτικότερα, ενώ η ισχύουσα ρύθμιση προβλέπει το λιγότερο επτά (7) νήπια ανά έναν νηπιαγωγό, προτείνεται στο σχέδιο νόμου ότι απαιτείται ένας νηπιαγωγός για τουλάχιστον δέκα τέσσερα (14) νήπια, ενώ για τις σχολικές μονάδες απομακρυσμένων, δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών ή περιοχών με δυσκολίες πρόσβασης ή περιοχών για τις οποίες απαιτείται μεταφορά/μετακίνηση νηπίων ο αριθμός ανέρχεται σε πέντε (5) νήπια ανά νηπιαγωγό.

Το υπουργείο κάνει λόγο για «κοινωνικά και παιδαγωγικά επιβεβλημένη» μεταβολή, που θα συμβάλλει στην εξοικονόμηση δαπανών και στην ορθολογική κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού. Τα παραπάνω, βέβαια, μένουν να φανούν στην πράξη, καθώς ο αυξημένος αριθμός του ελάχιστου ορίου νηπίων εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε συγχωνεύσεις νηπιαγωγείων που σήμερα λειτουργούν, καθώς θα υπάρξουν νηπιαγωγεία που δεν θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις νέες αριθμητικές υποχρεώσεις.

Εξάλλου, στις καταργούμενες διατάξεις συμπεριλαμβάνεται παλαιότερος νόμος που προέβλεπε ποινικές διώξεις για καταλήψεις σε σχολεία.

Τέλος, όσον αφορά τις αναμενόμενες αλλαγές που προωθεί το υπουργείο για την ιδιωτική εκπαίδευση και που έχουν προκαλέσει κατά το προηγούμενο διάστημα αντιδράσεις από γονείς μαθητών και ιδιοκτήτες ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, εκείνες λείπουν από το σχέδιο νόμου, αν και η πρόθεση του υπουργείου ήταν να συμπεριληφθούν ως τροπολογία στο νομοσχέδιο για την Έρευνα. Σύμφωνα με το υπουργείο, συνεχίζεται ο διάλογος με τους αρμόδιους φορείς και η επεξεργασία της διάταξης και γι’ αυτό η κατάθεση σχετικής διάταξης έχει μετατεθεί για αργότερα.

Το θέμα προέκυψε έπειτα από καταγγελίες εκπαιδευτικών, οι οποίοι σημείωσαν πως μπαίνει λουκέτο στα μισά νηπιαγωγεία της χώρας με απόφαση του υπουργείου Παιδείας, με ρύθμιση στο σχέδιο νόμου για την Έρευνα.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Συντονιστικό των Νηπιαγωγών, με το νομοσχέδιο εισάγεται για πρώτη φορά διαφοροποίηση του αριθμού των νηπίων σε περίπτωση που πρόκειται για νηπιαγωγείο απομακρυσμένων και παραμεθόριων περιοχών ή περιοχών με δυσκολίες πρόσβασης.

«Αρχίζουν λοιπόν αθρόες συγχωνεύσεις- καταργήσεις Νηπιαγωγείων ιδιαίτερα στην επαρχία, στην οποία τα παιδιά θα υποχρεώνονται να διανύουν μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις για να φοιτήσουν σε Νηπιαγωγείο, με ό,τι κινδύνους εγκυμονεί αυτό. Επιπλέον, θα αυξηθεί κατακόρυφα το ποσοστό διαρροής στην υποχρεωτική αυτή βαθμίδα της εκπαίδευσης, λόγω του γεγονότος ότι πολλοί γονείς δε θα δεχτούν να στείλουν τα παιδιά τους σε Νηπιαγωγεία τα οποία δεν είναι κοντά στον τόπο κατοικίας τους» τονίζει σε ανακοίνωσή του Συντονιστικό των νηπιαγωγών.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης